Artificial Hells Av Claire Bishop

Artificial Hells Av Claire Bishop

This searing critique of participatory artfrom its development to its political ambitionsis an essential title for contemporary art history scholars and students as well as anyone who has . . . thought, Now thats art! or Thats art? (...
fra 299,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<b>This searing critique of participatory art—from its development to its political ambitions—is “an essential title for contemporary art history scholars and students as well as anyone who has . . . thought, ‘Now that’s art!’ or ‘That’s art?’” (</b><i><b>Library Journal</b></i><b>)</b><br> <br> Since the 1990s, critics and curators have broadly accepted the notion that participatory art is the ultimate political art: that by encouraging an audience to take part an artist can promote new emancipatory social relations. Around the world, the champions of this form of expression are numerous, ranging from art historians such as Grant Kester, curators such as Nicolas Bourriaud and Nato Thompson, to performance theorists such as Shannon Jackson.<br><br><i>Artificial Hells</i> is the first historical and theoretical overview of socially engaged participatory art, known in the US as “social practice.” Claire Bishop f
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
This searing critique of participatory art—from its development to its political ambitions—is “an essential title for contemporary art history scholars and students as well as anyone who has . . . thought, ‘Now that’s art!’ or ‘That’s art?’” (Library Journal)   Since the 1990s, critics and curators have broadly accepted the notion that participatory art is the ultimate political art: that by encouraging an audience to take part an artist can promote new emancipatory social relations. Around the world, the champions of this form of expression are numerous, ranging from art historians such as Grant Kester, curators such as Nicolas Bourriaud and Nato Thompson, to performance theorists such as Shannon Jackson. Artificial Hells is the first historical and theoretical overview of socially engaged participatory art, known in the US as “social practice.” Claire Bishop follows the trajectory of twentieth-century art and examines key moments in the development of a participatory aesthetic. This itinerary takes in Futurism and Dada; the Situationist International; Happenings in Eastern Europe, Argentina and Paris; the 1970s Community Arts Movement; and the Artists Placement Group. It concludes with a discussion of long-term educational projects by contemporary artists such as Thomas Hirschhorn, Tania Bruguera, Pawel Althamer and Paul Chan. Since her controversial essay in Artforum in 2006, Claire Bishop has been one of the few to challenge the political and aesthetic ambitions of participatory art. In Artificial Hells, she not only scrutinizes the emancipatory claims made for these projects, but also provides an alternative to the ethical (rather than artistic) criteria invited by such artworks. Artificial Hells calls for a less prescriptive approach to art and politics, and for more compelling, troubling, and bolder forms of participatory art and criticism.

Produktinformasjon

Oppdag *Artificial Hells Av Claire Bishop* - Din guide til deltakende kunst

Artificial Hells Av Claire Bishop er en tankevekkende analyse av deltakende kunst og dens rolle i det politiske landskapet. Denne boken gir en dypere forståelse av hvordan kunst kan fungere som et verktøy for samfunnsendring og engasjement. Er du nysgjerrig på hvordan kunst kan provosere til handling? Da er dette boken for deg!

En kritikk av deltakende kunst

Fra 1990-tallet til i dag har den deltakende kunstformen vært hevdet som den mest politiske av alle kunstformer. *Artificial Hells* utfordrer denne ideen ved å stille spørsmål ved de emancipatoriske kravene som ofte knyttes til slike prosjekter. Hva skjer når kunst blir forpliktet til etisk snarere enn kunstnerisk praksis? Boken gir deg svarene.

Hovedinnholdet i boken

  • Historisk oversikt: Som første teoretiske oversikt over sosialt engasjert deltakende kunst, gir boken en tur gjennom 1900-tallets kunsthistorie.
  • Kunstnere og bevegelser: Du vil lære om betydningsfulle kunstnere som Thomas Hirschhorn og Tania Bruguera, samt bevegelser som Futurismen og Dada.
  • Kritisk refleksjon: En grundig evaluering av hvordan deltakelse kan skape nye sosiale relasjoner og utfordre tradisjonelle kunstformer.

Hvem bør lese denne boken?

Uansett om du er studerende, akademiker eller bare en kunstinteressert, *Artificial Hells* vil gi deg innsikter som vil berike din forståelse av moderne kunstpraksis. Den er "et essensielt verk for studenter av samtidskunsthistorie" (Library Journal). 

Fremhevning av *Artificial Hells*

Med en unik tilnærming til kunst og politikk, oppfordrer Claire Bishop til å tenke bortenfor de tradisjonelle normene for deltakende kunst. Boken oppfordrer oss til å lete etter mer overbevisende, utfordrende og dristige former for deltakelse.

Bli en del av samtalen om deltakende kunst og oppdag hvordan *Artificial Hells Av Claire Bishop* kan endre perspektivet ditt. Bestill din kopi i dag!

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 299,- den billigste prisen for Artificial Hells Av Claire Bishop blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
279,2
Gjennomsnittspris:
298,-
Høyeste pris:
299,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig