Believability Av Sarah Banet-Weiser, Kathryn Claire Higgins

Believability Av Sarah Banet-Weiser, Kathryn Claire Higgins

The #MeToo movement has created more opportunities for women to speak up about sexual assault and harassment. But we are also living in a time when ¿fake news¿ and ¿alternative facts¿ call into question the very nature of truth. For questions about sexual violence, who do we believe and why? And how do the answers change when......
fra 229,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
The #MeToo movement has created more opportunities for women to speak up about sexual assault and harassment. But we are also living in a time when ¿fake news¿ and ¿alternative facts¿ call into question the very nature of truth. For questions about sexual violence, who do we believe and why? And how do the answers change when the very idea of ¿truth¿ is in question?<br/><br/>This troubling paradox is at the heart of this book. The convergence of the #MeToo movement and the crisis of post-truth is used to explore the experiences of women and people of color whose credibility around issues of sexual violence is often in doubt. Offering a feminist re-thinking of ¿post-truth¿, Banet-Weiser and Higgins shift the lens from truth to ¿believability¿ to investigate how the gendered and racialized logics of this concept are defined and contested within media culture. Drawing on analysis of a wide variety of media texts and products including film, news articles, social media campaigns, and wea
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
The #MeToo movement has created more opportunities for women to speak up about sexual assault and harassment. But we are also living in a time when “fake news” and “alternative facts” call into question the very nature of truth. For questions about sexual violence, who do we believe and why? And how do the answers change when the very idea of “truth” is in question?This troubling paradox is at the heart of this book. The convergence of the #MeToo movement and the crisis of post-truth is used to explore the experiences of women and people of color whose credibility around issues of sexual violence is often in doubt. Offering a feminist re-thinking of “post-truth”, Banet-Weiser and Higgins shift the lens from truth to “believability” to investigate how the gendered and racialized logics of this concept are defined and contested within media culture. Drawing on analysis of a wide variety of media texts and products including film, news articles, social media campaigns, and wearable technologies, the authors propose that an “economy of believability’” is a necessary framework for understanding the context in which public bids for truth about sexual violence are made, negotiated, and authorized.Believabilityinterrogates this economy as one in which powerful white men have historically wielded disproportionate influence – so, an economy which is deeply structured by gender and race.Timely and compelling, this book makes a provocative intervention into scholarly and popular debates about the character of believability when women speak up about sexual assault. It will appeal to scholars and students across the social sciences and humanities as well as general readers.

Produktinformasjon

Oppdag "Believability" Av Sarah Banet-Weiser og Kathryn Claire Higgins

Har du noen gang fundert på hva som gjør en historie troverdig, spesielt når det gjelder temaer som **seksuell vold**? Boken Believability tar oss med på en dyptgående reise inn i sammenfallet mellom #MeToo-bevegelsen og krisen vi står overfor i dagens samfunn, der begreper som “fake news” og “alternative facts” utfordrer vår oppfatning av sannhet.

En uunnværlig utforskning av troverdighet

I Believability stiller forfatterne spørsmål som: Hvem tror vi på - og hvorfor? Gjennom en feministisk linse undersøker de hvordan **kjønn** og **rase** påvirker oppfatningen av troverdighet, spesielt i de øyeblikkene når kvinner og personer av farge står frem med sine erfaringer. De bruker en rekke medietekster, fra film og nyhetsartikler til sosiale medier, for å skape en omfattende forståelse av hva som former vår oppfatning av "believability".

Hovedtrekk ved "Believability"

  • Forfattere: Sarah Banet-Weiser, Kathryn Claire Higgins
  • Utgivelsesår: Nytt perspektiv fra 2023
  • Format: Boken kan fås i både papir- og e-bokformat
  • Målgruppe: Akademikere, studenter og alminnelige lesere interessert i sosiale spørsmål

Med en kombinasjon av analytisk dybde og tilgjengelig språk, er Believability både tidsriktig og tankevekkende. Den tar opp relevante debatter om hva som skjer med vår forståelse av sannhet i en tid der **makt** og **troverdighet** ofte overlapper. Dette er en bok som ikke bare informerer, men også provoserer til refleksjon.

Hvorfor velge "Believability"?

Når du lurer på hva som er virkelig og hva som er en illusjon i dagens mediebilde, gir Believability deg verktøyene til å navigere i denne kompliserte terrenget. Denne boken vever sammen personlige historier med samfunnsanalyse, noe som gjør den til en **nødvendig lesning** for deg som ønsker å forstå hvordan troverdighet former narrativene rundt **seksuell vold**, og hvordan disse narrativene kan endres.

Ikke gå glipp av sjansen til å besitte en av de viktigste bøker om vårt nåværende samfunn. Bestill Believability av Sarah Banet-Weiser og Kathryn Claire Higgins i dag!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnBelievability Sexual Violence, Media, and the Politics of Doubt
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 229,- den billigste prisen for Believability Av Sarah Banet-Weiser, Kathryn Claire Higgins blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
229,-
Gjennomsnittspris:
229,-
Høyeste pris:
229,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig