British Railways First Generation Dmus Av Hugh (Author) Longworth

British Railways First Generation Dmus Av Hugh (Author) Longworth

First widely introduced from the early 1950s onwards, the diesel multiple-unit represented an attempt to produce a vehicle that would replace steam traction on the country''s branch lines and secondary routes at a time when the railway industry was in desperate need of a cheaper alternative to steam in order to impr......
fra 419,13
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
First widely introduced from the early 1950s onwards, the diesel multiple-unit represented an attempt to produce a vehicle that would replace steam traction on the country''s branch lines and secondary routes at a time when the railway industry was in desperate need of a cheaper alternative to steam in order to improve the finances of these increasingly unremunerative lines. Over 4,000 vehicles were ordered from both BR works and private manufacturers as part of the BR modernisation plan of 1955.Following refurbishment from the early 1970s onwards, many first generation DMUs were to survive in service until the late 1980s and early 1990s. Although most were scrapped after withdrawal, a significant number of these vehicles have been preserved on the nation''s heritage railways.This updated and expanded edition of Hugh Longworth''s classic book on the subject records the great variety of DMU types constructed as part of the programme. Each is covered in detail with information about cons
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
First widely introduced from the early 1950s onwards, the diesel multiple-unit represented an attempt to produce a vehicle that would replace steam traction on the country''s branch lines and secondary routes at a time when the railway industry was in desperate need of a cheaper alternative to steam in order to improve the finances of these increasingly unremunerative lines. Over 4,000 vehicles were ordered from both BR works and private manufacturers as part of the BR modernisation plan of 1955.Following refurbishment from the early 1970s onwards, many first generation DMUs were to survive in service until the late 1980s and early 1990s. Although most were scrapped after withdrawal, a significant number of these vehicles have been preserved on the nation''s heritage railways.This updated and expanded edition of Hugh Longworth''s classic book on the subject records the great variety of DMU types constructed as part of the programme. Each is covered in detail with information about construction, technical specifications, entry into service, formations, allocations, withdrawal and final fate. This new edition makes full use of colour throughout with many additional photos included. The diagrams have been redrawn and a new section showing the unit formations has been added.Comprehensive in its coverage, this book will be sought after by all those modellers, preservationists and historians seeking a detailed reference work on the history of first generation DMUs.

Produktinformasjon

Oppdag Britisk jernbanehistorie med "British Railways First Generation DMUs" av Hugh Longworth

For alle togentusiaster og historieinteresserte, er British Railways First Generation DMUs av Hugh Longworth et must-have verk. Denne oppdaterte og utvidede utgaven gir en dypdykk i utviklingen av dieselmultiple-enheter, som begynte å bli introdusert på 1950-tallet, som en løsning for å erstatte den kostbare dampkraften på mindre jernlinjer rundt om i Storbritannia.

Detaljer om produktet

  • Forfatter: Hugh Longworth
  • Utgave: Oppdatert og utvidet, inkludert nye bilder og diagrammer
  • Målgruppe: Togmodellerere, bevaringsentusiaster og jernbanehistorikere
  • ISBN: [Sett inn ISBN-nummer]

Innhold og Funksjoner i "British Railways First Generation DMUs"

Dette verket er ikke bare en bok; det er en tidsmaskin som tar deg tilbake til en viktig periode i britisk jernbanehistorie. Her er noen høydepunkter:

  • Konstruksjonsdetaljer: Hver type DMU er grundig dokumentert med spesifikasjoner og konstruksjonsinformasjon.
  • Tjenestehistorie: Oppdag datoene for når hver enhet kom i drift, og hvordan de ble tildelt ulike linjer.
  • Visuelle elementer: Denne utgaven drar full nytte av fargebilder, som gir en livlig fremstilling av disse historiske kjøretøyene.
  • Diagrammer og formasjoner: Nøye redigerte diagrammer gir et klart bilde av kompromissene og konfigurasjonene som var involvert.

Hvorfor velge "British Railways First Generation DMUs"?

Ved å investere i denne boken får du ikke bare en grundig referanse om første generasjon DMUs, men også et unikt innblikk i hvordan britiske jernbaner utviklet seg gjennom en kritisk tid. Med over 4000 enheter bestilt, tilpasset for moderniseringen av jernbanen, er dette en skatt av kunnskap for enhver som ønsker å forstå fortiden.

Gjør ditt jernbaneprosjekt komplett!

I tillegg til å være informativ, fungerer "British Railways First Generation DMUs" også som en fascinert inspirasjonskilde for modellerere som ønsker å gjenskape disse ikoniske enhetene. Perfekt for alle som ønsker å dykke ned i historien eller lage sitt eget miniature jernbaneverdener.

Ikke vent! Sikre deg et eksemplar av British Railways First Generation DMUs av Hugh Longworth i dag, og utforsk en av Storbritannias mest innflytelsesrike epoker innen jernbanetransport.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnBritish Railways First Generation DMUs Second Revised and Expanded Edition
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 419,13 den billigste prisen for British Railways First Generation Dmus Av Hugh (Author) Longworth blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste teknikk, ingeniør og primær for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
359,-
Gjennomsnittspris:
382,-
Høyeste pris:
419,13
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig