Gå bak kulissene i amerikansk kultur med Corporate Patronage Of Art And Architecture In The United States, Late 19th Century To The Present. Denne fascinerende boken tilbyr et unikt innblikk i hvordan store selskaper har påvirket og formet kunst- og arkitekturscenen i USA fra slutten av 1800-tallet og frem til i dag.
Gjennom et mangfold av case-studier undersøker denne samlingen den komplekse dynamikken mellom næringsliv og kunst. Den går langt utover tradisjonelle perspektiver på corporate sponsorship og samling, og lokker frem motivasjonene bak de berømte bestillingene fra selskaper som:
Boken utforsker et bredt spekter av kunstformer, fra skulpturer og fotografi til mosaikker og vegghanggemalerier. Du vil også finne bidrag om kunstnere som:
Med kapitler som dekker alt fra husstandsvareutstillinger til offentlig kunst, gir boken en grundig forståelse av hvordan corporate patronage har formet det visuelle miljøet i moderne Amerika.
For de som ønsker å dykke dypere, er det inkluderer en omfattende bibliografi som skaper en solid plattform for videre forskning på emner knyttet til selskapsbeskyttelse, kunstsamlinger og filantropi i USA. Alle som er interessert i kunst, arkitektur, eller næringslivets rolle i kulturhistorien, vil finne uunnværlig informasjon.
Uansett om du er en kunsthistoriker, student eller bare nysgjerrig på hvordan bedrifter og kunst henger sammen, er Corporate Patronage Of Art And Architecture In The United States, Late 19th Century To The Present et uvurderlig tillegg til enhver samling.
Produktnavn | Corporate Patronage of Art and Architecture in the United States, Late 19th Century to the Present |
Merke | Other Brand |
Akkurat nå er 369,- den billigste prisen for Corporate Patronage of Art and Architecture in the United States, Late 19th Century to the Present blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.