English didactics in Norway

English didactics in Norway

This edited volume presents 30 years of English didactics research (1988-2017) in Norway. As a collection of chapters, each representing a doctoral study, the book is a complete overview of all doctoral research within the field. Each study discusses empirical, methodological and theoretical contributions, and implications fo......
fra 418,-
Tilgjengelig i 1 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
This edited volume presents 30 years of English didactics research (1988-2017) in Norway. As a collection of chapters, each representing a doctoral study, the book is a complete overview of all doctoral research within the field. Each study discusses empirical, methodological and theoretical contributions, and implications for teaching English as a second or later language (L2) today. <br><br>The chapters provide models and insight to master students and doctoral students about to embark on English didactics research projects. All chapters present suggestions for future research, and offer a detailed presentation of the methodology and theoretical framing of each study, as well as reviews of other research in each particular field. <br><br>For the first time, research from English didactics in Norway is collected in one volume. The book is therefore invaluable to researchers of English as a school subject, to teacher educators looking to provide future teachers of English with research-based insight, and to experienced English teachers looking to develop their teaching practice in ways that are research-based and relevant. <br><br>Editors are Ulrikke Rindal and Lisbeth M. Brevik at the Department of Teacher Education and School Research at the University of Oslo. Both work as teacher educators and conduct research within English didactics.

Produktinformasjon

Oppdag 'English didactics in Norway'

English didactics in Norway er en banebrytende bok som samler 30 år med forskning innen engelsk didaktikk i Norge, fra 1988 til 2017. Denne samlede oversikten gir en omfattende forståelse av hvordan engelsk undervisning utvikler seg og hvordan forskning former læringsmetoder.

Kraften i forskning på engelsk didaktikk

Hver kapitlet i boken representerer en doktorgradsavhandling, noe som gir en dypdykk i empiriske, metodologiske og teoretiske bidrag til feltet. Dette er ikke bare akademiske tekster, men også verktøy for fremtidige lærere og forskere som ønsker å fortsette den viktige utviklingen av engelsk som andrespråk (L2).

  • Omfattende kapitler: 30 kapitler som dekker en rekke temaer innen engelsk didaktikk.
  • Futuristiske perspektiver: Forslag til fremtidig forskning som kan inspirere kommende studenter.
  • Metodologisk dybde: Hver studie presenterer tydelige metodologiske rammer og kritisk analyse av eksisterende forskning.

Hvem vil ha nytte av 'English didactics in Norway'?

Boken er uvurderlig for:

  • Forskere: Som ønsker en samlet ressurs for engelsk fagdidaktikk.
  • Lærerutdannere: Som ønsker å gi sine studenter forskning-basert innsikt.
  • Erfarne engelsklærere: Som ønsker å forbedre sin undervisningspraksis på nye, forskningsfundamenterte måter.

Redaktører med ekspertise

Redaktørene, Ulrikke Rindal og Lisbeth M. Brevik, er begge anerkjente stemmer innen engelsk didaktikk og har lang erfaring fra Universitetet i Oslo. Deres kombinert kunnskap gir boken en unik innfallsvinkel, som både er forskningsdrevet og praktisk anvendbar.

Ikke gå glipp av muligheten til å bli kjent med English didactics in Norway. Enten du er student, lærer eller forsker, vil denne boken åpne dører til ny kunnskap og forståelse av engelsk undervisning i Norge!

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 418,- den billigste prisen for English didactics in Norway blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste språk, litteratur og lingvistikk for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Fallende
Laveste pris:
359,-
Gjennomsnittspris:
381,-
Høyeste pris:
449,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig