Produktinformasjon
Tidlig tilgang til spillet
Få øyeblikkelig tilgang og begynn å spille; bli involvert i dette spillet etter hvert som det utvikler seg.
Spillet er et turbasert spill, I GO U GO-systemet med vekslende faser. Du kan spille hot seat, mot AI eller i flerspillermodus. Spillet inneholder
- en turbasert spillsekvens, der USA har en liten fordel ved å spille som nummer to ettersom de har knekt fiendens kode, noe som åpner for interessante mottrekk,
- alle de største slagskipene, hangarskipene og tunge krysserne som individuelle enheter, og mindre skip, marinesoldater og luftenheter omgruppert i grupper og flotiller,
- et enkelt (men ikke forenklet) sett med spillmekanismer, med fokus på å ta kontroll over viktige havområder,
- enkle kampmekanismer som håndterer de ulike aspektene ved sjøkrigførin kanonutveksling, ubåter og luftbårne angrep,
- dag- eller nattkamper, invasjon av øyer, luftangrep mot havner, forsterkninger fra andre krigsskueplasser,
- et utfordrende sett med avgjørelser hver tur for å velge hvilke områder du skal holde under din kontroll, erobre fra fienden eller trakassere,
- en kunstig intelligens som vil forsøke å forpurre dine store strategiske planer eller lokale handlinger,
- en svært nøyaktig database med trofaste skipsskisser, 3D-modeller og faktiske historiske bilder,
- et strømlinjeformet brukergrensesnitt og enkle kontroller, og et vell av informasjon i spillet,
- mange scenarier av varierende lengde og vanskelighetsgrad.
MER INFORMASJON
SPILLETS FORLØP:
Spillet spilles i 10 omganger på 4 måneder hver, der partene bytter på å spille. Den amerikanske siden, som spiller sist, har en liten strategisk fordel.
SPILLETS MÅL:
Hver runde vil begge sider forsøke å kontrollere de viktigste havområdene på kartet. Hvert av disse gir Victory Points (VP), som ikke alltid er de samme for hver side i et gitt hav, og som representerer de ulike havområdenes ulike strategiske betydning for de respektive sidene. På slutten av runden, når poengsummen er beregnet, får den ledende siden saldoen og legger den til sin samlede poengsum. Vinneren av spillet er den siden som har en positiv VP-saldo ved slutten av scenariet.
SPILLFASER:
Alle fasene er identiske hver runde, bortsett fra i spesielle tilfeller (for eksempel overraskelsesangrepsfasen i desember 1941 i FC Pacific). I rekkefølge:
- Ankomst av forsterkninger til en vennligsinnet havn, eller fjerning av enheter hvis datoen/turen krever det.
- Flytting av patruljer ut på havet for å ta kontroll over havområdene.
- Plassering av landbaserte fly, ett fly om gangen, sidene veksler. Bare i tillatte havområder. Disse flyene kan kontrollere sjøområder.
- Forflytning av amfibieenheter.
- Plassering av ubåtenheter (hvis de finnes i spillet).
- Raidoppdrag med sikte på å utføre angrep eller forsvar i havområder, men ikke tillate fremtidig kontroll av raidskip.
- Avvikling av sjøslag, i den rekkefølgen den japanske spilleren velger, havområde for havområde. Slagrekkefølgen er beskrevet i det følgende.
- Landsetting av marinesoldater, hvis de ikke fant sted under kampene.
- Retur til havn for alle raidoppdrag.
- Kontroll av kontroll over havområder og endring av eierskap til isolerte baser.
- Retur til basen for landbaserte fly og retur til havn for alle patruljerende skip.
- Reparasjon av skadede enheter i havner.
KAMPFASER:
Hvert slag følger samme prosess som beskrevet nedenfor, så lenge enheter fra begge sider befinner seg i det valgte sjøområdet:
- Valg av type stridsrunde, mellom luft og overflate. Hvis partene er uenige, foretas et tilfeldig valg, med ulike bonuser eller straffer for luftaksjon, områdekontroll eller admiralens tilstedeværelse i sjøområdet.
- Utveksling av ild, luft eller overflate, skjer samtidig, selv om den ene siden vises etter den andre for bedre presentasjon og forståelse. Alle enheter som har tillatelse til å skyte, kan bare velge ett gyldig mål per runde. Denne utvekslingen utgjør én stridsrunde, og den kan gjentas helt til kampen er over.
- Noen skip kan ikke angripes i overflateslag hvis de er beskyttet av en skjerm av andre skip og ikke selv er i kamp (denne begrensningen gjelder ikke for luftkamp).
- Begge sider kan trekke seg helt eller delvis tilbake på slutten av en stridsrunde. Hvis begge blir igjen, starter en ny runde på nytt.
- Skip og fly blir satt ut av spill eller får skadepoeng. Akkumulert skade som overstiger skipets beskyttelsesfaktor, senker skipet. I havner (via luftangrep) kan skip ta dobbel skade før de synker, men de blir liggende på bunnen og kan ikke bevege se
Pris og prishistorikk
Akkurat nå er 176,- den billigste prisen
for Fleet Commander: Pacific blant
1 butikker hos Prisradar.
Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pc spill
for å være
sikker på at du gjør det beste kjøpet.