Game Engine Architecture, Third Edition Av Jason Gregory

Game Engine Architecture, Third Edition Av Jason Gregory

In this new and improved third edition of the highly popular Game Engine Architecture, Jason Gregory draws on his nearly two decades of experience at Midway, Electronic Arts and Naughty Dog to present both the theory and practice of game engine software development. In this book, the broad range of......
fra 1 119,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<P>In this new and improved third edition of the highly popular <B>Game Engine Architecture</B>, Jason Gregory draws on his nearly two decades of experience at Midway, Electronic Arts and Naughty Dog to present both the theory and practice of game engine software development. In this book, the broad range of technologies and techniques used by AAA game studios are each explained in detail, and their roles within a real industrial-strength game engine are illustrated.</P><B><P>New to the Third Edition </P></B><P>This third edition offers the same comprehensive coverage of game engine architecture provided by previous editions, along with updated coverage of:</P><UL><P><LI>computer and CPU hardware and memory caches,</LI><P></P><P><LI>compiler optimizations,</LI><P></P><P><LI>C++ language standardization,</LI><P></P><P><LI>the IEEE-754 floating-point representation,</LI><P></P><P><LI>2D user interfaces,</LI><P></P><P><LI>plus an entirely new chapter on hardware parallelism and concurrent
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
In this new and improved third edition of the highly popular Game Engine Architecture, Jason Gregory draws on his nearly two decades of experience at Midway, Electronic Arts and Naughty Dog to present both the theory and practice of game engine software development. In this book, the broad range of technologies and techniques used by AAA game studios are each explained in detail, and their roles within a real industrial-strength game engine are illustrated. New to the Third Edition This third edition offers the same comprehensive coverage of game engine architecture provided by previous editions, along with updated coverage of: computer and CPU hardware and memory caches, compiler optimizations, C++ language standardization, the IEEE-754 floating-point representation, 2D user interfaces, plus an entirely new chapter on hardware parallelism and concurrent programming.This book is intended to serve as an introductory text, but it also offers the experienced game programmer a useful perspective on aspects of game development technology with which they may not have deep experience. As always, copious references and citations are provided in this edition, making it an excellent jumping off point for those who wish to dig deeper into any particular aspect of the game development process. Key FeaturesCovers both the theory and practice of game engine software developmentExamples are grounded in specific technologies, but discussion extends beyond any particular engine or API.Includes all mathematical background needed. Comprehensive text for beginners and also has content for senior engineers.

Produktinformasjon

Introduksjon til Game Engine Architecture, Third Edition Av Jason Gregory

Er du klar til å ta dine programmeringsferdigheter til neste nivå? Game Engine Architecture, Third Edition Av Jason Gregory er den perfekte ressursen for både nybegynnere og erfarne utviklere som ønsker å dykke inn i den spennende verdenen av spillmotorer. Med nesten to tiår med erfaring fra anerkjente studioer som Midway, Electronic Arts og Naughty Dog, tilbyr Gregory en omfattende guide til både teori og praktisk anvendelse av spillmotorprogramvareutvikling.

Hva er nytt i tredje utgave?

I denne oppdaterte utgaven finner du fortsatt det samme helhetlige dekselet om spillmotorarkitektur som i tidligere versjoner. Men vent, det er mer! Tredje utgave inkluderer:

  • Oppdatert informasjon om datamaskiner og CPU-hardware, inkludert minnekassene.
  • Compileroptimaliseringer som hjelper deg å få mest mulig ut av koden din.
  • C++ språkstandardisering for å holde deg oppdatert med bransjestandarder.
  • IEEE-754 flyttallsrepresentasjon for presise matematiske beregninger.
  • 2D brukergrensesnitt som forbedrer spillopplevelsen din.
  • Nytt kapittel om maskinvareparallellisme og samtidig programmering.

Hvem passer boken for?

Boken er designet for både nybegynnere som nettopp har satt foten innen programvareutvikling, og for erfarne programmere som ønsker å utvide sin forståelse av teknologiene bak dagens spillmotorer. Med en lekende tilnærming til komplekse emner, gir denne boken leserne muligheten til å forstå dypere konsepter på en lettfattelig måte.

Ha det gøy med programmering!

Stig inn i den dynamiske verdenen av spillutvikling med Game Engine Architecture, Third Edition Av Jason Gregory. Uansett om du drømmer om å lage det neste store spillet, eller ønsker å lære mer om hva som skjer bak kulissene, vil denne boken være din beste venn.

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkEngelsk
SjangerDatamaskiner og IT
Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 1 119,- den billigste prisen for Game Engine Architecture, Third Edition Av Jason Gregory blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
1 095,-
Gjennomsnittspris:
1 095,-
Høyeste pris:
1 095,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig