How to Think about Religious Schools  Principles and Policies

How to Think about Religious Schools Principles and Policies

Should religious schools be an option? Should they receive public funding? Are they bad for community cohesion? What should we make of the charge that they indoctrinate? How should they be regulated? People disagree on the answers to these questions. Some maintain that religious schools should not be permitted. If parents wan......
fra 366,63
Tilgjengelig i 1 butikker
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Should religious schools be an option? Should they receive public funding? Are they bad for community cohesion? What should we make of the charge that they indoctrinate? How should they be regulated? People disagree on the answers to these questions. Some maintain that religious schools should not be permitted. If parents want to raise their children in a particular faith at home, then that is up to them, but schools should not be involved. Others think it obvious that parents should be free to send their children to religious schools. Any government that ruled that out would be violating parents'' right to religious freedom, or their right to raise their children according to their own beliefs. In order to make progress on these issues, we need a way of thinking about them that enables us to understand more clearly what is at stake. This book provides a framework that identifies the different kinds of normative considerations that are in play and provides the basis for understanding why people disagree about religious schools. It uses a method that involves moving from the relevant normative considerations--especially the child''s potential to acquire personal autonomy and to develop a capacity and disposition to treat others as equals--to specific policy proposals for governing religious schools in England today, taking into account the legal and political constraints on policy options and the likely unintended consequences of reforms.A unique feature of the book is that its three authors have somewhat different perspectives on the implications of the normative framework they each endorse, which they draw out in separate chapters. Despite reaching different conclusions on some philosophical issues concerning religious schools, the framework and method they share enables them to converge on a regulatory framework that forbids directive teaching aimed at imparting religious beliefs in publicy-funded religious schools, and that makes the charitable status of private religious schools conditional on avoiding this kind of teaching.

Produktinformasjon

Utforsk  'How to Think about Religious Schools' - Prinsipper og Politikker

Er du nysgjerrig på debatten rundt religiøse skoler? Lurer du på hvilke prinsipper som bør styre debatten om denne typen utdanning? Boken 'How to Think about Religious Schools' gir deg en dypdykk i de komplekse spørsmålene som omhandler religiøse skoler, deres plass i samfunnet, og hvordan de kan reguleres på en rettferdig måte.

Viktige Temaer i Boken

  • Autonomi for barn: Boken vurderer hvordan religiøs utdanning kan påvirke barns evne til å utvikle personlig autonomi og lære å behandle andre med likhet og respekt.
  • Regulering og politikk: Gjennom et rammeverk som fremhever normative hensyn, utforsker forfatterne mulige politiske tiltak for å styre religiøse skoler i England.
  • Felleskap og kohesjon: Boken adresserer om religiøse skoler er skadelige for samfunnets samhold og om de bør motta offentlig finansiering.

Unike Perspektiver

Det som virkelig skiller 'How to Think about Religious Schools' fra andre bøker på markedet, er de forskjellige perspektivene forfatterne bringer til bordet. Hver forfatter har sin egen tolkning av de normative rammene, og dette fører til en variert diskusjon rundt religiøs undervisning og dens implikasjoner.

Praktisk Anvendelse av Teorien

Ved å tilby en metodikk for å navigere disse komplekse temaene, anbefaler boken en rekke policy-forslag som tar hensyn til både juridiske og politiske begrensninger. Den oppfordrer leserne til å tenke kritisk om hvordan religiøse skoler bør drives, og hvilken rolle de skal spille i vår utdanningspolitikk.

Å {forstå} de normative problemstillingene som omgir religiøse skoler har aldri vært viktigere. Bli med på å utforske mange av de spørsmålene som berører vårt samfunn i dag med 'How to Think about Religious Schools'.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnHow to Think about Religious Schools Principles and Policies
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 366,63 den billigste prisen for How to Think about Religious Schools Principles and Policies blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste religion, historie og filosofi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
335,2
Gjennomsnittspris:
363,-
Høyeste pris:
366,63
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig