Interacting With Information Av Ann Blandford, Simon Attfield

Interacting With Information Av Ann Blandford, Simon Attfield

We live in an ""information age,"" but information is only useful when it is interpreted by people and applied in the context of their goals and activities. The volume of information to which people have access is growing at an incredible rate, vastly outstripping people's ability to assimilate and ma......
fra 439,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
We live in an ""information age,"" but information is only useful when it is interpreted by people and applied in the context of their goals and activities. The volume of information to which people have access is growing at an incredible rate, vastly outstripping people's ability to assimilate and manage it. In order to design technologies that better support information work, it is necessary to better understand the details of that work.In this lecture, we review the situations (physical, social and temporal) in which people interact with information. We also discuss how people interact with information in terms of an ""information journey,"" in which people, iteratively, do the followin recognise a need for information, find information, interpret and evaluate that information in the context of their goals, and use the interpretation to support their broader activities. People's information needs may be explicit and clearly articulated but, conversely, may be tacit, exploratory and evolving.Widely used tools supporting information access, such as searching on the Web and in digital libraries, support clearly defined information requirements well, but they provide limited support for other information needs. Most other stages of the information journey are poorly supported at present. Novel design solutions are unlikely to be purely digital, but to exploit the rich variety of information resources, digital, physical and social, that are available.Theories of information interaction and sensemaking can highlight new design possibilities that augment human capabilities. We review relevant theories and findings for understanding information behaviours, and we review methods for evaluating information working tools, to both assess existing tools and identify requirements for the future.

Produktinformasjon

Oppdag informasjon på en ny måte med Interacting With Information Av Ann Blandford, Simon Attfield

Lever du i en stadig mer kompleks informasjonsverden? Med Interacting With Information får du et dypdykk i hvordan vi mennesker interagerer med informasjon, og hvordan vi kan forbedre våre ferdigheter til å håndtere den mengden data vi møter daglig. Boken tar for seg de ulike situasjonene mennesker opplever når de søker, finner, tolker og bruker informasjon for å oppnå deres mål.

Forstå din informasjonsreise

Gjennom denne boken lærer du om informasjonens reise, en prosess som inkluderer:

  • Gjenkjenne behov: Hvordan oppdager vi at vi trenger mer informasjon?
  • Finne informasjon: Hva er de mest effektive metodene for å søke etter informasjon?
  • Interpretere og evaluere: Hvordan vurderer vi informasjonens relevans i forhold til våre mål?
  • Bruke informasjon: Hvordan kan vi implementere det vi har lært i vårt daglige liv?

Design med tanke på menneskelig interaksjon

Boken gir også klare innblikk i de verktøyene og metodene som eksisterer for å støtte dette arbeidet. Her får du innsikt i:

  • Hvordan nåværende digitale ressurser kan støtte tydelige informasjonsbehov.
  • Begrensninger ved dagens verktøy og hvordan de kan forbedres.
  • Nye designmuligheter som kan forsterke menneskelige evner ved hjelp av teori om informasjon og meningsdannelse.

Hvem bør lese Interacting With Information?

Denne boken er perfekt for studenter, forskere, eller hvem som helst som ønsker å navigere i informasjonsoverfloden vi står overfor i dagens samfunn. Den gir en tydelig og praktisk tilnærming til hvordan man kan håndtere denne informasjonen mer effektivt.

Utforsk nye perspektiver på hvordan vi interagerer med informasjon. Kjøp din kopi av Interacting With Information Av Ann Blandford, Simon Attfield i dag!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnInteracting with Information av Ann Blandford, Simon Attfield
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 439,- den billigste prisen for Interacting With Information Av Ann Blandford, Simon Attfield blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste data og informasjonsteknologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
439,-
Gjennomsnittspris:
439,-
Høyeste pris:
439,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig