Fashion, Identity, Image Av Paul (Parsons New School Paris France) Jobling, Philippa (Ryerson University Canada) Nesbitt, Angelene (Parsons New School

Fashion, Identity, Image Av Paul (Parsons New School Paris France) Jobling, Philippa (Ryerson University Canada) Nesbitt, Angelene (Parsons New School

How has the fashion industry responded to turn-of-the-millennium non-binary identities? Do they have a supportive or exploitative relationship with queer, trans and ageing subjects? Fashion, Identity, Image unpacks these questions and many more in relation to clothing and representation, identity and body p......
fra 339,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
How has the fashion industry responded to turn-of-the-millennium non-binary identities? Do they have a supportive or exploitative relationship with queer, trans and ageing subjects? <i>Fashion, Identity, Image</i> unpacks these questions and many more in relation to clothing and representation, identity and body politics in British, European and American culture between 1990 and 2020. Jobling, Nesbitt and Wong explore issues of intersectionality and inclusivity through groundbreaking shows, including Maria Grazia Chiuri¿s ¿We Should All Be Feminists¿ catwalk show for Dior (Spring-Summer 2017), Alexander McQueen¿s ¿The Widows of Culloden¿ collection (Fall-Winter 2006), and the role of transgender models such as Oslo Grace since 2015. Looking to the future of our relationship with fashion, there''s also an investigation of the android as a redemptive figure in Alessandro Michele¿s cross-cultural cyborg collection for Gucci (Autumn-Winter 2018/2019) and the impact of the ageing population
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
How has the fashion industry responded to turn-of-the-millennium non-binary identities? Do they have a supportive or exploitative relationship with queer, trans and ageing subjects? Fashion, Identity, Image unpacks these questions and many more in relation to clothing and representation, identity and body politics in British, European and American culture between 1990 and 2020. Jobling, Nesbitt and Wong explore issues of intersectionality and inclusivity through groundbreaking shows, including Maria Grazia Chiuri’s ‘We Should All Be Feminists’ catwalk show for Dior (Spring-Summer 2017), Alexander McQueen’s ‘The Widows of Culloden’ collection (Fall-Winter 2006), and the role of transgender models such as Oslo Grace since 2015. Looking to the future of our relationship with fashion, there's also an investigation of the android as a redemptive figure in Alessandro Michele’s cross-cultural cyborg collection for Gucci (Autumn-Winter 2018/2019) and the impact of the ageing population with analysis of age and memory in work such as Magali Nougarède’s Crossing the Line (2002), and pleasure and morality in fashion publicity since the 1990s for the likes of Calvin Klein, D&G and American Apparel.

Produktinformasjon

Oppdag 'Fashion, Identity, Image' – En uunnværlig bok for motebevisste

Er du klar for å dykke inn i en verden hvor motebransjen utfordrer normer og utforsker identitet? Fashion, Identity, Image Av Paul Jobling, Philippa Nesbitt og Angelene Wong tar deg med på en reise gjennom motekulturens utvikling fra 1990 til 2020. Her blir spørsmål om kjønn, representasjon, og kroppspolitikk utforsket på en gripende måte.

Innholdet som endrer perspektiv

  • Analytisk dybde: Boken analyserer hvordan motebransjen har respondert på ikke-binary identiteter og inkluderende praksiser.
  • Spennende cases: Forfatterne undersøker ikoniske moteshow som Maria Grazia Chiuris 'We Should All Be Feminists' fra Dior og Alexander McQueens 'The Widows of Culloden'.
  • Framtidsfokus: Utforsk hvordan fremtiden for moten ser ut med den voksende interessen for teknologi og representasjon av aldrende befolkning.

Hvem er boken for?

'Fashion, Identity, Image' er perfekt for studenter, forskere og alle som har en lidenskap for mote og kulturelle studier. Enten du er en motedesigner, en akademiker eller bare en entusiast, vil dette verket gi deg nye innsikter og perspektiver.

Bli med på en motereise!

Gi deg selv muligheten til å forstå de komplekse vevene av identitet og kultur som former vår moderne moteverden. Bli en del av diskusjonen og oppdag hva fremtiden vil bringe for mote og inkludering.

Ikke gå glipp av denne sjansen til å utfordre dine tanker om mote! Fashion, Identity, Image er en uvurderlig kilde til kunnskap som vil inspirere og informere i mange år fremover.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnJobling, Paul Fashion, Identity, Image (1350183202)
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 339,- den billigste prisen for Fashion, Identity, Image Av Paul (Parsons New School Paris France) Jobling, Philippa (Ryerson University Canada) Nesbitt, Angelene (Parsons New School blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
314,-
Gjennomsnittspris:
314,-
Høyeste pris:
314,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig