Fashion, Identity, Image Av Paul (Parsons New School Paris France) Jobling, Philippa (Ryerson University Canada) Nesbitt, Angelene (Parsons New School

Fashion, Identity, Image Av Paul (Parsons New School Paris France) Jobling, Philippa (Ryerson University Canada) Nesbitt, Angelene (Parsons New School

How has the fashion industry responded to turn-of-the-millennium non-binary identities? Do they have a supportive or exploitative relationship with queer, trans and ageing subjects? Fashion, Identity, Image unpacks these questions and many more in relation to clothing and representation, identity and body p......
fra 899,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
How has the fashion industry responded to turn-of-the-millennium non-binary identities? Do they have a supportive or exploitative relationship with queer, trans and ageing subjects? <i>Fashion, Identity, Image</i> unpacks these questions and many more in relation to clothing and representation, identity and body politics in British, European and American culture between 1990 and 2020. Jobling, Nesbitt and Wong explore issues of intersectionality and inclusivity through groundbreaking shows, including Maria Grazia Chiuri¿s ¿We Should All Be Feminists¿ catwalk show for Dior (Spring-Summer 2017), Alexander McQueen¿s ¿The Widows of Culloden¿ collection (Fall-Winter 2006), and the role of transgender models such as Oslo Grace since 2015. Looking to the future of our relationship with fashion, there''s also an investigation of the android as a redemptive figure in Alessandro Michele¿s cross-cultural cyborg collection for Gucci (Autumn-Winter 2018/2019) and the impact of the ageing population
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
How has the fashion industry responded to turn-of-the-millennium non-binary identities? Do they have a supportive or exploitative relationship with queer, trans and ageing subjects? Fashion, Identity, Image unpacks these questions and many more in relation to clothing and representation, identity and body politics in British, European and American culture between 1990 and 2020. Jobling, Nesbitt and Wong explore issues of intersectionality and inclusivity through groundbreaking shows, including Maria Grazia Chiuri’s ‘We Should All Be Feminists’ catwalk show for Dior (Spring-Summer 2017), Alexander McQueen’s ‘The Widows of Culloden’ collection (Fall-Winter 2006), and the role of transgender models such as Oslo Grace since 2015. Looking to the future of our relationship with fashion, there''s also an investigation of the android as a redemptive figure in Alessandro Michele’s cross-cultural cyborg collection for Gucci (Autumn-Winter 2018/2019) and the impact of the ageing population with analysis of age and memory in work such as Magali Nougarède’s Crossing the Line (2002), and pleasure and morality in fashion publicity since the 1990s for the likes of Calvin Klein, D&G and American Apparel.

Produktinformasjon

```html

Utforsk Klær, Identitet og Bilde med Fashion, Identity, Image

Er du nysgjerrig på hvordan motebransjen har forandret seg i møte med non-binære identiteter på 2000-tallet? Fashion, Identity, Image av Paul Jobling, Philippa Nesbitt og Angelene gir deg en dypdykk inn i denne komplekse tematikken, med fokus på klesplaggenes rolle i representasjon og identitet.

En Reise Gjennom Motens Historie

  • Perioden 1990 til 2020: Oppdag hvordan moten har vært en refleksjon av samfunnets holdninger til spørsmål om kjønn og identitet.
  • Banebrytende motevisninger: Lær om ikoniske show som Maria Grazia Chiuris’ “We Should All Be Feminists” for Dior og Alexander McQueen’s “The Widows of Culloden”.
  • Inkluderende perspektiver: Boken diskuterer hvordan mote påvirker og inkluderer queer, transpersoner, og eldre individer.

Innovasjon og Fremtid i Mote

Bli med på en reise der Fashion, Identity, Image også tar for seg det fremadskuende synet av mote gjennom figurer som androiden i Alessandro Micheles kolleksjon for Gucci. Hvordan påvirker alder og hukommelse vårt syn på mote? Her finner du også analyser av moteogenkjøp og markedsføring som rører ved spørsmål om etikk og moral, særlig i arbeider fra kjendiser som Calvin Klein og D&G.

Enten du studerer moten, er en profesjonell innen bransjen, eller bare er nysgjerrig på temaene som bilder og identitet, er Fashion, Identity, Image et uunnværlig verktøy for å forstå de pågående samtalene i vår kultur. Klær er ikke bare plagg, de er en stemme.

For Hvem Er Denne Boken?

Hvis du er:

  • Student ved et moteprogram
  • Fagperson i motebransjen
  • Interesse for spørsmål om kjønn og identitet

Da vil du finne stor verdi i de innsiktene og analysene som denne boken presenterer.

```

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnJobling, Paul Fashion, Identity, Image (1350183210)
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 899,- den billigste prisen for Fashion, Identity, Image Av Paul (Parsons New School Paris France) Jobling, Philippa (Ryerson University Canada) Nesbitt, Angelene (Parsons New School blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
539,-
Gjennomsnittspris:
895,-
Høyeste pris:
899,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig