Kampen om tribunen: fotball, identitet & makt

Kampen om tribunen: fotball, identitet & makt

Kampen om tribunen: fotball, identitet & makt. Toppfotballen har gjennomgått en dramatisk kommersialisering desiste 20 årene. Samtidig har de sosiale praksisene på tribunenendret seg ideologisk og kulturelt. Hvorfor oppstår konflikter mellom supportere, klubber og forbund om hvordan fotballen bør utvikle seg? Har supporterne......
fra 250,-
Tilgjengelig i 1 butikker
Brukt
Frakt og levering
Beskrivelse
Kampen om tribunen: fotball, identitet & makt. Toppfotballen har gjennomgått en dramatisk kommersialisering desiste 20 årene. Samtidig har de sosiale praksisene på tribunenendret seg ideologisk og kulturelt. Hvorfor oppstår konflikter mellom supportere, klubber og forbund om hvordan fotballen bør utvikle seg? Har supporterne makt? Boka rører ved en rekke temaer: identitet, kommersialisering, globalisering, sikkerhet, vold, kjønn og kropp. Den rommer sosiologi, antropologi, historie, religionsvitenskap, idrettsvitenskap og arkitekturteori. Redaktørene er ledende norske forskere på feltet, og blant bidragsyterne er tre internasjonale profiler: Richard Giulianotti, Gary Armstrong og TorbjörnAndersson. Boken er nyttig lesning for studenter og forskere innen samfunns- og idrettsvitenskap og for alle som er opptatt av forholdet mellom publikum, idrett og samfunn. Forfattere: Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 303 ISBN: 9788251929325 Vekt: 520 g Forla Vigmostad & Bjørke AS Innbindin Heftet Utgitt: 2012 Veil. pris: 419 kr Kategori: Samfunnsvitenskapelige fag

Produktinformasjon

Kampen om tribunen: fotball, identitet & makt

Bli med inn i fotballens fascinerende verden med Kampen om tribunen: fotball, identitet & makt. Denne boken tar deg med på en reise gjennom kjerneverdiene i toppfotballen, og hvordan alt fra identitet til kommersialisering former denne sporten vi elsker.

Hva handler boken om?

I takt med at fotballen har blitt mer kommersialisert de siste 20 årene, har også måten supporterene forholder seg til sporten endret seg. Boken utforsker:

  • Kultur og ideologi på tribunen
  • Konfliktene mellom klubber, forbund og supportere
  • Spørsmål om makt og innflytelse hos supporterene
  • Tematikk rundt sikkerhet, vold, kjønn og kropp

En mangesidig tilnærming

Kampen om tribunen kombinerer flere fagfelt, inkludert sosiologi, antropologi, historie, religionsvitenskap, idrettsvitenskap og arkitekturteori. Redaktørene er noen av Norges fremste forskere, og boken inneholder bidrag fra internasjonalt anerkjente profiler som Richard Giulianotti, Gary Armstrong, og Torbjörn Andersson.

Praktisk informasjon

Dette er en uvurderlig ressurs for studenter og forskere innen samfunns- og idrettsvitenskap, samt for alle fotballinteresserte som ønsker å forstå dybden av forholdet mellom publikum, idrett og samfunn. Boken er utgitt i heftet format, med et format på 303 sider og veier 520 g. Den er tilgjengelig på norsk bokmål.

Med ISBN: 9788251929325 og utgitt av Vigmostad & Bjørke AS i 2012 er dette en bok som vil engasjere deg fra første side. Ikke gå glipp av sjansen til å dykke inn i fotballens maktspill og oppdag hvordan identitet og kultur påvirker denne elskede sporten!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnKampen om tribunen: fotball, identitet & makt
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 250,- den billigste prisen for Kampen om tribunen: fotball, identitet & makt blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
250,-
Gjennomsnittspris:
250,-
Høyeste pris:
250,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig