Produktinformasjon
Merke/ fareseddel som markerer og synliggjør at innholdet kan transporteres under unntaket for begrensede mengder Farlig gods som emballeres i tilstrekkelig små mengder kan transporteres under unntaket for begrensede mengder. For hvert UN-nummer er det opplyst i ADR-regelverket om det farlige stoffet er tillatt å transportere som begrenset mengde eller ikke. Hvis det ikke er tillatt står det 0. Maksimal mengde per inneremballasje for det aktuelle UN-nummeret er oppgitt i kolonne 7a i tabell A i ADR-kapittel 3.2. Farlig gods som kan transporteres som begrensede mengder kan ikke sendes med fly. Det er klare krav til merking og emballasje for transport av farlig gods i begrensede mengder. Emballasjen skal være sammensatt, det vil si at det skal være en indre- og en ytre emballasje. Hvis den indre emballasjen er utsatt for å bli knust eller punktert under normale transportforhold, som f.eks glass, porselen, steintøy eller visse typer plast, skal emballajsen også plasseres i en egnet mellomemballasje. Det farlige godset kan også plasseres på brett som dekkes av krympe- eller strekkfilm. Når ytteremballasjer benyttes får den totale bruttomassen av kolliet ikke overstige 30 kg. Der krympe- og strekkfilm benyttes får brutto masse av kolliet ikke overstige 20 kg. Dersom kolliet plasseres i en overpakning skal denne merkes med ordet "overpack" i tillegg til merket for begrensede mengder. Dersom det er væske i inneremballasjen skal ytteremballasjen og eventuelt overpakningen merkes med orienteringspiler i henhold til ADR/ RID 5.2.1.8. Kilde: Direktoratet for samfunssikkerhet og beredskap (DSB) Alle kolli eller tanker med farlig gods skal være merket med faresedler som viser primær fare. Faresedlene følger klassifiseringen i henhold til ADR-regelverket, men klassene er i tillegg delt inn i undergrupper. Faresedlene skal også angi hvilken undergruppe varen tilhører. Ved brann eller ulykker er det svært viktig at innsatsmannskaper har en kunnskap om de forskjellige klassene og hvilke farer som kan oppstå og hvordan de skal forholde seg til ulykkesstedet. Faresedlene fra JO Safety er av høy kvalitet og leveres som standard i aluminium, selvklebende vinyl, som 250 stk etiketter på rull eller som magnetfolie/ magnetskilt. Hvem skal merke lasten med faresedler? Farlig gods skal være merket med faresedler i henhold til gjeldende regelverk ADR, RID, IMDG og ICAO. Loven sier at både pakkene, bærende enheter og kjøretøy skal være merket tydelig med faresedler og etiketter. Den som sender farlig gods er selv ansvarlig for å merke og sette etiketter på sine pakker. Ved veitransport skal lastens avsender sikre at kolli er tilstrekkelig merket med faresedler og UN-nummer. Speditøren er ansvarlig for å merke kjøretøy og lastbærere og for å sikre at tanker og lasteholdere er merket med faresedler på alle fire sider. Kjøretøyet skal også være merket med oransje faresedler både foran og bak. Merkingen sikrer at alle er oppmerksomme på hvordan godset oppbevares, emballeres og transporteres. Les mer om farlige stoffer, eksplosiver og transport av farlig gods på Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) sine sider Krav til utforming av faresedler Faresedler fra JO Safety utformes etter gjeldende internasjonale standarder. Merkene er av høy kvalitet og oppfyller kravene som gjeldende regelverk stiller til bruk av farger og symboler. Du må gjerne kontakte oss dersom du har spørsmål om merking av farlig gods. Vi leverer også merker tilpasset ditt behov send oss en e-post eller ring, så hjelper vi deg med dette.
Pris og prishistorikk
Akkurat nå er 48.75,- den billigste prisen
for Limited Quantity blant
1 butikker hos Prisradar.
Sjekk også vår topp 5-rangering av beste informasjonsskilt
for å være
sikker på at du gjør det beste kjøpet.