Localized Bargaining

Localized Bargaining

Looks at the rollout of one of the largest infrastructure programs in human history to show how local governments play a complex role. China''s high-speed railway network is one of the largest infrastructure programs in human history. Despite global media coverage, we know very little about the political process th......
fra 339,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Looks at the rollout of one of the largest infrastructure programs in human history to show how local governments play a complex role. China''s high-speed railway network is one of the largest infrastructure programs in human history. Despite global media coverage, we know very little about the political process that led the government to invest in the railway program and the reasons for the striking regional and temporal variation in such investments. In Localized Bargaining, Xiao Ma offers a novel theory of intergovernmental bargaining that explains the unfolding of China''s unprecedented high-speed railway program. Drawing on a wealth of in-depth interviews, original data sets, and surveys with local officials, Ma details how the bottom-up bargaining efforts by territorial authorities—whom the central bureaucracies rely on to implement various infrastructure projects—shaped the allocation of investment in the railway system. Demonstrating how localities of different types invoke institutional and extra-institutional sources of bargaining power in their competition for railway stations, Ma sheds new light on how the nation''s massive bureaucracy actually functions.

Produktinformasjon

Oppdag 'Localized Bargaining': Revolusjonerende Perspektiv på Infrastrukturprogrammer

Localized Bargaining gir et unikt innblikk i hvordan lokale myndigheter påvirker store infrastrukturprosjekter, spesielt med fokus på Kinas høyhastighets jernbanenettverk. Dette er ikke bare en bok; det er en nøkkel til å forstå de komplekse politiske prosessene bak investeringene i én av de største infrastrukturprogrammer i menneskehetens historie.

Dyptgående Analyse av Politikk og Økonomi

Forfatter Xiao Ma trekker frem en ny teori om intergovernmental bargaining, som kaster lys over hvordan territoriale myndigheter, gjennom en kraft av bunn-opp forhandlinger, påvirker tildelingen av investeringer. Hva betyr dette for deg som leser? Du vil bli kjent med hvordan ulike typer lokalsamfunn gradvis bygger opp sin innflytelse og makt når det gjelder investeringer i jernbanestasjoner.

  • Innhold: Boken inneholder en rik samling av interviews, originaldata, og omfattende undersøkelser med lokale embetsmenn.
  • Teori: Ma presenterer en ny vinkling på samspillet mellom lokale og sentrale myndigheter.
  • Relevans: Gir et perspektiv på hvordan lokale myndigheter kan manipulere institusjonelle og ekstra-institusjonelle kilder til innflytelse.

Hvorfor Velge 'Localized Bargaining'?

Er du interessert i politikk, infrastruktur eller økonomi? Da er denne boken et must-read for deg! Den gir ikke bare fakta, men også et narrativ som engasjerer og utfordrer hvordan vi tenker om statlig investering og lokalt styre.

Med sitt fokuserte innhold og akademiske dybde, vil 'Localized Bargaining' berike forståelsen din av de politiske mekanismene som er i spill i moderne infrastrukturutvikling.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnLocalized Bargaining
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 339,- den billigste prisen for Localized Bargaining blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste reise for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
339,-
Gjennomsnittspris:
339,-
Høyeste pris:
339,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig