Making Sense Av Simon (Professor Of Arts And Engineering Claire Trevor School Of The Arts) Penny

Making Sense Av Simon (Professor Of Arts And Engineering Claire Trevor School Of The Arts) Penny

Why embodied approaches to cognition are better able to address the performative dimensions of art than the dualistic conceptions fundamental to theories of digital computing.In Making Sense, Simon Penny proposes that internalist conceptions of cognition have minimal purchase on......
fra 439,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<b>Why embodied approaches to cognition are better able to address the performative dimensions of art than the dualistic conceptions fundamental to theories of digital computing.</b><p>In <i>Making Sense</i>, Simon Penny proposes that internalist conceptions of cognition have minimal purchase on embodied cognitive practices. Much of the cognition involved in arts practices remains invisible under such a paradigm. Penny argues that the mind-body dualism of Western humanist philosophy is inadequate for addressing performative practices. Ideas of cognition as embodied and embedded provide a basis for the development of new ways of speaking about the embodied and situated intelligences of the arts. Penny argues this perspective is particularly relevant to media arts practices. </p><p>Penny takes a radically interdisciplinary approach, drawing on philosophy, biology, psychology, cognitive science, neuroscience, cybernetics, artificial intelligence, critical theory, and other fields. He
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Why embodied approaches to cognition are better able to address the performative dimensions of art than the dualistic conceptions fundamental to theories of digital computing.In Making Sense, Simon Penny proposes that internalist conceptions of cognition have minimal purchase on embodied cognitive practices. Much of the cognition involved in arts practices remains invisible under such a paradigm. Penny argues that the mind-body dualism of Western humanist philosophy is inadequate for addressing performative practices. Ideas of cognition as embodied and embedded provide a basis for the development of new ways of speaking about the embodied and situated intelligences of the arts. Penny argues this perspective is particularly relevant to media arts practices. Penny takes a radically interdisciplinary approach, drawing on philosophy, biology, psychology, cognitive science, neuroscience, cybernetics, artificial intelligence, critical theory, and other fields. He argues that computationalist cognitive rhetoric, with its assumption of mind-body (and software-hardware) dualism, cannot account for the quintessentially performative qualities of arts practices. He reviews post-cognitivist paradigms including situated, distributed, embodied, and enactive, and relates these to discussions of arts and cultural practices in general. Penny emphasizes the way real time computing facilitates new modalities of dynamical, generative and interactive arts practices. He proposes that conventional aesthetics (of the plastic arts) cannot address these new forms and argues for a new “performative aesthetics.” Viewing these practices from embodied, enactive, and situated perspectives allows us to recognize the embodied and performative qualities of the “intelligences of the arts.”

Produktinformasjon

Dykk ned i "Making Sense" av Simon Penny

Oppdag et spennende og innovativt verk i "Making Sense av Simon Penny (Professor i kunst og ingeniørfag ved Claire Trevor School of the Arts)". Denne boken tar leseren med på en reise gjennom **kognisjon** og **kunstkunnskap**, med fokus på hvordan vårt kroppslige engasjement former våre opplevelser og forståelse av kunst. Med en tverrfaglig tilnærming som inkluderer filosofi, nevrovitenskap og kritisk teori, er det et must for enhver kunstner eller teoretiker.

Hvorfor "Making Sense" er essensielt for kunstnere

  • Internalisert kognisjon vs. kroppslig kognisjon: Pennys argumenterer for at tradisjonelle teorier ofte overser hvordan kroppslige erfaringer påvirker vår forståelse av kunst.
  • Performativ estetikk: Lær om viktigheten av atferd og interaksjon i moderne kunstpraksiser, noe som utfordrer klassiske estetiske normer.
  • Interaktiv kunst: Se hvordan sanntids databehandling gir nye muligheter for dynamiske og generative kunstformer.

Kjernen av Pennys budskap

Simon Penny påpeker at den dualistiske tankegangen som ofte finnes i vestlig humanistisk filosofi ikke kan forklare de dynamiske og interaktive kvalitetene i kunstpraksiser. Ved å adoptere en embodied og situationell tilnærming, får vi muligheten til å få innsikt i de komplekse intelligensene som kunstverdenen tilbyr.

Unike aspekter ved "Making Sense"

  • Forfatter: Simon Penny, en anerkjent professor med bred kompetanse.
  • Format: Boken er tilgjengelig i ulike format, inkludert trykket og digitalt.
  • Område: Perfekt for både studenter og fagfolk innen kunst, design, og teknologi.

Å lese "Making Sense av Simon Penny" er som å åpne en ny dør til kunsten; det utfordrer våre antakelser og inviterer oss til å tenke kritisk og kreativt. Ikke gå glipp av muligheten til å utforske hvordan kroppslig erfaring kan forme vår tilnærming til kunst og teknologi!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkEngelsk
SjangerFilosofi og religion, Samfunn og politikk
FormatPocket
Generelt
Sett
Nei
Antall sider444 Sider
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 439,- den billigste prisen for Making Sense Av Simon (Professor Of Arts And Engineering Claire Trevor School Of The Arts) Penny blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
439,-
Gjennomsnittspris:
439,-
Høyeste pris:
439,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig