Mathematics For Computer Graphics Av John Vince

Mathematics For Computer Graphics Av John Vince

John Vince explains a comprehensive range of mathematical techniques and problem-solving strategies associated with computer games, computer animation, special effects, virtual reality, CAD and other areas of computer graphics in this completely revised and expanded sixth edition. The first five ch......
fra 719,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<p>John Vince explains a comprehensive range of mathematical techniques and problem-solving strategies associated with computer games, computer animation, special effects, virtual reality, CAD and other areas of computer graphics in this completely revised and expanded sixth edition. </p><p>The first five chapters cover a general introduction, number sets, algebra, trigonometry and coordinate systems, which are employed in the following chapters on determinants, vectors, matrix algebra, complex numbers, geometric transforms, quaternion algebra, quaternions in space, interpolation, curves and patches, analytical geometry and barycentric coordinates. Following this, the reader is introduced to the relatively new subject of geometric algebra, followed by two chapters that introduce differential and integral calculus. Finally, there is a chapter on worked examples.<br></p><p></p>Mathematics for Computer Graphics covers all of the key areas of the subject, includin<br><p></p><p></p><p>¿ N
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
John Vince explains a comprehensive range of mathematical techniques and problem-solving strategies associated with computer games, computer animation, special effects, virtual reality, CAD and other areas of computer graphics in this completely revised and expanded sixth edition. The first five chapters cover a general introduction, number sets, algebra, trigonometry and coordinate systems, which are employed in the following chapters on determinants, vectors, matrix algebra, complex numbers, geometric transforms, quaternion algebra, quaternions in space, interpolation, curves and patches, analytical geometry and barycentric coordinates. Following this, the reader is introduced to the relatively new subject of geometric algebra, followed by two chapters that introduce differential and integral calculus. Finally, there is a chapter on worked examples.Mathematics for Computer Graphics covers all of the key areas of the subject, includin• Number sets • Algebra • Trigonometry • Complex numbers • Coordinate systems • Determinants • Vectors • Quaternions • Matrix algebra • Geometric transforms • Interpolation • Curves and surfaces • Analytic geometry • Barycentric coordinates • Geometric algebra • Differential calculus • Integral calculus This sixth edition contains approximately 150 worked examples and over 330 colour illustrations, which are central to the author''s descriptive writing style. Mathematics for Computer Graphics provides a sound understanding of the mathematics required for computer graphics software and setting the scene for further reading of more advanced books and technical research papers

Produktinformasjon

Utforsk Matematikken Bak Datagrafikk med Mathematics For Computer Graphics Av John Vince

Er du fascinert av datagrafikk og hvordan matematiske konsepter skaper magiske bilder på skjermen? Da er Mathematics For Computer Graphics Av John Vince boken for deg! Denne omfattende guiden gir deg en dyp forståelse av de matematiske teknikkene som er essensielle for området, fra spillutvikling til virtuell virkelighet, ved å kombinere teori med praktiske eksempler.

Nøkkelfunksjoner i Boken

  • Revidert og utvidet sjette utgave: Forfrisket innhold med nye perspektiver.
  • Omfattende dekning: Emner som algebra, trigonometri, matrisealgebra, og kalkulus.
  • Mer enn 150 eksempler: Praktiske oppgaver som hjelper deg å forstå hvordan matematikken anvendes.
  • Illustrasjoner: Over 330 fargeillustrasjoner som gjør komplekse konsepter enklere å forstå.
  • Introduksjon til geometrisk algebra: Nyttige verktøy for moderne datagrafikk.

Innholdet i Mathematics For Computer Graphics

Boken er delt opp i flere kapittel som tar deg fra det grunnleggende til mer avanserte emner:

  • Generell introduksjon til matematikk for datagrafikk
  • Numeriske systemer og algebraiske strategier
  • Trigonometri og koordinatsystemer
  • Geometriske transformasjoner og interpolasjon
  • Analytisk geometri og barysentral koordinater
  • Differensial- og integralregning

Ved å dykke inn i Mathematics For Computer Graphics, vil du oppdage hvordan disse matematiske teknikkene er grundlaget for alle aspekter av datagrafikkproduksjon. Enten du er student, hobbyist eller profesjonell, gir denne boken deg verktøyene du trenger for å mestre feltet.

Din Vei Til Å Mestre Datagrafikk

Ikke la kompleksiteten av matematikk avskrekke deg! Med John Vince sin utrolige evne til å forklare og utdype, blir selve læren om datagrafikk praktisk og tilgjengelig. Invester i din fremtid innen datagrafikk i dag!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnMathematics for Computer Graphics
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 719,- den billigste prisen for Mathematics For Computer Graphics Av John Vince blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste data og informasjonsteknologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
575,-
Gjennomsnittspris:
620,-
Høyeste pris:
719,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig