Me 262 Bomber And Reconnaissance Units Av Robert Forsyth, Eddie Creek

Me 262 Bomber And Reconnaissance Units Av Robert Forsyth, Eddie Creek

When the revolutionary Messerschmitt Me 262 jet first appeared as a bomber in the skies over north-west Europe in late 1944, it represented both a new dawn in aeronautical development and a great shock to the Allied air forces and armies. The Me 262''s path to deployment as a bomber aircraft was tortuous and is surr......
fra 249,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
When the revolutionary Messerschmitt Me 262 jet first appeared as a bomber in the skies over north-west Europe in late 1944, it represented both a new dawn in aeronautical development and a great shock to the Allied air forces and armies. The Me 262''s path to deployment as a bomber aircraft was tortuous and is surrounded in controversy. In mid-1944, Adolf Hitler, having seen the impressive and formidable performance of Me 262 prototypes, stated his firm desire to see the aircraft enter service, not as an interceptor, but as a bomber. In this aircraft he believed he had the weapon which would be able to attack the Allied armies with impunity if, as predicted, they landed on the coast of France. There was nothing which the Allies had in their air forces which could touch the Me 262. Although, due mainly to problems associated with delays in engine deliveries, its debut was too late to contest the Allied landings in Normandy, when it finally did enter initial service with Kommando Schenc
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
When the revolutionary Messerschmitt Me 262 jet first appeared as a bomber in the skies over north-west Europe in late 1944, it represented both a new dawn in aeronautical development and a great shock to the Allied air forces and armies. The Me 262''s path to deployment as a bomber aircraft was tortuous and is surrounded in controversy. In mid-1944, Adolf Hitler, having seen the impressive and formidable performance of Me 262 prototypes, stated his firm desire to see the aircraft enter service, not as an interceptor, but as a bomber. In this aircraft he believed he had the weapon which would be able to attack the Allied armies with impunity if, as predicted, they landed on the coast of France. There was nothing which the Allies had in their air forces which could touch the Me 262. Although, due mainly to problems associated with delays in engine deliveries, its debut was too late to contest the Allied landings in Normandy, when it finally did enter initial service with Kommando Schenck, under the command of Knight''s Cross holder Oberstleutnant Wolfgang Schenck, in the autumn of 1944, the bomb-carrying Me 262s conducted several hit-and-run raids against RAF airfields in Belgium and Holland. From then until the end of the war the Me 262 remained one of the most feared weapons in the Axis arsenal, and it was only the overwhelming Allied air superiority and the continuous dwindling of Axis supplies that finally grounded the planes. This book covers the complete history of the Me 262 bomber and reconnaissance units during World War II.

Produktinformasjon

Oppdag historien bak Me 262 Bomber og Rekognosering

Me 262 Bomber And Reconnaissance Units Av Robert Forsyth, Eddie Creek tar deg med på en reise tilbake til en av de mest revolusjonerende tidene innen aeronautikk. Da Messerschmitt Me 262 første gang fløy over Europa sent i 1944, var det ikke bare et teknologisk underverk, men også en stor utfordring for de allierte styrkene. Boken dekker det intrikate og kontroversielle løpet mot å få dette flyet i bombefunksjon, og gir deg innsikt i hvordan Hitler så på Me 262 som et nøkkelvåpen mot de allierte.

Hvordan Me 262 endret krigen

Den tyske Luftwaffe oppdaget raskt at Me 262 ikke bare kunne brukes som et jagerfly, men også som en effektiv bomber. Historien går tilbake til 1944, da Adolf Hitler presset på for å se flyet i aksjon. Troppenes desillusjon og problemene rundt motorproduksjonen førte imidlertid til forsinkelser. Når de endelig ble klare, begynte de første operasjonene med Kommando Schenck, ledet av den berømte Oberstleutnant Wolfgang Schenck.

  • Størrelse: Kompakt design optimalisert for fart.
  • Materiale: Luftframstilt metallstruktur for optimal ytelse.
  • Spesielle egenskaper: Uvanlige evner til hit-and-run angrep.

En grundig analyse av flyets enheter

Innholdet i Me 262 Bomber And Reconnaissance Units gir leserne nettopp det de trenger for å forstå flyets rolle under andre verdenskrig. Gjennom bokens sider vil du finne detaljerte beskrivelser av både bombefly og rekognosering-enheter, og hvordan de påvirket krigens gang. Du vil også lære om de dristige pilotenes taktikker og de dramatiske luftkampene som utspant seg i løpet av denne perioden.

Enten du er en entusiast av militærhistorie, eller bare nysgjerrig på hvordan luftmakt utviklet seg, er denne boken et must-read. Oppdag hvordan Me 262 ble et av de mest fryktede våpnene i aksen, og få en dypere forståelse av den teknologiske revolusjonen som formet luftkrigføring.

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 249,- den billigste prisen for Me 262 Bomber And Reconnaissance Units Av Robert Forsyth, Eddie Creek blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste reise for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
149,-
Gjennomsnittspris:
247,-
Høyeste pris:
249,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig