Game Physics Engine Development Av Ian (Gwent Uk) Millington

Game Physics Engine Development Av Ian (Gwent Uk) Millington

Physics is really important to game programmers who need to know how to add physical realism to their games. They need to take into account the laws of physics when creating a simulation or game engine, particularly in 3D computer graphics, for the purpose of making the effects appear more real to the obser......
fra 789,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<P>Physics is really important to game programmers who need to know how to add physical realism to their games. They need to take into account the laws of physics when creating a simulation or game engine, particularly in 3D computer graphics, for the purpose of making the effects appear more real to the observer or player.The game engine needs to recognize the physical properties of objects that artists create, and combine them with realistic motion. </P><P>The physics ENGINE is a computer program that you work into your game that simulates Newtonian physics and predict effects under different conditions. In video games, the physics engine uses real-time physics to improve realism. </P><P>This is the only book in its category to take readers through the process of building a complete game-ready physics engine from scratch. The Cyclone game engine featured in the book was written specifically for this book and has been utilize
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Physics is really important to game programmers who need to know how to add physical realism to their games. They need to take into account the laws of physicswhen creating asimulation or game engine, particularly in 3D computer graphics, for the purpose of making the effects appear more real to the observer or player.The game engine needs to recognize the physical properties of objects that artists create, and combine them with realistic motion. The physics ENGINE is a computer program that you work into your gamethat simulates Newtonian physics and predict effects under different conditions. In video games, the physics engine uses real-time physics to improve realism. This is the only book in its category to take readers&nbsp;through&nbsp;the process of&nbsp;building a complete game-ready physics engine from scratch.&nbsp;The Cyclone game engine featured in the book was written specifically for this book and has been&nbsp;utilized in iPhone application development and Adobe Flash projects.&nbsp; There is a good deal of master-class level information available, but almost nothing in any format that teaches the basics in a practical way. The second edition includes NEW and/or&nbsp;revised material on collision detection, 2D physics, casual game physics for Flash games, more references, a glossary, and end-of-chapter exercises. The companion website will include the full source code of the Cyclone physics engine, along with example applications that show the physics system in operation.&nbsp;

Produktinformasjon

Oppdag Game Physics Engine Development Av Ian Millington

Er du klar for å dykke ned i en verden av fysikkprogrammering og spillutvikling? I Game Physics Engine Development Av Ian Millington, tar forfatteren deg med på en reise hvor du lærer å bygge en komplett spillklar fysikkmotor fra bunnen av. Med praktiske eksempler og lettfattelig språk vil denne boken åpne dørene til å skape mer realistiske spillopplevelser for brukerne dine!

Hvorfor Velge Denne Boken?

  • Lær grunnleggende prinsipper: Få innsikt i Newtons lover og hvordan de påvirker spilldesign.
  • Bygg din egen motor: Boken gir deg verktøyene til å skape en spillmotor, til og med inkludert Cyclone-spillmotoren som er designet spesielt for denne guiden.
  • Oppdatert innhold: Andre utgave inkluderer ny informasjon om kollisjonsdeteksjon, 2D-fysikk og casual game physics.
  • Tilgang til nettressurser: Få tilgang til full kildekode for Cyclone-fysikkmotoren samt eksempler på hvordan fysikkssystemet fungerer i praksis.

Men Hvem Er Ian Millington?

Ian Millington er en anerkjent ekspert innen spillfysikk og programmering. Han har både theoriekspertise og praktisk erfaring som gjør hans innsikt uvurderlig for både nybegynnere og erfarne utviklere.

Perfekt for Hvem?

Enten du er student, hobbyutvikler, eller en profesjonell programmerer, så gir Game Physics Engine Development deg fyrstikker til å tenne kreativiteten din. Boken er ideell for alle som ønsker å tilføre fysisk realisme til videospill og gjøre spilleropplevelsen enda mer engasjerende.

Er du klar for å ta spillutviklingen din til neste nivå? Med Game Physics Engine Development Av Ian Millington får du med deg en uvurderlig ressurs! Bestill din kopi i dag, og begynn å bygge spill som får spillere til å heise opparmene i glede!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkEngelsk
SjangerDatamaskiner og IT
FormatPaperback
Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 789,- den billigste prisen for Game Physics Engine Development Av Ian (Gwent Uk) Millington blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
769,-
Gjennomsnittspris:
769,-
Høyeste pris:
769,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig