Næss, Hans Erik Metodebok for kreative fag (8215027008)

Metodebok For Kreative Fag

«Sjelden har jeg sett så mye relevant stoff i én og samme bok»Anne Bjørkvik, førsteamanuensis Universitetet i Agder«Metodebok for kreative fag» tar for seg de mest brukte kvantitative og kvalitative metodene, men også metoder for kunstnerisk utviklingsarbeid, og mer «praktiske metoder». Den ser særlig på forskningsproduktene...... Les mer...
fra 418,-
Tilgjengelig i 2 butikker

Produktinformasjon

Forlag: Aschehoug & Co Når vi hører «vitenskapelige metoder» tenker vi gjerne på statistikk, intervjuer, observasjon og tekstanalyse. Men metode er mer enn det. «Sjelden har jeg sett så mye relevant stoff i én og samme bok» Anne Bjørkvik, førsteamanuensis Universitetet i Agder «Metod for kreative fag» tar for seg de mest brukte kvantitative og kvalitative metodene, men også metoder for kunstnerisk utviklingsarbeid, og mer «praktiske metoder». Den ser særlig på forskningsproduktene fra de kreative fagene: artefakter, miljø, estetisk kunnskap og kreativitet, og de spesielle forskningsutfordringene som finnes i fag som markedsføring, strategisk kommunikasjon og PR, spill- og apputvikling, TV og film, musikk, scenekunst, visuell kunst, design, samt prosjektledelse innen kunst og kreativ næring. Bidragsyterne er alle eksperter med lang erfaring fra disse fagfeltene. De har lagt vekt på tidsaktuelle eksempler og praktiske råd. Ikke minst tar de opp hvordan man best kan knytte teori og metode til egne empiriske funn - noe som ofte er det studentene synes er vanskeligst! En rikholdig verktøykasse studentene kan gå til når de trenger innsikt, praktiske råd og inspirasjon. Boka vil være nyttig for alle som ønsker en praktisk innføring til metodearbeid. Bidragsytere: Unn Conradi Andersen, Sturla Bakke, Asle Fagerstrøm, Tor-Morten Grønli, Moutaz Haddara, Trond Høiås, Faltin Karlsen, Arne H. Krumsvik, Anders Olof Larsson, Vesma Kontere McQuillan, Audun Molde, Hans Erik Næss, Lene Pettersen, Knut H. Rolland, Margaret Rynning, Liv Sandvik, Chamilla Natasha M. Skjelstad, Synne Skjulstad, Lars Sydnes, Didrik Telle-Wernersen. Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 243 ISBN: 9788215027005 Vekt: 646 g Innbinding: Heftet Utgitt: 2017 Veil. pris: 449 Kategori: Kunst og kultur, Forskningsmetoder

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
Språk Norsk

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 418,- den billigste prisen for Næss, Hans Erik Metodebok for kreative fag (8215027008) blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.