Non-Pool Freight Stock 1948-1968: Privately-Owned And European Vehicles (Including Apcm, Dorman Long Av David Larkin

Non-Pool Freight Stock 1948-1968: Privately-Owned And European Vehicles (Including Apcm, Dorman Long Av David Larkin

The first five Kestrel Railway Books volumes by David Larkin looked at the revenue-earning wagon fleet operated by British Railways and its successor, British Rail. These were followed by a series of three books looking at the specially-designed wagons that were used for track maintenance, and then three volumes covering the......
fra 200,38
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
The first five Kestrel Railway Books volumes by David Larkin looked at the revenue-earning wagon fleet operated by British Railways and its successor, British Rail. These were followed by a series of three books looking at the specially-designed wagons that were used for track maintenance, and then three volumes covering the parcels and passenger-rated stock. This is the first of a series covering the ex-private owner fleet.When BR was created, it was intended that it should own all railway rolling stock, but legal action by some of the larger wagon-owning companies delayed things until 1951. Non-Pool wagons were defined as privately-owned wagons allowed to run over railways owned or operated by the British Transport Commission. This series sets out the types of wagon eligible to be classified as Non-Pool and lists them individually with details of numbers carried, capacity and registration details where known. Volume 1 covers owners with initials A to H, and Volume 2 (expected to be p
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
The first five Kestrel Railway Books volumes by David Larkin looked at the revenue-earning wagon fleet operated by British Railways and its successor, British Rail. These were followed by a series of three books looking at the specially-designed wagons that were used for track maintenance, and then three volumes covering the parcels and passenger-rated stock. This is the first of a series covering the ex-private owner fleet.When BR was created, it was intended that it should own all railway rolling stock, but legal action by some of the larger wagon-owning companies delayed things until 1951. Non-Pool wagons were defined as privately-owned wagons allowed to run over railways owned or operated by the British Transport Commission. This series sets out the types of wagon eligible to be classified as Non-Pool and lists them individually with details of numbers carried, capacity and registration details where known. Volume 1 covers owners with initials A to H, and Volume 2 (expected to be published in October 2016) deals with the remaining owners alphabetically.

Produktinformasjon

Oppdag Non-Pool Freight Stock 1948-1968

Non-Pool Freight Stock 1948-1968: Privately-Owned And European Vehicles (Including Apcm, Dorman Long av David Larkin) er en uvurderlig ressurs for entusiastene av britiske jernbaner og spesielt de som brenner for privat eide godsvogner. Denne boken tar deg med på en detaljert reise gjennom en periode av jernbaneflåten som ofte er oversett, og gir deg en unik innsikt i de privat eide og europeiske kjøretøyene fra tiden mellom 1948 og 1968.

Unike funn og detaljerte beskrivelser

I denne boka vil du finne:

  • Detaljerte opptegnelser: Spesifikasjoner av forskjellige vogntyper, inkludert deres nummer, kapasitet og registreringsdetaljer.
  • Historiske kontekster: Forstå hvordan lovgivning og forretningsstrategier påvirket utviklingen av jernbanetransport.
  • Visuell dokumentasjon: En rekke bilder og diagrammer som illustrerer kjøretøyene som var i bruk i denne epoken.

Dette er ikke bare en bok om vogner; det er en hyllest til en periode der jernbanesystemet ble formet av både private aktører og statlige reguleringer. Non-Pool Freight Stock 1948-1968 gir deg muligheten til å dykke ned i historien, og er perfekt for både samlere og akademikere.

Hvorfor velge denne boken?

Med sitt grundige fokus på privat eide godsvogner gir denne publikasjonen et sjeldent innblikk i en spesifikk del av jernbanehistorien. Boken er ansett som en del av Kestrel Railway Books-serien, kjent for sin kvalitetsinnhold og detaljerte undersøkelser.

Enten du er en jernbanehistoriker, samler eller bare har en lidenskap for jernbanetransport, vil Non-Pool Freight Stock 1948-1968 være et uvurderlig tillegg til din samling. Grip sjansen til å lære mer om et fascinerende kapittel i britisk transporthistorie og få din kopi i dag!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnNonPool Freight Stock 19481968: PrivatelyOwned and European Vehicles (Including APCM, Dorman Long
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 200,38 den billigste prisen for Non-Pool Freight Stock 1948-1968: Privately-Owned And European Vehicles (Including Apcm, Dorman Long Av David Larkin blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste teknikk, ingeniør og primær for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
183,2
Gjennomsnittspris:
199,-
Høyeste pris:
200,38
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig