Å Invitere Elever Til Skriving

Å Invitere Elever Til Skriving

Kvaliteten på tekstene elevene skriver, har nær sammenheng med kvaliteten på skriveoppgavene de får. Derfor er måten oppgavene er formet på, så viktig. Oppgavene skal være relevante, motiverende og tydelige de skal invitere til skriving.Skriveoppgavene og hvordan de er designet, er ett av flere aspekter ved skriveprosesser i......
fra 210,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Kvaliteten på tekstene elevene skriver, har nær sammenheng med kvaliteten på skriveoppgavene de får. Derfor er måten oppgavene er formet på, så viktig. Oppgavene skal være relevante, motiverende og tydelige de skal invitere til skriving. Skriveoppgavene og hvordan de er designet, er ett av flere aspekter ved skriveprosesser i skolen. Det er imidlertid overraskende hvor liten oppmerksomhet skriveoppgavene har fått i skriveforskningen sammenlignet med andre sider ved skriveopplæring, for eksempel skriveundervisning, veiledning og vurdering av skriving. Denne antologien omfatter artikler om skriveoppgaver i flere fag på ulike trinn, og oppgavematerialet er hentet fra lærebøker, eksamener og tester og fra læreres egenproduserte oppgaver. Forfatterne er skriveforskere og fagdidaktikere med forskjellig fagbakgrunn, og de har varierte innfallsvinkler til analyse og vurdering av skriveoppgaver. Skriveoppgaver studeres som egne typer tekster og analyseres blant annet ut fra hvordan de får fram skriveoppdrag, formål og mottaker, og ut fra hvordan de forberedes og introduseres i klasserommet. Ikke minst analyseres ulike oppgavedesign i lys av skriveteorier. Boken er særlig egnet for skriveforskere, lærerstudenter og lærere i alle fag. Hildegunn Otnes er professor i norskdidaktikk ved NTNU Med bidrag fra Cecilie Bach, Jannike Ohrem Bakke, Sindre Dagsland, Peter Hobel, Camilla Stabel Jørgensen, Anne Holten Kvistad, Annette Lykknes, Anita Normann, Hildegunn Otnes, Karianne Skovholt, Jorun Smemo, Hanne Solem, Aslaug Veum og Sigrid Ørevik.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Kvaliteten på tekstene elevene skriver, har nær sammenheng med kvaliteten på skriveoppgavene de får. Derfor er måten oppgavene er formet på, så viktig. Oppgavene skal være relevante, motiverende og tydelige de skal invitere til skriving.Skriveoppgavene og hvordan de er designet, er ett av flere aspekter ved skriveprosesser i skolen. Det er imidlertid overraskende hvor liten oppmerksomhet skriveoppgavene har fått i skriveforskningen sammenlignet med andre sider ved skriveopplæring, for eksempel skriveundervisning, veiledning og vurdering av skriving.Denne antologien omfatter artikler om skriveoppgaver i flere fag på ulike trinn, og oppgavematerialet er hentet fra lærebøker, eksamener og tester og fra læreres egenproduserte oppgaver. Forfatterne er skriveforskere og fagdidaktikere med forskjellig fagbakgrunn, og de har varierte innfallsvinkler til analyse og vurdering av skriveoppgaver. Skriveoppgaver studeres som egne typer tekster og analyseres blant annet ut fra hvordan de får fram skriveoppdrag, formål og mottaker, og ut fra hvordan de forberedes og introduseres i klasserommet. Ikke minst analyseres ulike oppgavedesign i lys av skriveteorier.Boken er særlig egnet for skriveforskere, lærerstudenter og lærere i alle fag.Hildegunn Otnes er professor i norskdidaktikk ved NTNUMed bidrag fra Cecilie Bach, Jannike Ohrem Bakke, Sindre Dagsland, Peter Hobel, Camilla Stabel Jørgensen, Anne Holten Kvistad, Annette Lykknes, Anita Normann, Hildegunn Otnes, Karianne Skovholt, Jorun Smemo, Hanne Solem, Aslaug Veum og Sigrid Ørevik.

Produktinformasjon

Oppdag 'Å Invitere Elever Til Skriving'

Skap meningsfulle skriveopplevelser for elevene dine med 'Å Invitere Elever Til Skriving'. Denne antologien dykker ned i hvordan kvaliteten på skriveoppgavene påvirker elevenes evne til å uttrykke seg på papir. Boken samler perspektiver fra ulike fag og trinn, og gir innsikt i oppgavedesign som ikke bare er relevant, men også motiverende.

Hvorfor Velge 'Å Invitere Elever Til Skriving'?

  • Relevante skriveoppgaver: Oppgavene er utformet for å være engasjerende, noe som inviterer elevene til kreativitet.
  • Variert innhold: Artiklene skrives av skrevetforskere og fagdidaktikere med ulik fagbakgrunn, som gir en god variasjon i tilnærminger.
  • Praktisk tilnærming: Boken inkluderer oppgavedesign, innføring i klasserommet, samt vurdering av oppgavene.
  • Uunværlig ressurs: Perfekt for lærere, lærerstudenter og forskere som ønsker å forbedre skriveopplæringen.

Om Forfatterne og Innholdet

Redigert av Hildegunn Otnes, professor i norskdidaktikk ved NTNU, omfatter boken bidrag fra flere anerkjente skribenter innen fagfeltet. Med et totalantall på 268 sider, gir denne boken en omfattende gjennomgang av skriveoppgaver og deres innvirkning på læring.

Detaljer om Produktet

  • Språk: Norsk (Bokmål)
  • Utgave: 1. utg.
  • Vekt: 533 g
  • Format: Heftet
  • ISBN: 9788245018134
  • Utgiver: Fagbokforlaget
  • Veiledende pris: 399 kr

I en tid der skriving er en viktig del av læring, kan 'Å Invitere Elever Til Skriving' være nøkkelen til å åpne dørene for elevenes potensiale. La deg inspirere og gi elevene dine muligheten til å skinne gjennom ord!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkNorsk
Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 210,- den billigste prisen for Å Invitere Elever Til Skriving blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste språk, litteratur og lingvistikk for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
210,-
Gjennomsnittspris:
210,-
Høyeste pris:
210,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig