Our Country/whose Country? Av Richard (Emeritus Professor Of International Cinema And Media Emeritus Professor Of International Cinema And Media Unive

Our Country/whose Country? Av Richard (Emeritus Professor Of International Cinema And Media Emeritus Professor Of International Cinema And Media Unive

This book offers an original analysis of early westerns and travel pictures through the lens of settler colonialism, exploring their remarkable vision of white settlers' westward expansion and how they revealed a profound transformation in American culture and the vision of "American Progress."...
fra 369,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
This book offers an original analysis of early westerns and travel pictures through the lens of settler colonialism, exploring their remarkable vision of white settlers' westward expansion and how they revealed a profound transformation in American culture and the vision of "American Progress."
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
The concept of settler colonialism offers an invaluable lens to reframe early westerns and travel pictures as re-enactments of the United States'' repressed past. Westerns in particular propose a remarkable vision of white settlers'' westward expansion that reveals a transformation in what "American Progress" came to mean.Initially, these films tracked settlers moving westward across the Appalachians, Great Plains, and Rockies. Their seizure of "empty land" provoked continual resistance from Indigenous peoples and Mexicans; "pioneers" suffered extreme hardships, but heroic male figures usually scattered or wiped out those "aliens." Some films indulged in nostalgic empathy for the Indian as a "Vanishing American." In the early 1910s, westerns became increasingly popular. In Indian pictures, Native Americansranged from devious savages, victims of white violence, and "Noble Savages" to "in-between" figures caught between cultures and "mixed-descent peoples" partnered for security or advantage. Mexicans took positions across a similar spectrum. In cowboy and cowgirl films, "ordinary" whites became heroes andheroines fighting outlaws; and bandits like Broncho Billy underwent transformation into "good badmen." The mid to late 1910s saw a shift, as Indian pictures and cowgirl films faded and male figures, embodied by movie stars, dominated popular series. In different ways, William S. Hart and Harry Carey reinvented the "good badman" as a stoic, if troubled, figure of white masculinity. In cowboy films of comic romance, Tom Mix engaged in dangerous stunts and donned costumes that made him a fashionable icon. In parodies, Douglas Fairbanks subverted the myth of "American Progress," sporting anonchalant grin of effortless self-confidence. Nearly all of their films assumed firmly settled white communities, rarely threatened by Indians or Mexicans. Masked as "Manifest Destiny," the expropriation of the West seemed settled once and for all.Our Country/Whose Country? offers a rich and expansive examination of the significance of early westerns and travel pictures in the ideological foundations of "our country."

Produktinformasjon

Oppdag dybden i *Our Country/whose Country?* av Richard

Dykk inn i en av de mest tankevekkende bøkene om *settler colonialism* og hvordan denne ideen former vår forståelse av tidlige vestlige filmer og reisebilder. *Our Country/whose Country?* gir deg en ny tilnærming til historien om amerikansk ekspansjon, hvor forfatterens perspektiv som emeritus professor gir ekstra tyngde til analysen. Boken åpner opp for diskusjoner om hva "amerikansk fremgang" faktisk har betydd.

Hva kan du forvente av *Our Country/whose Country?*

  • Dyp analyse: Denne boken tar for seg tidlige vestlige filmer og reisebilder, og presenterer dem som gjenspeilinger av Amerika's undertrykte fortid.
  • Innovativt perspektiv: Gå bak kulissene av Hollywoods storhetstid og se hvordan fortellingene om "pionerer" og "den amerikanske drømmen" er bygget på komplekse narrativer.
  • Rik kontekst: Kjenner du igjen de stereotypene og mytene som preger de klassiske vestlige filmene? Richard undersøker hvordan disse bildene former vår virkelighet i dag.
  • Stylistiske valg: Boken kombinerer akademisk rigor med lettfattelig språk, noe som gjør den tilgjengelig for både filmstudenter og entusiaster.

Hvem bør lese *Our Country/whose Country?*?

Enten du er student, akademiker eller bare nysgjerrig på filmhistorie, vil denne boken utfordre deg til å tenke nytt om fortidens fortellinger. Den passer perfekt for:

  • Studenter: Lær mer om de underliggende temaene i film og medier.
  • Historikere: Få innsikt i hvordan kulturelle narrativer formes.
  • Filmelskere: Forstå dybden bak det som ofte oppfattes som "ren underholdning."

Konklusjon: Hvorfor velge *Our Country/whose Country?*?

*Our Country/whose Country?* av Richard er ikke bare en bok; det er en nøkkel til å forstå de kulturelle og ideologiske lagene som former vår oppfatning av "vår" nasjon. Ved å utfordre homogeniseringen av amerikansk historie, inviterer denne boken leserne til å reflektere over deres egne perspektiver. Grav dypere og avdekk hvordan film og medier har vært med på å konstruere et samfunns narrativer. Er du klar for å bli utfordret?

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 369,- den billigste prisen for Our Country/whose Country? Av Richard (Emeritus Professor Of International Cinema And Media Emeritus Professor Of International Cinema And Media Unive blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
369,-
Gjennomsnittspris:
369,-
Høyeste pris:
369,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig