Individsentrert Læring Av Gro E. Paulsen

Individsentrert Læring Av Gro E. Paulsen

· Hvem skal kontrollere kvalitet og innhold i opplæringen som skolen gir elevene, og hvordan?· Har dagens unge voksne fått dårligere ferdigheter i lesing og regning enn tidligere generasjoner? Dette er noen av spørsmålene denne boken tar opp i et forsøk på å knytte sammen pedagogiske teorier, skolepolitikk, forskn......
fra 180,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Individsentrert lærin politiske ambisjoner og pedagogiske realiteter. · Hva er en skole? n· Hvem skal kontrollere kvalitet og innhold i opplæringen som skolen gir elevene, og hvordan? n· Har dagens unge voksne fått dårligere ferdigheter i lesing og regning enn tidligere generasjoner? n nDette er noen av spørsmålene denne boken tar opp i et forsøk på å knytte sammen pedagogiske teorier, skolepolitikk, forskningsfunn og praktiske erfaringer fra skolen. Forfatteren hevder at den norske skoledebatten ikke skaper nødvendig åpenhet, fordi debatten har vært så polarisert og politisert. Uenighet om faglige og pedagogiske spørsmål har blitt trukket inn i en forståelsesramme der noen er gode og elevvennlige, mens andre er onde og mer elevfiendtlige. Da går det lett prestisje i reformarbeidet, og kurskorrigering blir nesten umulig. Skolepolitiske feiltakelser kan få store konsekvenser, og det er viktig å få til et samarbeid og en åpen dialog i utviklingsarbeidet. Hvis ikke risikerer vi å kaste bort skoletida til barn og unge på pedagogiske eksperimenter som verken er grundig gjennomdiskutert, eller behandlet i åpenhet. n nBoken vender seg i første omgang til studenter og lærere ved lektorutdanningene og de pedagogiske utdanningene. Den er også aktuell for lærere, skoleledere og andre som interesserer seg for skolens innhold, mål og utvikling. Forfattere: Gro E. Paulsen Utgave: ukjent Språk: Norsk (bokmål) Sidetall: 247 ISBN: 9788215056722 Vekt: 442 g Forla Universitetsforlaget Innbindin Heftet Utgitt: 2021 Veil. pris: 0 kr Kategori: Bøker
Frakt og levering
Beskrivelse
· Hva er en skole? <br>· Hvem skal kontrollere kvalitet og innhold i opplæringen som skolen gir elevene, og hvordan?<br>· Har dagens unge voksne fått dårligere ferdigheter i lesing og regning enn tidligere generasjoner? <br><br>Dette er noen av spørsmålene denne boken tar opp i et forsøk på å knytte sammen pedagogiske teorier, skolepolitikk, forskningsfunn og praktiske erfaringer fra skolen. Forfatteren hevder at den norske skoledebatten ikke skaper nødvendig åpenhet, fordi debatten har vært så polarisert og politisert. Uenighet om faglige og pedagogiske spørsmål har blitt trukket inn i en forståelsesramme der noen er gode og elevvennlige, mens andre er onde og mer elevfiendtlige. Da går det lett prestisje i reformarbeidet, og kurskorrigering blir nesten umulig. Skolepolitiske feiltakelser kan få store konsekvenser, og det er viktig å få til et samarbeid og en åpen dialog i utviklingsarbeidet. Hvis ikke risikerer vi å kaste bort skoletida til barn og unge på pedagogiske eksperimenter som verken er grundig gjennomdiskutert, eller behandlet i åpenhet. <br><br>Boken vender seg i første omgang til studenter og lærere ved lektorutdanningene og de pedagogiske utdanningene. Den er også aktuell for lærere, skoleledere og andre som interesserer seg for skolens innhold, mål og utvikling.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
· Hvem skal kontrollere kvalitet og innhold i opplæringen som skolen gir elevene, og hvordan?· Har dagens unge voksne fått dårligere ferdigheter i lesing og regning enn tidligere generasjoner? Dette er noen av spørsmålene denne boken tar opp i et forsøk på å knytte sammen pedagogiske teorier, skolepolitikk, forskningsfunn og praktiske erfaringer fra skolen. Forfatteren hevder at den norske skoledebatten ikke skaper nødvendig åpenhet, fordi debatten har vært så polarisert og politisert. Uenighet om faglige og pedagogiske spørsmål har blitt trukket inn i en forståelsesramme der noen er gode og elevvennlige, mens andre er onde og mer elevfiendtlige. Da går det lett prestisje i reformarbeidet, og kurskorrigering blir nesten umulig. Skolepolitiske feiltakelser kan få store konsekvenser, og det er viktig å få til et samarbeid og en åpen dialog i utviklingsarbeidet. Hvis ikke risikerer vi å kaste bort skoletida til barn og unge på pedagogiske eksperimenter som verken er grundig gjennomdiskutert, eller behandlet i åpenhet. Boken vender seg i første omgang til studenter og lærere ved lektorutdanningene og de pedagogiske utdanningene. Den er også aktuell for lærere, skoleledere og andre som interesserer seg for skolens innhold, mål og utvikling.

Produktinformasjon

Individsentrert Læring Av Gro E. Paulsen – En Uunnværlig Ressurs for Utdanningsfeltet

Oppdag Individsentrert Læring Av Gro E. Paulsen, en tankevekkende bok som undersøker viktige spørsmål knyttet til skolepolitikk og pedagogisk praksis i Norge. Denne boken gir et klart bilde av hvordan nåværende utdanningssystemer påvirker kvaliteten på læringen, og den åpner opp for en nødvendig debatt om hvordan vi best kan støtte våre unge i skolen.

Kjerneproblematikkene Boken Tar Opp

  • Hvem kontrollerer kvaliteten? Boken adresserer spørsmål om hvem som har ansvaret for å sikre innholdet og kvaliteten i opplæringen.
  • Sammenligning med tidligere generasjoner: Gjør dagens unge voksne det dårligere i ferdigheter som lesing og regning enn tidligere generasjoner?
  • Polariseringen i skoledebatten: Hvordan kan vi skape en mer inkluderende debatt som fremmer åpenhet fremfor konflikt?

Hvorfor Velge Denne Boken?

Individsentrert Læring er ideell for studenter og lærere ved lektorutdanninger og pedagogiske utdanninger. Den utfordrer leseren til å tenke kritisk på pedagogiske teorier og deres anvendelse i praksis. Med sine 247 sider av dypdykk i tematikk som angår alle involverte i utdanningsfeltet, gir Gro E. Paulsen oss verktøyene til å forstå og navigere i et komplekst system.

Detaljer om Utgivelsen

Forfatter: Gro E. Paulsen
Utgave: Ukjent
Språk: Norsk (bokmål)
Sidetall: 247
ISBN: 9788215056722
Vekt: 442 g
Forlag: Aschehoug & Co
Innbinding: Heftet
Utgitt: 2021
Kategori: Bøker

Boken gir et kritisk blikk på hvordan politiske ambisjoner og pedagogiske realiteter sameksisterer, og den krever at vi tar ansvar for utviklingen av våre barn og unges læring. Støtt en mer informert debatt innen utdanningssektoren – velg Individsentrert Læring Av Gro E. Paulsen i dag!

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 180,- den billigste prisen for Individsentrert Læring Av Gro E. Paulsen blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
180,-
Gjennomsnittspris:
180,-
Høyeste pris:
180,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig