Why We Can'T Have Nice Things Av Minh-Ha T. Pham

Why We Can'T Have Nice Things Av Minh-Ha T. Pham

In 2016, social media users in Thailand called out the Paris-based luxury fashion house Balenciaga for copying the popular Thai rainbow bag, using Balenciagas hashtags to circulate memes revealing the source of the bags design. In Why We Cant Have Nice Things Minh-Ha T. Ph......
fra 299,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
In 2016, social media users in Thailand called out the Paris-based luxury fashion house Balenciaga for copying the popular Thai “rainbow bag,” using Balenciaga’s hashtags to circulate memes revealing the source of the bags’ design. In <I>Why We Can’t Have Nice Things</I> Minh-Ha T. Pham examines the way social media users monitor the fashion market for the appearance of knockoff fashion, design theft, and plagiarism. Tracing the history of fashion antipiracy efforts back to the 1930s, she foregrounds the work of policing that has been tacitly outsourced to social media. Despite the social media concern for ethical fashion and consumption and the good intentions behind design policing, Pham shows that it has ironically deepened forms of social and market inequality, as it relies on and reinforces racist and colonial norms and ideas about what constitutes copying and what counts as creativity. These struggles over ethical fashion and intellectual property, P
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
In 2016, social media users in Thailand called out the Paris-based luxury fashion house Balenciaga for copying the popular Thai “rainbow bag,” using Balenciaga’s hashtags to circulate memes revealing the source of the bags’ design. In Why We Can’t Have Nice Things Minh-Ha T. Pham examines the way social media users monitor the fashion market for the appearance of knockoff fashion, design theft, and plagiarism. Tracing the history of fashion antipiracy efforts back to the 1930s, she foregrounds the work of policing that has been tacitly outsourced to social media. Despite the social media concern for ethical fashion and consumption and the good intentions behind design policing, Pham shows that it has ironically deepened forms of social and market inequality, as it relies on and reinforces racist and colonial norms and ideas about what constitutes copying and what counts as creativity. These struggles over ethical fashion and intellectual property, Pham demonstrates, constitute deeper struggles over the colonial legacies of cultural property in digital and global economies.

Produktinformasjon

Utforsk de dype lagene i 'Why We Can'T Have Nice Things' av Minh-Ha T. Pham

Har du noen gang tenkt over hvordan sosiale medier påvirker moteindustrien? I 'Why We Can'T Have Nice Things' tar Minh-Ha T. Pham deg med på en reise gjennom et komplekst landskap der designtyveri og kultur appropriasjon er på agendaen. Denne boken belyser hvordan brukere av sosiale medier har blitt uoffisielle overvåkere av moteverdenen, og avslører urettferdigheter i en global økonomi.

En kritisk analyse av mote og eierskap

Pham undersøker en viktig hendelse fra 2016, der Balenciaga, et luksuriøst motehus fra Paris, opplevde offentlig kritikk for å ha kopiert den kjente thailandske regnbuevesken. Gjennom sosiale mediers kraft har brukere skapt et rom for synlighet og diskusjon rundt etisk mote. Men hva er prisen for denne overvåkningen?

  • Innhold: Boken tar for seg historien om mote og antipiraterings tiltak siden 1930-tallet.
  • Tematikk: Dype kulturelle og koloniale arv som former vår forståelse av kreativitet og kopiering.
  • Relevans: Krafte av sosiale medier som både skaper bevissthet, men også forsterker ulikhet.

Til slutt utfordrer 'Why We Can'T Have Nice Things' oss til å tenke kritisk rundt estetikk og rettferdighet innen mote. Er vi i stand til å skape en verden der alle kan ha 'fine ting' uten at det går på bekostning av kollektive idealer? Denne boken vil engasjere deg og kanskje endre ditt perspektiv på hva som utgjør kreativitet i dagens samfunn.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnPham, Minh-Ha T. Why We Can't Have Nice Things (1478018615)
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 299,- den billigste prisen for Why We Can'T Have Nice Things Av Minh-Ha T. Pham blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
239,-
Gjennomsnittspris:
246,-
Høyeste pris:
255,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig