Phase Media  Space, Time and the Politics of Smart Objects

Phase Media Space, Time and the Politics of Smart Objects

In Phase Media, James Ash theorizes how smart objects, understood as Internet-connected and sensor-enabled devices, are altering users experience of their environment. Rather than networks connected by lines of transmission, smart objects generate phases, understood as space-times that modulate the spatio-temporal intelligib......
fra 655,38
Tilgjengelig i 1 butikker
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
In Phase Media, James Ash theorizes how smart objects, understood as Internet-connected and sensor-enabled devices, are altering users’ experience of their environment. Rather than networks connected by lines of transmission, smart objects generate phases, understood as space-times that modulate the spatio-temporal intelligibility of both humans and non-humans. Examining a range of objects and services from the Apple Watch to Nest Cam to Uber, Ash suggests that the modulation of spatio-temporal intelligibility is partly shaped by the commercial logics of the industries that design and manufacture smart objects, but can also exceed them. Drawing upon the work of Martin Heidegger, Gilbert Simondon and Bruno Latour, Ash argues that smart objects have their own phase politics, which offer opportunities for new forms of public to emerge. Phase Media develops a conceptual vocabulary to contend that smart objects do more than just enabling a world of increased corporate control and surveillance, as they also provide the tools to expose and re-order the very logics and procedures that created them.

Produktinformasjon

Oppdaging av 'Phase Media: Space, Time and the Politics of Smart Objects'

Ta et dypdykk i en fascinerende analyse av hvordan smart objekter former vår virkelighet med Phase Media: Space, Time and the Politics of Smart Objects. Forfatter James Ash gir oss en grundig forståelse av hvordan disse internettilkoblede og sensoraktiverte enhetene påvirker vår opplevelse av miljøet rundt oss. Gjennom en motsetning av tradisjonelle nettverksmodeller, fremhever Ash hvordan smart objekter skaper faser, definert som rom-tider som modulerer vår spatio-temporale forståelse.

Hva du kan forvente fra boken

  • Innsiktfulle analyser: Ash undersøker et bredt spekter av objekter, fra Apple Watch til Nest Cam og Uber, for å avdekke hvordan deres design og teknologi påvirker vår interaksjon.
  • Økt bevissthet: Forfatteren argumenterer for at smart objekter ikke bare fremmer kommersiell kontroll, men også gir verktøy for å avsløre og omorganisere de underliggende logikkene som former dem.
  • Filosofisk dybde: Bygget på tenkning fra anerkjente filosofer som Martin Heidegger, Gilbert Simondon og Bruno Latour, introduserer Ash begrepet fasepolitikk, som åpner for muligheter for nye kollektive former.

Hvorfor du bør lese 'Phase Media: Space, Time and the Politics of Smart Objects'

Denne boken er en must-read for enhver som er interessert i teknologiens påvirkning på samfunnet! Den gir deg et nytt perspektiv på hvordan smarte teknologier ikke bare er enkle verktøy, men komplekse systemer som kan skape endringer i vår kollektive bevissthet. Enten du er akademiker, student eller bare en teknologiinteressert leser, vil dette verket være en berikende lesning.

Så, er du klar til å utforske de skjulte lagene av teknologi og politikk? Phase Media: Space, Time and the Politics of Smart Objects venter på deg!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnPhase Media Space, Time and the Politics of Smart Objects
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 655,38 den billigste prisen for Phase Media Space, Time and the Politics of Smart Objects blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste religion, historie og filosofi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
599,2
Gjennomsnittspris:
649,-
Høyeste pris:
655,38
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig