Public Relations, Society And The Generative Power Of History

Public Relations, Society And The Generative Power Of History

Public Relations, Society and the Generative Power of History examines how histories are used to explore how the past is constructed from the present, how the present is always historical, and how both past and present can power imagined futures.Divided into......
fra 217,88
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<P><EM>Public Relations, Society and the Generative Power of History</EM> examines how histories are used to explore how the past is constructed from the present, how the present is always historical, and how both past and present can power imagined futures.</P><P></P><P>Divided into three distinct parts, the book uses historical inquiry as a springboard for engaging with interdisciplinary, critical and complex issues in the past and present. Part I examines the history of corporate PR, the centrality of the corporation in PR scholarship and the possibility of resisting corporate hegemony through PR efforts. The theme of Part II is ''Historicising gender, ethnicity and diversity in PR work,'' focusing on how gendered and racialised identities have been constructed and resisted both within the profession and through the result of its work. Part III engages with ''Histories of public relations in the political sphere,'' bringing together work on the different ways in which public relatio
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Public Relations, Society and the Generative Power of History examines how histories are used to explore how the past is constructed from the present, how the present is always historical, and how both past and present can power imagined futures.Divided into three distinct parts, the book uses historical inquiry as a springboard for engaging with interdisciplinary, critical and complex issues in the past and present. Part I examines the history of corporate PR, the centrality of the corporation in PR scholarship and the possibility of resisting corporate hegemony through PR efforts. The theme of Part II is ‘Historicising gender, ethnicity and diversity in PR work,’ focusing on how gendered and racialised identities have been constructed and resisted both within the profession and through the result of its work. Part III engages with ‘Histories of public relations in the political sphere,’ bringing together work on the different ways in which public relations has evolved in changing political contexts, both formally as a function within political institutions and in the context of contributions to broader narratives of nationalism and identity.Featuring contributions from leading academics, this book challenges traditional PR historiography and contests the ‘lessons’ derived from existing literature to address the implications of key areas of critically engaged PR theory. This volume is a valuable teaching resource for upper-level undergraduates and postgraduates studying public relations, strategic communications, political communication and organisational communication.

Produktinformasjon

Oppdag 'Public Relations, Society And The Generative Power Of History'

Er du nysgjerrig på hvordan historiene som omgir oss former både fortiden og fremtiden? Boken Public Relations, Society And The Generative Power Of History kaster lys over samspillet mellom historie og offentlig kommunikasjon, og hvordan de to er uløselig knyttet sammen. Denne tankevekkende utgivelsen gir en dypere forståelse av hvordan vi bygger og tolker vår kulturarv!

Tre Deler av Dypdykk i PR-Historien

  • Delt I: Utforsker historien om korporativ PR og avdekker hvordan selskaper har påvirket feltet, samtidig som vi vurderer hvordan PR kan motarbeide strukturer av makt.
  • Delt II: Fokuserer på kjønn, etnisitet og mangfold i PR-arbeid, og undersøker hvordan identiteter har blitt formet, både internt i yrket og i resultatene av PR-arbeid.
  • Delt III: Dykker inn i historer om PR i den politiske sfære, som avslører hvordan PR har utviklet seg i politiske kontekster og dens rolle i nasjonal identitet.

En Uunnværlig Ressurs for Studenter og Forskere

Public Relations, Society And The Generative Power Of History er en uvurderlig ressurs for både bachelor- og masterstudenter som studerer offentlig kommunikasjon, strategisk kommunikasjon og organisasjonskommunikasjon. Den utfordrer tradisjonell PR-historie og tester konvensjonelle "lærdommer" fra eksisterende litteratur.

Hvorfor Velge Denne Boken?

Med bidrag fra ledende akademikere og et fokus på kritisk engasjert teori, gir denne boken et friskt perspektiv på PR-feltet. Du vil finne deg selv inspirert til å tenke dypere om hvordan fortid og nåtid vever seg inn i hverandre, og hva dette kan bety for fremtiden.

Gi deg selv muligheten til å forstå kraften i historie og PR. Dette er ikke bare en bok, det er en reise gjennom tid og rom som vil stimulere din forståelse av samfunnet!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkEngelsk
SjangerBusinesslitteratur, Økonomi og jus
Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 217,88 den billigste prisen for Public Relations, Society And The Generative Power Of History blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
199,2
Gjennomsnittspris:
216,-
Høyeste pris:
217,88
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig