Teaching Games And Game Studies In The Literature Classroom

Teaching Games And Game Studies In The Literature Classroom

Teaching Games and Game Studies in the Literature Classroom offers practical suggestions for educators looking to incorporate ludic media, ranging from novels to video games and from poems to board games, into their curricula. Across the globe, video games and interactive media have already been granted the......
fra 399,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<i>Teaching Games and Game Studies in the Literature Classroom </i>offers practical suggestions for educators looking to incorporate ludic media, ranging from novels to video games and from poems to board games, into their curricula. Across the globe, video games and interactive media have already been granted their own departments at numerous larger institutions and will increasingly fall under the purview of language and literature departments at smaller schools. This volume considers fundamental ways in which literature can be construed as a game and the benefits of such an approach. The contributors outline pedagogical strategies for integrating the study of video games with the study of literature and consider the intersections of identity and ideology as they relate to literature and ludology. They also address the benefits (and liabilities) of making the process of learning itself a game, an approach that is quickly gaining currency and increasing interest. Every chapter is grou
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Teaching Games and Game Studies in the Literature Classroom offers practical suggestions for educators looking to incorporate ludic media, ranging from novels to video games and from poems to board games, into their curricula. Across the globe, video games and interactive media have already been granted their own departments at numerous larger institutions and will increasingly fall under the purview of language and literature departments at smaller schools. This volume considers fundamental ways in which literature can be construed as a game and the benefits of such an approach. The contributors outline pedagogical strategies for integrating the study of video games with the study of literature and consider the intersections of identity and ideology as they relate to literature and ludology. They also address the benefits (and liabilities) of making the process of learning itself a game, an approach that is quickly gaining currency and increasing interest. Every chapter is grounded in theory but focuses on practical applications to develop students’ critical thinking skills and intercultural competence through both digital and analog gameful approaches.

Produktinformasjon

Omgjør litteraturklasser med Teaching Games And Game Studies

Teaching Games And Game Studies In The Literature Classroom er en innovativ guide for lærere som ønsker å berike sine litteraturkurs med interaktive og spillbaserte metoder. Dette produktet tilbyr en mulighet til å tilpasse undervisningen slik at både studenter og lærere kan dra nytte av den nyeste utviklingen innen pedagogikk.

Praktiske strategier for inkluderende læring

Med et blikk på hvordan ulike former for ludiske medier - fra romaner og videoer til brettspill - kan flettes inn i undervisningen, gir denne boken konkrete strategier for lærere. Her er noen nøkkelpunkter:

  • Integrering av forskjellige medier: Lær hvordan du kan bruke alt fra poesi til videospill for å gjøre litteraturundervisning mer engasjerende.
  • Utvikling av kritisk tenkning: Boken gir verktøy for å utvikle studentenes kritiske tenkning og interkulturell kompetanse gjennom både digitale og analoge spill.
  • Spill som læringsverktøy: Få innsikt i hvordan læringsprosessen kan bli mer effektiv ved å innføre spillelementer i klasserommet.
  • Theoretisk bakgrunn: Hver kapittel kombinerer teori med praktisk anvendelse, slik at du kan se hvordan ideene kan implementeres i ditt eget klasserom.

En ny tilnærming til litteraturundervisning

Å bruke Teaching Games And Game Studies In The Literature Classroom i ditt undervisningsopplegg betyr å åpne dørene til en ny og spennende tilnærming til litteratur. Ved å blande spillteori og litteraturstudier kan du skape en dynamisk læringsopplevelse som engasjerer studentene på en helt ny måte. Er du klar til å transformere klasserommet ditt?

Enten du underviser i gymnas eller høyere utdanning, gir denne boken deg verktøyene og inspirasjonen du trenger for å gjøre litteratur levende for dine studenter. Det handler ikke bare om å lese bøker - det handler om å spille, utforske og oppdage sammen!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnPugh Tison Teaching Games and Game Studies in the Literature Classroom
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 399,- den billigste prisen for Teaching Games And Game Studies In The Literature Classroom blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
399,-
Gjennomsnittspris:
399,-
Høyeste pris:
399,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig