Produktinformasjon
Markeder, ressurser og fordelin artikler i anvendt økonomi. I denne artikkelsamlingen setter et knippe av våre fremste forskere innenfor samfunnsøkonomi søklyset på aktuelle økonomiske problemstillinger, og viser hvordan de kan analyseres ved hjelp av økonomisk teori. Artiklene er spesialskrevet for studenter på grunnfag og de økonomiske høyskolene, men enkeltartikler kan også passe på høyere nivå. Artiklene har et mikroøkonomisk perspektiv, og omhandler sentrale temaer som knappe ressurser, miljø- og ressurssøpørsmål, internasjonal handel, inntektsfordeling, skatt, lønnsdannelse og investering i kunnskap, og fattigdomssproblemer. De fleste økonomistudenter vil i sitt yrkesliv aldri noen gang derivere en produktfunksjon eller tegne et indifferenskart, og ofte heller ikke lese litteratur hvor slike begreper forekommer. Det er derfor viktig at de allerede i studietiden blir fortrolig med litteratur hvor det er en konkret problemstilling som står i fokus, hvor den tekniske delen av analysen er redusert til det nødvendige minimum, men hvor det ikke desto mindre er en klar teoretisk struktur i fremstillingen.-. Jeg synes dette er blitt en meget velykket bok Fra anmeldelse av Agnar Sandmo i Sosialøkonomen nr. 2:1999. Forfattere: Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 352 ISBN: 9788241709623 Vekt: 656 g Forla Gyldendal Innbindin Heftet Utgitt: 1998 Veil. pris: 399 kr
Pris og prishistorikk
Akkurat nå er 140,- den billigste prisen
for Riis Christian Markeder ressurser og fordeling blant
2 butikker hos Prisradar.
Sjekk også vår topp 5-rangering av beste økonomi og ledelse
for å være
sikker på at du gjør det beste kjøpet.