Anerkjennelsens Kompleksitet I Barnehage Og Skole

Anerkjennelsens Kompleksitet I Barnehage Og Skole

Anerkjennelse er en grunnleggende betingelse for menneskers forhold til hverandre og til seg selv. I arbeidet med barn og unge i pedagogiske institusjoner er anerkjennelse ansett som et svært sentralt fenomen.Antologiens teoretiske utgangspunkt er Axel Honneths teori om anerkjennelse som et intersubjektivt fenomen. Forfattern......
fra 390,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Anerkjennelse er en grunnleggende betingelse for menneskers forhold til hverandre og til seg selv. I arbeidet med barn og unge i pedagogiske institusjoner er anerkjennelse ansett som et svært sentralt fenomen. <br><br>Antologiens teoretiske utgangspunkt er Axel Honneths teori om anerkjennelse som et intersubjektivt fenomen. Forfatterne er opptatt av hvordan anerkjennelse som fenomen kan gi en utvidet innsikt i anerkjennende prosesser - ikke bare i de nære relasjoner, men også knyttet til institusjonelle praksiser samt verdier og normer i samfunnet for øvrig. Dermed må vilkår for anerkjennelse ses i sammenheng med både politikk og kulturelt landskap. De ulike kapitlene viser hvordan anerkjennelse, men også krenkelse trer frem i praksis og utgjør en del av den pedagogiske virksomheten.<br><br>Denne andreutgaven er oppdatert i tråd med nyere forskning og litteratur innenfor tematikken.<br><br>Dette er en bok for studenter innenfor barnehagelærer- og lærerutdanningen, og for alle andre som interesserer seg for praksis i barnehage, skole og høyskole.<br><br>Redaktørene Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot har med seg bidragsyterne Åse Nylenna Akslen, Margareth Eilifsen, Gunn Irene Heggvold, Patrick Kermit, Anne Karin Rudjord Unneland og Brit Skrove.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Anerkjennelse er en grunnleggende betingelse for menneskers forhold til hverandre og til seg selv. I arbeidet med barn og unge i pedagogiske institusjoner er anerkjennelse ansett som et svært sentralt fenomen.Antologiens teoretiske utgangspunkt er Axel Honneths teori om anerkjennelse som et intersubjektivt fenomen. Forfatterne er opptatt av hvordan anerkjennelse som fenomen kan gi en utvidet innsikt i anerkjennende prosesser - ikke bare i de nære relasjoner, men også knyttet til institusjonelle praksiser samt verdier og normer i samfunnet for øvrig. Dermed må vilkår for anerkjennelse ses i sammenheng med både politikk og kulturelt landskap. De ulike kapitlene viser hvordan anerkjennelse, men også krenkelse trer frem i praksis og utgjør en del av den pedagogiske virksomheten.Denne andreutgaven er oppdatert i tråd med nyere forskning og litteratur innenfor tematikken.Dette er en bok for studenter innenfor barnehagelærer- og lærerutdanningen, og for alle andre som interesserer seg for praksis i barnehage, skole og høyskole.Redaktørene Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot har med seg bidragsyterne Åse Nylenna Akslen, Margareth Eilifsen, Gunn Irene Heggvold, Patrick Kermit, Anne Karin Rudjord Unneland og Brit Skrove.

Produktinformasjon

Anerkjennelsens Kompleksitet I Barnehage Og Skole

Oppdag hvordan Anerkjennelsens Kompleksitet I Barnehage Og Skole gir innblikk i et essensielt emne for alle som arbeider med barn og unge. Denne boken, utgitt av Universitetsforlaget AS, tar for seg hvordan anerkjennelse spiller en grunnleggende rolle i menneskers forhold til hverandre og seg selv. Med et teoretisk fundament basert på Axel Honneths teori, inviterer boken leseren til å utforske anerkjennelse som et intersubjektivt fenomen.

Hvorfor er Anerkjennelse Viktig?

  • Anerkjennelse i Pedagogikken: I pedagogiske institusjoner er anerkjennelse en nøkkelfaktor for utvikling og trivsel blant barn og unge.
  • Krenkelse i Fokus: Boken belyser hvordan både anerkjennelse og krenkelse kan påvirke det pedagogiske miljøet.
  • Oppdatert Forskning: Den andre utgaven er oppdatert med nyere forskning innenfor tematikken, som gir en moderne vinkling på anerkjennelsesprosesser.

Hvem Bør Lese Denne Boken?

Anerkjennelsens Kompleksitet I Barnehage Og Skole er en uvurderlig ressurs for:

  • Studenter på barnehagelærer- og lærerutdanningen.
  • Pedagoger og andre som jobber i barnehage og skole.
  • Alle som interesserer seg for praksis i pedagogikk og det kulturelle landskapet.

Detaljer om Boken

  • Utgave: 2. utg.
  • Språk: Norsk (Bokmål)
  • Sidetall: 240
  • ISBN: 9788215032023
  • Vekt: 430 g
  • Innbinding: Heftet
  • Utgitt: 2019
  • Veil. pris: 399 NOK

Gjennom tematikken av anerkjennelse og dens implikasjoner, tilbyr denne boken et dyptgående perspektiv som er kritisk for alle som ønsker å forstå og forbedre relasjoner i utdanningsmiljøer. Uansett om du er lærer, student eller bare nysgjerrig på emnet, vil du finne verdifulle innsikter her!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnSkoglund Ruth Ingrid Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
MerkeOther Brand
TypeBøker
Spesifikasjoner
SjangerOrdbøker & Språk
FormatHeftet
SpråkNorsk, bokmål
ForfatterRuth Ingrdi Skoglund
ForlagUniversitetsforlaget
Utgivelsesdato2019-04
Utgivelsesår2019

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 390,- den billigste prisen for Anerkjennelsens Kompleksitet I Barnehage Og Skole blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
335,-
Gjennomsnittspris:
345,-
Høyeste pris:
371,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig