Student Motivation in English-Medium Instruction

Student Motivation in English-Medium Instruction

This book explores Japanese students¿ learning experiences and challenges in English medium instruction (EMI) frommotivational perspectives. Using self-determination theory (SDT) as the framework, the first part reveals a lack of the three psychological needs of SDT (autonomy, competence, relatedness) that cause loss of stude......
fra 299,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
This book explores Japanese students¿ learning experiences and challenges in English medium instruction (EMI) frommotivational perspectives. Using self-determination theory (SDT) as the framework, the first part reveals a lack of the three psychological needs of SDT (autonomy, competence, relatedness) that cause loss of students¿ initial interest in learning English language and content. The author outlines pedagogical interventions that can be implemented in order to make the learning environment better. The second half of the book shows the effects these interventions had on the fulfillment of the three psychological needs, especially perceived relatedness and autonomy. In conclusion, the author focuses on the importance of listening to Japanese students¿ voices and building a community that can motivate students, thus maximizing the pedagogical effectiveness of EMI. This volume will be useful to anyone involved in motivation, language learning or EMI research, pedagogy or practice.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
This book explores Japanese students’ learning experiences and challenges in English medium instruction (EMI) frommotivational perspectives. Using self-determination theory (SDT) as the framework, the first part reveals a lack of the three psychological needs of SDT (autonomy, competence, relatedness) that cause loss of students’ initial interest in learning English language and content. The author outlines pedagogical interventions that can be implemented in order to make the learning environment better. The second half of the book shows the effects these interventions had on the fulfillment of the three psychological needs, especially perceived relatedness and autonomy. In conclusion, the author focuses on the importance of listening to Japanese students’ voices and building a community that can motivate students, thus maximizing the pedagogical effectiveness of EMI. This volume will be useful to anyone involved in motivation, language learning or EMI research, pedagogy or practice.

Produktinformasjon

Oppdag "Student Motivation in English-Medium Instruction"

Er du en lærer, forsker eller student som ønsker å forstå de psykologiske faktorene som påvirker motivasjon i engelsk-medium undervisning? Boken "Student Motivation in English-Medium Instruction" gir en dyp innsikt i utfordringer og læringserfaringer sett fra et motiverende perspektiv. Den er basert på selvbestemmelsesteori (SDT), og er et must for alle som er involvert i undervisning eller forskning innen språk.

Psykologiske Behov og Læring

  • Autonomi: Hva trenger studenter for å føle seg selvstendige i læringsprosessen?
  • Kompetanse: Hvordan kan undervisning tilpasses for å styrke studentenes selvtillit?
  • Relasjoner: Hvor viktig er sosial tilknytning for studentenes motivasjon?

Den første delen av boken avslører hvordan mangel på disse tre psykologiske behovene kan føre til at studentene mister interessen for både engelsk språk og innhold. Dette er en utfordring mange studenter står overfor, særlig i et japansk kontekst, og forståelsen av dette kan være avgjørende for effektive intervensjoner.

Praktiske Pedagogiske Intervensjoner

Boken tilbyr konkrete forslag til pedagogiske metoder som kan implementeres for å forbedre læringsmiljøet. Med fokus på å øke relasjonen og autonomien blant studentene, vil disse tiltakene være til stor hjelp for lærere som ønsker å skape et mer inspirerende og støttende klasserom.

Effekten av Intervensjoner

Den andre delen av "Student Motivation in English-Medium Instruction" viser hvordan implementeringen av disse intervensjonene har påvirket studentenes opplevelse av psykologi og fellesskap. Det er essensielt å lytte til studentenes stemmer og bygge et fellesskap som virkelig motiverer.

Hvem Bør Lese Denne Boken?

Denne boken er ideell for:

  • Lærere som ønsker å forstå bedre hva som motiverer studenter i et EMI-miljø.
  • Forskere innen utdanning og språk som er interessert i motiveringsstudier.
  • Studenter selv, som ønsker å sette ord på sine egne erfaringer.

Ta steget mot å maksimere den pedagogiske effektiviteten i ditt klasserom med innsiktene fra "Student Motivation in English-Medium Instruction". Gi studentene det de trenger for å blomstre!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnStudent Motivation in English-Medium Instruction
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 299,- den billigste prisen for Student Motivation in English-Medium Instruction blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste språk, litteratur og lingvistikk for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
299,-
Gjennomsnittspris:
299,-
Høyeste pris:
299,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig