The Early History of Railway Tunnels

The Early History of Railway Tunnels

To the early railway traveller, the prospect of travelling to places in hours rather than days hitherto was an inviting prospect, however a journey was not without its fears as well as excitement. To some, the prospect of travelling through a tunnel without carriage lighting, with smoke permeating the compartment and the conf......
fra 305,38
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
To the early railway traveller, the prospect of travelling to places in hours rather than days hitherto was an inviting prospect, however a journey was not without its fears as well as excitement. To some, the prospect of travelling through a tunnel without carriage lighting, with smoke permeating the compartment and the confined noise was a horror of the new age. What might happen if we broke down or crashed into another train in the darkness? To others it was exciting, with the light from the footplate flickering against the tunnel walls or spotting the occasional glimpses of light from a ventilation shaft. To the directors of early railway companies, planning a route was governed by expense and the most direct way. Avoiding hills could add miles but tunnelling through them could involve vast expense as the Great Western Railway found at Box and the London and Birmingham at Kilsby. Creating a cutting as an alternative was also costly not only in labour and time, but also in compensation for landowners, who opposed railways on visual and social grounds having seen their land divided by canals. Construction involved millions of bricks or blocks of stone for sufficiently thick walls to withstand collapse. However, the entrance barely seen from the carriage window might be an impressive Italianate arch as at Primrose Hill, or a castellated portal worthy of the Middle Ages as at Bramhope. This book sets out to tell the story of tunnelling in Britain up to about 1870, when it was a question of burrowing through earth and rock with spade and explosive powder, with the constant danger of collapse or flooding leading to injury and death. It uses contemporary accounts, from the dangers of railway travel by Dickens to the excitement of being drawn through the Liverpool Wapping Tunnel by the young composer Mendelssoln. It includes descriptions from early railway company guide books, newspapers and diaries. It also includes numerous photographs and coloured architectural elevations from railway archives.

Produktinformasjon

Oppdag Historien om Jernbanetunneler med 'The Early History of Railway Tunnels'

Er du fascinert av hvordan jernbaneverdenen utviklet seg? Med The Early History of Railway Tunnels får du en dypdykk i tunneldrivingens spennende historie fra de tidlige dagene av jernbanerevolusjonen. Dette verket tar deg med på en reise gjennom ukjente og dramatiske øyeblikk, hvor hver side åpner opp for en ny epoke av ingeniørkunst og eventyr.

En Inngang til Jernbanens Fortid

Ingeniørfag og betagende historier kommer sammen i dette pakken, som tilbyr:

  • Tidslinje av Tunneldriving: Fra de første zernen til komplekse tunneler.
  • Visuelle Opplevelser: Mängder av fotografier som viser arkitektoniske detaljer og historiske dokumenter.
  • Personlige Beretninger: Øyeblikk fra samtiden, som gir en levende oppfatning av hva det betydde å reise med tog på denne tiden.

Spennende Analyser av 'The Early History of Railway Tunnels'

Boken undersøker de økonomiske og tekniske utfordringene som tidlige jernbaneselskaper stod overfor. Hva var risikoen ved å grave gjennom fjell og jord? Hvordan påvirket dette reisendes opplevelser?

Med klart definerte kapitler og kronologisk oppsett oppfordrer The Early History of Railway Tunnels deg til å reflektere over den unike reisen fra begrensede transportmuligheter til det moderne jernbanenettverket vi kjenner i dag. Tunneldrivingen var ikke bare en ingeniørtropp – det var en reise inn i det ukjente, med både frykt og spenning som preget hver reise.

En Uunngåelig Tilvekst for Historieentusiaster

Uansett om du er en historieentusiast, en ingeniør, eller bare nysgjerrig på utviklingen av transportteknologi, er The Early History of Railway Tunnels en uunngåelig del av samlingen din. Bli med i en tid der hver tunnel var et vitnesbyrd om menneskets mot, og hvor skinnene banet vei for framtiden.

Bestill i dag, og ta det første skrittet inn i britenes ingeniørhistorie!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnThe Early History of Railway Tunnels
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 305,38 den billigste prisen for The Early History of Railway Tunnels blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste teknikk, ingeniør og primær for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Fallende
Laveste pris:
305,38
Gjennomsnittspris:
329,-
Høyeste pris:
349,-
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig