Theory For Theatre Studies: Movement Av Rachel (University Of Melbourne Australia) Fensham

Theory For Theatre Studies: Movement Av Rachel (University Of Melbourne Australia) Fensham

How do we define movement in performance? Who or what is being moved and how? And which movements are felt, observed, or studied, in theatre? Part of the Theory for Theatre Studies series which introduces core theoretical concepts that underpin the discipline, Movement provides the first overview of relevan......
fra 249,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
How do we define movement in performance? Who or what is being moved and how? And which movements are felt, observed, or studied, in theatre? Part of the Theory for Theatre Studies series which introduces core theoretical concepts that underpin the discipline, <i>Movement</i> provides the first overview of relevant critical theory for students and researchers in theatre and performance studies. Exploring areas such as vitality, plasticity, gesture, effort and rhythm, it opens up the study of theatrical production, live art, and intercultural performance to socio-political conceptions of movement as both practice and concept. It covers movement training systems and considers how they have been utilized in key works of the 20th and 21st centuries. The final section traces the convergence of movement in theatre with other media and digital technologies. A wide range of in-depth case studies helps to equip readers to explore new methodologies and approaches to movement as a performance con
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
How do we define movement in performance? Who or what is being moved and how? And which movements are felt, observed, or studied, in theatre? Part of the Theory for Theatre Studies series which introduces core theoretical concepts that underpin the discipline, Movement provides the first overview of relevant critical theory for students and researchers in theatre and performance studies. Exploring areas such as vitality, plasticity, gesture, effort and rhythm, it opens up the study of theatrical production, live art, and intercultural performance to socio-political conceptions of movement as both practice and concept. It covers movement training systems and considers how they have been utilized in key works of the 20th and 21st centuries. The final section traces the convergence of movement in theatre with other media and digital technologies. A wide range of in-depth case studies helps to equip readers to explore new methodologies and approaches to movement as a performance concept. These include analysis of Satoshi Miyagi''s production of Sophocles'' Antigone (2017), Thomas Ostermeier''s production of Ibsen’s Hedda Gabler (2008), the Berliner Ensemble’s Mother Courage (1949), The Constant Prince (1965) performed by Ryzsard Cieslak, and the National Theatre’s production of War Horse (2007). The final section considers a suite of concepts that shape postdramatic and intermedial theatre from China, Germany-Bangladesh, Australia, the United States, and United Kingdom. The volume is supported by further online resources including video material, questions, and exercises.

Produktinformasjon

Utforsk Theater Bevegelse med Theory For Theatre Studies

Er du en teaterentusiast eller student som ønsker å dykke dypere inn i bevegelsens rolle i performancekunst? Da er Theory For Theatre Studies: Movement Av Rachel Fensham fra University Of Melbourne Australia boken for deg! Denne boken er en viktig ressurs for alle som ønsker å forstå hvordan bevegelse defineres og anvendes i teater og scenekunst.

Hva kan du forvente av 'Movement'?

Boken tar deg med på en reise gjennom flere kritiske begreper innen bevegelse, som:

  • Vitalitet
  • Plastisitet
  • Gestus
  • Effort
  • Rytme

Du vil få en dypere forståelse av bevegelse som både praksis og konsept, og læren av teaterproduksjoner kombinert med live art og interkulturell performance. Boken analyserer også hvordan bevegelsestreningssystemer har vært bruk i betydelige teaterverk på 1900- og 2000-tallet.

Innovative Tilnærminger og Case-Studier

En av de mest spennende delene av Theory For Theatre Studies: Movement er de detaljerte case-studiene. Her får du muligheten til å studere:

  • Satoshi Miyagis produksjon av Sophocles’ Antigone (2017)
  • Thomas Ostermeiers produksjon av Ibsens Hedda Gabler (2008)
  • Berliner Ensemble’s Mor Courage (1949)
  • The Constant Prince (1965) med Ryzsard Cieslak
  • National Theatre’s produksjon av War Horse (2007)

Disse analysene gir deg verktøyene du trenger for å utvikle nye metoder og tilnærminger til bevegelse som et ytelseskonsept.

Støttende Ressurser

For å gjøre læringen enda mer interaktiv, følger det med flere online ressurser, inkludert video-materiale, spørsmål og øvelser. Dette gir deg en praktisk tilnærming til studiet av bevegelse i teater.

Konklusjon

Dersom du ønsker å styrke din forståelse av bevegelsens rolle i teater, er Theory For Theatre Studies: Movement Av Rachel Fensham en uunngåelig nødvendighet. Den fungerer både som en akademisk guide og en inspirerende kilde for praktisk anvendelse. Få tak i din kopi i dag og bli en del av den spennende reisen inn i bevegelsens verden!

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 249,- den billigste prisen for Theory For Theatre Studies: Movement Av Rachel (University Of Melbourne Australia) Fensham blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
249,-
Gjennomsnittspris:
249,-
Høyeste pris:
249,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig