Voices in the Media  Performing French Linguistic Otherness

Voices in the Media Performing French Linguistic Otherness

Verbal performances are often encountered in the media where they are used to embody characters or social archetypes. Performed voices define the norm as well as the linguistic Others and by doing so circulate associated values and linguistic ideologies. This book explores the idea that, far from simply being exercises in ver......
fra 725,38
Tilgjengelig i 1 butikker
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Verbal performances are often encountered in the media where they are used to embody characters or social archetypes. Performed voices define the norm as well as the linguistic Others and by doing so circulate associated values and linguistic ideologies. This book explores the idea that, far from simply being exercises in verbal skill and flair, performances of social, ethnic or gendered voices in the media not only have the power to accomplish ideological work, they are also sites of linguistic tension and negotiation.Critically examining performances of French voices in the media, this book raises the following questions:- How are repertoires of voices constructed and subsequently perpetuated in the media? - How do the stereotypic personae these voices contribute to build become familiar to national as well as transnational audiences? - How do such performed voices reproduce hegemonic ideologies of standard and non-standard languages and participate in the perpetuation of social discriminations? - How are these performed voices commodified into cultural products of otherness that may later be reclaimed by stigmatized communities? Following an innovative framework which allows for analysis of performances of varied voices and their impact in the media sphere, Voices in the Media offers a new approach to the linguistics of media performance.

Produktinformasjon

Oppdag Voices in the Media: En grundig utforskning av fransk språklig annerledeshet

Er du interessert i hvordan medier former vår oppfatning av språklige og kulturelle identiteter? I Voices in the Media: Performing French Linguistic Otherness dykker vi dypt ned i verbal ytelse i media og hvordan disse stemmene ikke bare forteller historier, men også påvirker samfunnets verdier og ideologier.

Hva kan du forvente?

  • Analyse av Mediefremstillinger: Boken tar for seg hvordan forskjellige stemmer blir konstruert og gjentatt i mediene. Hvordan kan disse stemmene skape kjente stereotypiske personae?
  • Sosial Diskriminering: En kritisk vurdering av hvordan mediefremstilte stemmer kan opprettholde og forsterke ideologier, både for standard og ikke-standard språk.
  • Kulturell Kommodifisering: Undersøker hvordan disse ytelsene blir gjort om til kulturelle produkter, og hvordan disse senere kan bli gjenvunnet av stigma-utsatte samfunn.

Hvorfor Velge Voices in the Media?

Ved å benytte et innovativt rammeverk, gir denne boken deg ikke bare kunnskap, men inviterer også til refleksjon over språklige ytelsers magt og kompleksitet. Du vil finne deg selv utfordret til å tenke på hvordan media ikke bare speiler, men også former vår forståelse av språklig mangfold.

Dette er en essensiell lesning for alle som er interessert i lingvistikk, kulturstudier eller medier, og passer perfekt for både akademikere og entusiastiske lesere. Få tak i din kopi av Voices in the Media i dag, og la deg inspirere av kraften i språklige ytelse i dagens samfunn!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnVoices in the Media Performing French Linguistic Otherness
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 725,38 den billigste prisen for Voices in the Media Performing French Linguistic Otherness blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
663,2
Gjennomsnittspris:
721,-
Høyeste pris:
725,38
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig