Western Diesel Hydraulics In Preservation Av Fred Kerr

Western Diesel Hydraulics In Preservation Av Fred Kerr

Shows the range of locomotive designs adopted by BR's Western Region....
fra 305,38
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Shows the range of locomotive designs adopted by BR's Western Region.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
When British Railways initiated its Modernisation Plan in 1955, its Western Region elected to trial locomotive designs with hydraulic transmission whilst BR encouraged designs with electric transmission. The Western Region felt that the lighter weight of 78 tons for a diesel hydraulic locomotive producing 2000 hp, compared to an equivalent weight of 132 tons for a diesel electric locomotive producing 2000 hp, would better meet BR's requirement for a modern locomotive. BR's failure to follow up with its declared policy of having all freight vehicles fitted with brakes saw operators preferring the heavier diesel electric designs which proved more able to operate trains without through brakes at higher speed.The greatest concern was with operating costs whereby the Western Region policy of replacing components at the depot then transferring them to Swindon for repair incurred heavy costs that were reflected in the maintenance cost per locomotive. Given the smaller number of diesel hydraulic locomotives and the larger number of diesel electric locomotives it was little surprise that by the mid-1960s a cost comparison showed that the build and operation of diesel electric locomotives was increasingly cheaper over the long term. Furthermore the increased availability of diesel electric locomotives released by a combination of factors provided an opportunity to replace the diesel hydraulic fleet, which was withdrawn from service during the 1970s.The preservation of redundant locomotives was slow but once it was confirmed, by the preservation of Hymek' Class 35 D7017 in 1975, that public appeals could quickly fund the preservation of withdrawn examples further public appeals followed. In a short space of time 31 locomotives from a mixed fleet of 358 locomotives entered preservation to remind both enthusiasts and the public of a concept (i.e. hydraulic transmission) that had had much to offer but had been dismissed on questionable financial grounds.

Produktinformasjon

```html

Oppdag Western Diesel Hydraulics In Preservation Av Fred Kerr

Velkommen til en fascinerende reise gjennom tiden med boken Western Diesel Hydraulics In Preservation av Fred Kerr. Denne boken tar deg med inn i hjertet av de hydrauliske diesel-lokomotivene som har hatt en betydelig innflytelse på britisk jernbanehistorie. Med en dybdegående utforskning av design og drift, er dette et must for både entusiaster og akademikere.

Historisk Perspektiv på Western Diesel Hydraulics

  • Innholdsrikt: Boken dekker hvordan British Railways begynte å eksperimentere med hydrauliske transmisjoner i 1955, og hvilken innvirkning dette hadde på lokomotivdesign.
  • Detaljrike Illustrasjoner: Forbedre din forståelse av de unike egenskapene ved diesel-hydrauliske lokomotiver, takket være rike visuelle elementer som bilder og diagrammer.
  • Ny innsikt: Få innsikt i driftskostnader, vedlikehold, og hvorfor mange lokomotiver ble avviklet i løpet av 1970-tallet.

Hvorfor Velge Denne Boken?

Er du nysgjerrig på hvordan hydrauliske lokomotiver kunne ha endret jernbanetransporten i Storbritannia? Western Diesel Hydraulics In Preservation gir deg svarene! Boken er fylt med detaljerte sammenligninger mellom diesel-hydrauliske og diesel-elektriske lokomotiver, og setter dem inn i en bredere historisk kontekst.

Feir kvantiteten av lokomotiver som gikk til bevaring, og lær om de 31 lokomotivene som ble bevart for å feire en teknologi som ble forbigått i den moderne jernbaneepoken.

En Perfekt Gave til Jernbaneentusiaster

Enten du er en samler av jernbane-litteratur eller søker etter en unik gave til en venn, er Western Diesel Hydraulics In Preservation Av Fred Kerr et perfekt valg. Den tilbyr en kombinasjon av historisk kunnskap og visuell appell som vil berike alle jernbaneinteresserte.

```

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnWestern Diesel Hydraulics in Preservation
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 305,38 den billigste prisen for Western Diesel Hydraulics In Preservation Av Fred Kerr blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste teknikk, ingeniør og primær for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
209,-
Gjennomsnittspris:
302,-
Høyeste pris:
305,38
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig