Å Samtale Seg Til Kunnskap Av Liv Gjems

Å Samtale Seg Til Kunnskap Av Liv Gjems

Denne boken tar opp sosiokulturelle teorier om hvordan barn lærer språk i dagligdagse aktiviteter og språklige interaksjoner med voksne og andre barn. Det understrekes hvor viktig det er for barns læring om språk og omgivelsene at førskolelærere både følger opp barnas initiativ til samtale og inviterer barna til samtale. Boke......
fra 160,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Denne boken tar opp sosiokulturelle teorier om hvordan barn lærer språk i dagligdagse aktiviteter og språklige interaksjoner med voksne og andre barn. Det understrekes hvor viktig det er for barns læring om språk og omgivelsene at førskolelærere både følger opp barnas initiativ til samtale og inviterer barna til samtale. Boken handler om hvordan barn lærer om omgivelsene, om seg selv og om andre mennesker gjennom samtaler. Språk og samtaler representerer sentrale redskaper for læring. Ved hjelp av ord kan vi dele erfaringer og tanker med hverandre, og ordene hjelper oss å ordne og systematisere våre egne erfaringer. I barnehagen foregår det samtaler hele dagen. De fleste er spontane, ikke-planlagte samtaler, som kan være fortellende, beskrivende, forklarende eller lekende. Disse samtalene utgjør antakelig den mektigste læringsarenaen i barnehagen, men får gjerne liten pedagogisk oppmerksomhet. Liv Gjems er førskolelærer, cand.paed. og dr.polit. Hun arbeider som førsteamanuensis ved Høgskolen i Vestfold, og leder for tiden et treårig prosjekt om barns læring om språk og gjennom språk, finansiert av Norges forskningsråd. Gjems har tidligere utgitt Hva lærer barn når de forteller? Barns læringsprosesser gjennom narrativ praksis (2007) og sammen med Thorleif Bugge Time-out! Bilder fra nye pedagogiske landskap (1998).
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Denne boken tar opp sosiokulturelle teorier om hvordan barn lærer språk i dagligdagse aktiviteter og språklige interaksjoner med voksne og andre barn. Det understrekes hvor viktig det er for barns læring om språk og omgivelsene at førskolelærere både følger opp barnas initiativ til samtale og inviterer barna til samtale. Boken handler om hvordan barn lærer om omgivelsene, om seg selv og om andre mennesker gjennom samtaler. Språk og samtaler representerer sentrale redskaper for læring. Ved hjelp av ord kan vi dele erfaringer og tanker med hverandre, og ordene hjelper oss å ordne og systematisere våre egne erfaringer. I barnehagen foregår det samtaler hele dagen. De fleste er spontane, ikke-planlagte samtaler, som kan være fortellende, beskrivende, forklarende eller lekende. Disse samtalene utgjør antakelig den mektigste læringsarenaen i barnehagen, men får gjerne liten pedagogisk oppmerksomhet.Liv Gjems er førskolelærer, cand.paed. og dr.polit. Hun arbeider som førsteamanuensis ved Høgskolen i Vestfold, og leder for tiden et treårig prosjekt om barns læring om språk og gjennom språk, finansiert av Norges forskningsråd. Gjems har tidligere utgitt Hva lærer barn når de forteller? Barns læringsprosesser gjennom narrativ praksis (2007) og sammen med Thorleif Bugge Time-out! Bilder fra nye pedagogiske landskap (1998).

Produktinformasjon

Å Samtale Seg Til Kunnskap Av Liv Gjems – En Uunnværlig Ressurs for Førskolelærere

Bli kjent med Å Samtale Seg Til Kunnskap av Liv Gjems, en innsiktsfull bok som utforsker sosiokulturelle teorier om hvordan barn lærer språk gjennom hverdagslige aktiviteter. Denne boken er et must for alle som jobber med barn, fra førskolelærere til foreldre.

Hvorfor Velge "Å Samtale Seg Til Kunnskap"?

  • Faglig bakgrunn: Liv Gjems er en anerkjent førskolelærer, cand.paed. og dr.polit., med en dyp forståelse for barns læringsprosesser.
  • Praktiske eksempler: Boken belyser viktigheten av spontane samtaler mellom barn og voksne, noe som utgjør en viktig læringsarena i barnehagen.
  • Forskning: Gjems leder nå et treårig prosjekt finansiert av Norges forskningsråd om språk og læring, og bringer verdifulle forskningsresultater til denne boken.

Innhold og Struktur i Boken

Med sine 163 sider fylt med læring og kommunikasjon, fokuserer Å Samtale Seg Til Kunnskap på hvordan barn lærer om seg selv og omgivelsene gjennom dialog. Her er noen høydepunkter:

  • Språkets rolle: Hvordan ord hjelper oss med å dele erfaringer og organisere tanker.
  • Barne-initierte samtaler: Boken oppfordrer førskolelærere til å støtte barnas egne initiativer for samtale.
  • Pedagogisk værdi: Setter fokus på at samtaler i barnehagen ofte får liten oppmerksomhet, til tross for deres betydning for læring.

Detaljer om Boken

Utgivelsesår: 2009
ISBN: 9788245007916
Vekt: 325 g
Format: Heftet
Veil. pris: 349 kr

Ta steget inn i en verden av språklæring og kommunikasjon med Å Samtale Seg Til Kunnskap Av Liv Gjems. Enten du er førskolelærer eller bare interessert i barns utvikling, vil denne boken gi deg de verktøyene du trenger for å fremme en berikende samtale med barn.

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 160,- den billigste prisen for Å Samtale Seg Til Kunnskap Av Liv Gjems blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
160,-
Gjennomsnittspris:
160,-
Høyeste pris:
160,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Ikke tilgjengelig