En Kort Bok Om Sosiale Medier Av Ida Aalen

En Kort Bok Om Sosiale Medier Av Ida Aalen

En kort bok om sosiale medier. Denne boka er en lettlest, forskningsbasert introduksjon til sosiale medier. Den tar sikte på å gi deg svar på spørsmål som: - Hvorfor bruker folk sosiale medier?- Er vi oss selv i sosiale medier?- Kan vi ha privatliv i sosiale medier?- Hvordan sprer informasjon seg i sosiale medier? De sosiale......
fra 160,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Denne boka er en lettlest, forskningsbasert introduksjon til sosiale medier. Den tar sikte på å gi deg svar på spørsmål som:<br/><br/>- Hvorfor bruker folk sosiale medier?<br/>- Er vi oss selv i sosiale medier?<br/>- Kan vi ha privatliv i sosiale medier?<br/>- Hvordan sprer informasjon seg i sosiale medier?<br/><br/>De sosiale mediene kommer med stadig ny funksjonalitet og redesigner ofte. Men at mennesker i 2015 og 2020 fortsatt har lyst til å holde kontakten med hverandre, bli kjent med hverandre, gi uttrykk for hvem de er - det er det liten tvil om. Teknologien endrer seg raskt, mennesker endrer seg mye langsommere. Derfor handler denne boka om folk, ikke om teknologi.<br/><br/>Hvem bør lese boken?<br/>Boken passer for studenter innen felter som medievitenskap, journalistikk, markedsføring og kommunikasjonsstudier. Studenter som tar lærerutdanning og ansatte i skoleverket vil også ha stor nytte av boken. Eller rett og slett for deg som bruker sosiale medier selv og ønsker å forstå dem bedre. Sist, men ikke minst, vil de som har ansvar for bedriften eller institusjonens bruk av sosiale medier ha stort utbytte av å lese boken. Du vil få en god og solid forståelse av hvorfor og hvordan folk bruker sosiale medier, som gjør deg bedre rustet til å benytte mulighetene.<br/><br/>Ida Aalen er utdannet medieviter og skrev masteroppgave om Facebook. Hun jobber som interaksjonsdesigner i Netlife Research og brukes hyppig som kilde av pressen, i saker om sosiale medier.<br/><br/>----------------------------------------------------------------------------<br/><br/>«[...] Aalen har gjort en god jobb med å oppsummere betydelige deler av forskningen på sosiale medier de siste årene. [...] den kan trygt anbefales som innføring til et stadig større og mer interessant forskningsfelt.»<br/>- Marika Lüders, Norsk medietidsskrift<br/><br/>«Ida Aalen har, gjennom sin elegante og lett tilgjengelige presentasjon av vår kunnskap om de sosiale mediene, grundig avslørt hvor lite vi vet, og hvor mye som gjenstår å gjennomtenke og ikke minst diskutere.» <br/>- Sven Egil Omdal, Stavanger Aftenblad<br/><br/>«...hva boka tilfører leseren: Reell innsikt i sosiale medier, aldeles uavhengig av hvilke kanaler som måtte være mest populære akkurat nå. Dette er ikke ei bok om Facebook, men ei bok om mennesker. ...dette er en av de beste bøkene om sosiale medier jeg har lest på norsk..» <br/>- Ingeborg Volans anmeldelse i Kommunikasjon<br/><br/>«Den beste boka på det norske markedet om sosiale medier. Vi har endelig fått en ekspert på feltet som ikke samtidig er nyfrelst. Aalen er grundig, analytisk og hundre prosent forskningsbasert.» <br/>- Elin Ørjasæter, førstelektor på Markedshøyskolen, blogger og forfatter<br/><br/>«Hun deler raust fra en bredde av empiriske og teoretiske arbeider om sosiale medier og klarer å vise hvordan sosiale medier flettes inn i samfunnet uten at det nødvendigvis forandrer alt. [...] Selv om Aalen er unødvendig ydmyk når hun skriver at referanselisten er det viktigste i hele hennes korte bok, er den både en maktdemonstrasjon og en nyttig kilde til spørsmål om sosiale medier for dem som vil gå dypere.» <br/>- Karl-Fredrik Tangens anmeldelse i Dagens Næringsliv<br/><br/>«Ida Aalen has recently written a terrific little book [...]. It gives us an excellent overview of tons of social media research, and it is really helpful to get a good grasp of what we KNOW about social media, based on international (and Norwegian) academic publications.» <br/>- Bente Kalsnes, Universitetet i Oslo<br/><br/>«[Ida Aalen] har skrive ein kort, men treffsikker introduksjon til floraen av internasjonal forsking om sosiale medium.» <br/>- Lars Nyre, Forskerforum<br/><br/>«Idas korte bok om sosiale medier er etterlengtet. Den fyller et tomrom på pensumlisten i kurset mitt her på Handelshøyskolen BI. Takk!» <br/>- Cecilie Staude, fagansvarlig for kurset i sosiale medier på Handelshøyskolen BI<br/><br/>

Produktinformasjon

Utforsk Dypet av Sosiale Medier med En Kort Bok Om Sosiale Medier Av Ida Aalen

Er du nysgjerrig på sosiale medier og hva de egentlig betyr for oss som mennesker? En Kort Bok Om Sosiale Medier Av Ida Aalen gir deg svarene du har lett etter! Denne lettleste, forskningsbaserte boken gir en grundig men tilgjengelig introduksjon til hvordan sosiale medier påvirker livene våre.

Hva Du Lærer i Boken

Boken tar opp essensielle spørsmål som:

  • - Hvorfor bruker vi sosiale medier?
  • - Er vi virkelig oss selv når vi er online?
  • - Kan vi ivareta vårt privatliv i denne digitale verden?
  • - Hvordan sprer informasjon seg på sosiale plattformer?

Ida Aalen trekker frem at selv om teknologi endrer seg i et rasende tempo, er menneskets behov for kontakt og uttrykk konstant. Denne boken handler om oss som individer - ikke bare teknologien.

Hvem Bør Lese Denne Boken?

Enten du er student innen medievitenskap, journalistikk, markedsføring eller kommunikasjonsstudier, denne boken er for deg! Den er også ideell for lærerstudenter og de som jobber i skoleverket, samt alle som bruker sosiale medier i hverdagen.

Vil du forstå hvordan din egen bruk av sosiale medier kan forbedres? Da er dette boken for deg! Den gir deg en solid forståelse av hvordan og hvorfor folk interagerer med sosiale medier, som igjen gjør deg bedre rustet til å navigere i dette landskapet.

Ida Aalen - En Autoritet på Sosiale Medier

Ida Aalen er ikke bare en forfatter, hun har også en mastergrad i medievitenskap og har omfattende erfaring innen felten. Hun jobber som interaksjonsdesigner i Netlife Research og blir ofte sitert av pressen. I boken deler hun kunnskap fra både internasjonal og norsk forskning, noe som gir et solid fundament for alle lesere.

Lesernes Anmeldelser

Boken har fått strålende omtaler fra anerkjente kritikere:

  • «[...] Aalen har gjort en god jobb med å oppsummere betydelige deler av forskningen på sosiale medier» - Marika Lüders, Norsk medietidsskrift
  • «Ida Aalen har skrive ein kort, men treffsikker introduksjon til floraen av internasjonal forsking om sosiale medium» - Lars Nyre, Forskerforum

Med solid forskning og en lett tilgjengelig stil, er En Kort Bok Om Sosiale Medier Av Ida Aalen en uvurderlig ressurs for alle som ønsker å forstå den komplekse verden av sosiale medier.

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 160,- den billigste prisen for En Kort Bok Om Sosiale Medier Av Ida Aalen blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
160,-
Gjennomsnittspris:
160,-
Høyeste pris:
160,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig