Aasbrenn Kristian Tjenester som treffer

Tjenester Som Treffer Av Kristian Aasbrenn

Mye av omstillingsarbeidet i offentlig sektor de senere årene har hatt privat sektor som ideal og mønster. Forståelsen av sentrale begreper som tjenestekvalitet og kundeorientering er blitt importert nokså ukritisk fra fagtradisjoner der private og markedsorienterte tjenester er viktige referanser. Denne boken stiller spørsmå...... Les mer...
fra 408,-
Tilgjengelig i 2 butikker

Produktinformasjon

Forfattere: Kristian Aasbrenn Mye av omstillingsarbeidet i offentlig sektor de senere årene har hatt privat sektor som ideal og mønster. Forståelsen av sentrale begreper som tjenestekvalitet og kundeorientering er blitt importert nokså ukritisk fra fagtradisjoner der private og markedsorienterte tjenester er viktige referanser. Denne boken stiller spørsmålet om en slik forståelse rekker helt til mål når det er snakk om å utvikle det brede spekteret av statlige og kommunale tjenester på en måte som både skal tilfredsstille den enkelte brukerens krav og forventninger og samtidig ta vare på sentrale samfunnsinteresser som god ressursutnyttelse, lov og orden, samfunnssikkerhet, inkludering og likebehandling. Med innføringen av New Public Management i offentlig sektor ble brukerorientering og tjenestekvalitet honnørord. Nå skulle trege og byråkratiske offentlige organisasjoner ristes ut av sin søvnige og trygge monopoltilværelse. De skulle sette brukerne i sentrum, gjerne i konkurranse med hverandre eller private tilbydere, og gjøre hva de kunne for å oppnå brukernes tilfredshet. Grepene skulle læres fra vellykkede markedsrettede virksomheter. Denne boka er skrevet for å fagliggjøre honnørordene. Hva ligger i begreper som brukerorientering og tjenestekvalitet, og hvordan innretter man seg best for å tjene sine brukere? Og kan begreper og modeller som er utviklet for privat sektor på dette området fungere like godt for offentlige virksomheter? Nei, ikke uten videre, er svaret. Offentlige virksomheter må utvikle sin egen selvforståelse og finne sin egen vei. For de skal ikke bare gjøre brukerne tilfredse, men tjene regimet og fellesskapet på samme tid, og ivareta verdier som rettssikkerhet, rettferdig fordeling, åpenhet, inkludering og demokrati. Hvordan skal brukerorientering og kvalitet forstås innenfor en slik sammensatt virkelighet? Tjenester som treffer retter seg først og fremst mot studenter innen Service management, offentlig administrasjon og økonomisk-administrative studieretninger. Men boka vil også være relevant og nyttig lesning for servicetorgene, Nav, skolene, helse- og omsorginstitusjonene, politiet og skattemyndighetene. Forlag: Aschehoug & Co Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 203 ISBN: 9788215015606 Vekt: 381 g Innbinding: Heftet Utgitt: 2010 Veil. pris: 439 Kategori: Offentlige tjenester og offentlig sektor

Spesifikasjon

Produkt
Produktnavn Aasbrenn Kristian Tjenester som treffer
Merke Aschehoug & Co

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 408,- den billigste prisen for Aasbrenn Kristian Tjenester som treffer blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste økonomi og ledelse for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.