Agricultural Marketing in Tropical Africa

Agricultural Marketing in Tropical Africa

First published in 1999, this volume explores how African agriculture has always had a strong appeal for the people of the Netherlands. This is due to (1) a long-established interest in tropical agriculture going back to the days when Indonesia was a Duth colony; (2) a broad-based desire to help the Third World; and (3) the v......
fra 229,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<P>First published in 1999, this volume explores how African agriculture has always had a strong appeal for the people of the Netherlands. This is due to (1) a long-established interest in tropical agriculture going back to the days when Indonesia was a Duth colony; (2) a broad-based desire to help the Third World; and (3) the view that Tropical Africa is highly dependent on agriculture.</P><P>As practical expertise in Africa and systematic research on African agriculture grew, specialization became both possible and necessary. This volume reflects the specialization in marketing which has been welcomed by economists, geographers and scholars of agricultural marketing. In addition to a general introductory chapter, this book includes five contributions on staple food grains, two on export crops, two on cattle and one on horticulture. Nine of the chapters are country-specific, covering Benin, Burkina Faso, Cameroon, C?te d¿Ivoire, Ghana, Kenya, Sierra Leone, Tanzania and Zambia.</P>
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
First published in 1999, this volume explores how African agriculture has always had a strong appeal for the people of the Netherlands. This is due to (1) a long-established interest in tropical agriculture going back to the days when Indonesia was a Duth colony; (2) a broad-based desire to help the Third World; and (3) the view that Tropical Africa is highly dependent on agriculture.As practical expertise in Africa and systematic research on African agriculture grew, specialization became both possible and necessary. This volume reflects the specialization in marketing which has been welcomed by economists, geographers and scholars of agricultural marketing. In addition to a general introductory chapter, this book includes five contributions on staple food grains, two on export crops, two on cattle and one on horticulture. Nine of the chapters are country-specific, covering Benin, Burkina Faso, Cameroon, Cȏte d’Ivoire, Ghana, Kenya, Sierra Leone, Tanzania and Zambia.

Produktinformasjon

Oppdag "Agricultural Marketing in Tropical Africa"

Er du nysgjerrig på hvordan landbruket i tropisk Afrika henger sammen med markedsføring? I "Agricultural Marketing in Tropical Africa" får du en dypere forståelse for dette fascinerende emnet, en uunnværlig ressurs for økonomer, geografer og studenter av landbruksmarkedsføring.

En omfattende utforskning av afrikansk landbruk

Først utgitt i 1999, undersøker denne boken hvorfor afrikansk landbruk har en spesiell plass i hjertene til mange, spesielt i Nederland. De tre hovedfaktorene som driver denne interessen inkluderer:

  • Historisk interesse: En langvarig fascinasjon for tropisk landbruk stammer faktisk fra kolonitiden i Indonesia.
  • Humanitær holdning: Et ekte ønske om å støtte utviklingen i den tredje verden.
  • Avhengighet av landbruk: Tropisk Afrika er avhengig av landbruket for sin økonomiske stabilitet.

Innhold som inspirerer

Boken inneholder en generell introduksjon samt spesifikke kapitler som belyser ulike aspekter av landbruket i Afrika. Her er noen av høydepunktene:

  • Staple Food Grains: Innsikt i kornproduksjon.
  • Export Crops: Forståelse av de viktigste eksportproduktene.
  • Kyr og husdyrhold: Eget kapittel dedikert til husdyrhold.
  • Vegetabilsk produksjon: Horticulture og dens påvirkning.

Landspesifikke analyser

Grav deg dypere ned i konkrete eksempler med ni kapitler som fokuserer på enkeltland i Afrika, inkludert:

  • Benin
  • Burkina Faso
  • Kamerun
  • Kysten av Elfenbenskysten
  • Ghana
  • Kenya
  • Sierra Leone
  • Tanzania
  • Zambia

Med "Agricultural Marketing in Tropical Africa" får du ikke bare en bok, men en reise inn i hvordan landbruket i Afrika er i konstant utvikling, og hvordan dette påvirker både lokale og globale markeder. Enten du er en akademiker, en student, eller bare holder av afrikansk kultur og landbruk, er denne boken et verktøy du ikke vil gå glipp av!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnAgricultural Marketing in Tropical Africa
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 229,- den billigste prisen for Agricultural Marketing in Tropical Africa blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
229,-
Gjennomsnittspris:
229,-
Høyeste pris:
229,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig