Metoder I Klasseromsforskning

Metoder I Klasseromsforskning

Skal du forske på noe av det som foregår i et klasserom, læreres undervisning eller elevers læring? Da står du overfor mange viktige valg. Metodemangfoldet er stort. I denne boken gis forskningsbaserte presentasjoner av forskningsdesign, datainnsamlings- og analysemåter.En rekke erfarne klasseromsforskere har skrevet om sampl......
fra 464,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Skal du forske på noe av det som foregår i et klasserom, læreres undervisning eller elevers læring? Da står du overfor mange viktige valg. Metodemangfoldet er stort. I denne boken gis forskningsbaserte presentasjoner av forskningsdesign, datainnsamlings- og analysemåter. <br><br>En rekke erfarne klasseromsforskere har skrevet om sampling, mixed methods, gjenbruk av kvalitative data, intervju, videostimulert intervju, observasjon, bruk av video i klasseromsforskning, spørreundersøkelser, intervensjon og skjermopptak som forskningsmetode i og utenfor klasserommet. Kapitlene omfatter også analyse av videodata, kategorisering og koding i intervju- og observasjonsforskning, innholdsanalyse og elevtekster som empirisk materiale i kvalitative studier.<br><br><br>Bokens redaktører er Emilia Andersson-Bakken og Cecilie Dalland, begge førsteamanuenser ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning, OsloMet. Øvrige bidragsytere er erfarne forskere: Jonas Bakken, Ingrid Rodrick Beiler, Tuva Bjørkvold, Elisabeth Bjørnstad, Marte Blikstad-Balas, Lisbeth M. Brevik, Torgeir Christiansen, Harald Eriksen, Tove Stjern Frønes, Silje Hølland, Kirsti Klette, Nora Elise Hesby Mathé, Andreas Pettersen, Ingvill Krogstad Svanes, Sigrun Svenkerud og Anne Kristin Øgreid.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Skal du forske på noe av det som foregår i et klasserom, læreres undervisning eller elevers læring? Da står du overfor mange viktige valg. Metodemangfoldet er stort. I denne boken gis forskningsbaserte presentasjoner av forskningsdesign, datainnsamlings- og analysemåter.En rekke erfarne klasseromsforskere har skrevet om sampling, mixed methods, gjenbruk av kvalitative data, intervju, videostimulert intervju, observasjon, bruk av video i klasseromsforskning, spørreundersøkelser, intervensjon og skjermopptak som forskningsmetode i og utenfor klasserommet. Kapitlene omfatter også analyse av videodata, kategorisering og koding i intervju- og observasjonsforskning, innholdsanalyse og elevtekster som empirisk materiale i kvalitative studier.Bokens redaktører er Emilia Andersson-Bakken og Cecilie Dalland, begge førsteamanuenser ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning, OsloMet. Øvrige bidragsytere er erfarne forskere: Jonas Bakken, Ingrid Rodrick Beiler, Tuva Bjørkvold, Elisabeth Bjørnstad, Marte Blikstad-Balas, Lisbeth M. Brevik, Torgeir Christiansen, Harald Eriksen, Tove Stjern Frønes, Silje Hølland, Kirsti Klette, Nora Elise Hesby Mathé, Andreas Pettersen, Ingvill Krogstad Svanes, Sigrun Svenkerud og Anne Kristin Øgreid.

Produktinformasjon

Oppdag Metoder I Klasseromsforskning

Er du interessert i å dykke ned i komplekse mekanismer i klasserommet? Kanskje du ønsker å forstå hvordan læreres undervisning påvirker elevers læring? Da er Metoder I Klasseromsforskning fra Aschehoug & Co akkurat boken for deg! Denne boken er en uvurderlig ressurs for forskere, lærere og studenter innen pedagogikk.

Dykking i Metodediversitet

Med et mangfold av metoder er denne boken en guide til at du kan navigere i de viktigste valgene som må tas i forskningsprosessen. Her er noen sentrale temaer boken tar for seg:

  • Forskningsdesign: Forstå de ulike tilnærmingene for å strukturere klasseromsforskning.
  • Datainnsamlingsmetoder: Injiser dybde i forskningen din med ulike metoder som observasjon, intervju og spørreundersøkelser.
  • Analyse av videodata: Lær om effektive teknikker for å analysere videoer fra klasserommet.
  • Kvalitative datasett: Utforsk hvordan du kan benytte eksisterende kvalitative data til din fordel.

Erfarne Bidragsytere

Metoder I Klasseromsforskning er ikke bare en bok; den er et kraftsenter av innsikt fra erfarne klasseromsforskere. Redaktørene, Emilia Andersson-Bakken og Cecilie Dalland, har samlet bidrag fra fremtredende navn som:

  • Jonas Bakken
  • Ingrid Rodrick Beiler
  • Marte Blikstad-Balas
  • Kirsti Klette
  • Og mange flere…

Detaljer om Boken

Denne førsteutgaven av Metoder I Klasseromsforskning har 364 sider og er utgitt på norsk. Den veier 697 gram og kommer i heftet format, noe som gjør den perfekt for både lesning hjemme og på farten. ISBN-nummeret er 9788215047508, og boken er tilgjengelig for en veiledende pris på 499 NOK.

Uansett om du er en forsker, lærer eller bare nysgjerrig på pedagogiske metoder, gir denne boken deg verktøyene du trenger for å forstå og analysere klasseromsdynamikken på en ny og inspirerende måte. Ta steget mot bedre forskning og læring i klasserommet med Metoder I Klasseromsforskning!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnAndersson Bakken Emilia Metoder i klasseromsforskning
MerkeAschehoug & Co

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 464,- den billigste prisen for Metoder I Klasseromsforskning blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
399,-
Gjennomsnittspris:
412,-
Høyeste pris:
445,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig