Barth Tom Motiverende intervju

Motiverende Intervju Av Tom Barth, Tore Børtveit, Peter Prescott

Motiverende intervju (MI) er en målrettet og klientsentrert samtaleform som kan brukes når man ønsker å utforske og styrke en klients indre motivasjon for endring.Samtalen skal lede til at et menneske bestemmer seg for, og beveger seg i retning av, et bestemt resultat. MI baserer seg på kunnskapen om hvordan samtale kan påvir...... Les mer...
fra 576,-
Tilgjengelig i 1 butikker

Produktinformasjon

Forfattere: Tom Barth, Peter Prescott, Tore Børtveit Motiverende intervju (MI) er en målrettet og klientsentrert samtaleform som kan brukes når man ønsker å utforske og styrke en klients indre motivasjon for endring. Samtalen skal lede til at et menneske bestemmer seg for, og beveger seg i retning av, et bestemt resultat. MI baserer seg på kunnskapen om hvordan samtale kan påvirke en persons motivasjon for å endre seg, selv når personen har motstridende tanker og følelser rundt det å endre egen atferd. Essensielt for et godt resultat er relasjonen mellom klient og hjelper - at de har samme mål. Begge må altså være motivert for den samme endringen. Like fullt er det klientens tanker og følelser som står i sentrum. Klienten er den som bestemmer i eget liv. MI ble opprinnelig utviklet for klinisk arbeid med klienter med et rusmiddelproblem. Metoden kan imidlertid brukes på mange områder i behandlings- og rehabiliteringsarbeid der endring av problematisk atferd er ønskelig, både i terapi, i rådgivning og i konsultasjon innen helsesektoren og sosialt arbeid. Forlag: Gyldendal Norsk Forlag AS Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 213 ISBN: 9788205424081 Vekt: 408 g Innbinding: Heftet Utgitt: 2013 Veil. pris: 619 Kategori: Psykologi

Spesifikasjon

Produkt
Produktnavn Barth Tom Motiverende intervju
Merke Gyldendal Norsk Forlag As

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 576,- den billigste prisen for Barth Tom Motiverende intervju blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.