Læreren Som Forsker

Læreren Som Forsker

Ved å starte en forskende tilnærming til lærerarbeid allerede i grunnutdanningen, kan studentene få viktige erfaringer med slik praksis.Læreren som forsker har i flere tiår vært et ideal i diskusjonen om den gode skole. Det har imidlertid gått tregt å få disse gode ideene omsatt til praktisk virksomhet. Forfatterne peker på b......
fra 210,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Ved å starte en forskende tilnærming til lærerarbeid allerede i grunnutdanningen, kan studentene få viktige erfaringer med slik praksis.<br>Læreren som forsker har i flere tiår vært et ideal i diskusjonen om den gode skole. Det har imidlertid gått tregt å få disse gode ideene omsatt til praktisk virksomhet. Forfatterne peker på betydningen av å starte en forskende tilnærming til lærerarbeid allerede i grunnutdanningen, der studentene får motiverende og innsiktsfulle erfaringer gjennom kyndig veiledning og undervisning på området. <br><br>Bokas hovedmål er å gi lærerstudenter, lærere og skoleledere et bedre grunnlag for å kunne forske i skolehverdagen. Forfatterne drøfter behovet for en slik tilnærming og presenterer ulike metoder og redskaper som kan styrke praktikerforskningen. Boka har også aktualitet for andre profesjoner som er opptatt av å bygge og fornye kompetansen gjennom læring og reflektert erfaring. <br><br>Redaktørene, dosent Mary Brekke og professor Tom Tiller fra Universitetet i Tromsø, har lang erfaring som skoleforskere. De er forfattere og redaktører av en rekke bøker om skoleutvikling og lærerutdanning. <br>De øvrige bidragsyterne er skoleforskere og lærerutdannere fra Norge, Sverige og Finland, alle med solid erfaring fra dette forskningsfeltet. Fra Høgskolen i Finnmark: Sidsel Germeten, fra Universitetet i Bergen: Anne Grete Danielsen og Tor Vidar Eilertsen, fra Universitetet i Tromsø: Jarle Bakke, Cato R. P. Bjørndal, Kristin Emilie Bjørndal, Eli Moksnes Furu, Karin Rørnes, Hilde Sollid, Gerd Stølen og Odd Arne Thunberg. Fra NTNU: May Britt Postholm. Fra Åbo Akademi: Petri Salo og fra Gøteborgs universitet: Matts Mattsson.<br><br>Bak dette bokprosjektet finner vi forskere og lærerutdannere som gjennom mange år har vært opptatt av praksisnær forskningi skole og utdanning. De representerer miljøer og kulturer som har satt spor etter seg i forståelsen av aksjonsforskning/aksjonslæring.... Forfatterne øser villig av sin kunnskap om pedagogisk/didaktisk forskning med fokus på forbedring av arbeid i klasserommet og undervisning. Trond Eiliv Hauge, Bedre skole 2, 2013
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Ved å starte en forskende tilnærming til lærerarbeid allerede i grunnutdanningen, kan studentene få viktige erfaringer med slik praksis.Læreren som forsker har i flere tiår vært et ideal i diskusjonen om den gode skole. Det har imidlertid gått tregt å få disse gode ideene omsatt til praktisk virksomhet. Forfatterne peker på betydningen av å starte en forskende tilnærming til lærerarbeid allerede i grunnutdanningen, der studentene får motiverende og innsiktsfulle erfaringer gjennom kyndig veiledning og undervisning på området. Bokas hovedmål er å gi lærerstudenter, lærere og skoleledere et bedre grunnlag for å kunne forske i skolehverdagen. Forfatterne drøfter behovet for en slik tilnærming og presenterer ulike metoder og redskaper som kan styrke "praktikerforskningen". Boka har også aktualitet for andre profesjoner som er opptatt av å bygge og fornye kompetansen gjennom læring og reflektert erfaring. Redaktørene, dosent Mary Brekke og professor Tom Tiller fra Universitetet i Tromsø, har lang erfaring som skoleforskere. De er forfattere og redaktører av en rekke bøker om skoleutvikling og lærerutdanning. De øvrige bidragsyterne er skoleforskere og lærerutdannere fra Norge, Sverige og Finland, alle med solid erfaring fra dette forskningsfeltet. Fra Høgskolen i Finnmark: Sidsel Germeten, fra Universitetet i Bergen: Anne Grete Danielsen og Tor Vidar Eilertsen, fra Universitetet i Tromsø: Jarle Bakke, Cato R. P. Bjørndal, Kristin Emilie Bjørndal, Eli Moksnes Furu, Karin Rørnes, Hilde Sollid, Gerd Stølen og Odd Arne Thunberg. Fra NTNU: May Britt Postholm. Fra Åbo Akademi: Petri Salo og fra Gøteborgs universitet: Matts Mattsson."Bak dette bokprosjektet finner vi forskere og lærerutdannere som gjennom mange år har vært opptatt av praksisnær forskningi skole og utdanning. De representerer miljøer og kulturer som har satt spor etter seg i forståelsen av aksjonsforskning/aksjonslæring.... Forfatterne øser villig av sin kunnskap om pedagogisk/didaktisk forskning med fokus på forbedring av arbeid i klasserommet og undervisning." Trond Eiliv Hauge, Bedre skole 2, 2013

Produktinformasjon

Oppdag 'Læreren Som Forsker' – En Nøkkel til Innovasjon i Utdanning

Læreren Som Forsker er ikke bare en bok; det er en investering i fremtiden for undervisning og læring. I en hverdag der skoleutvikling og kontinuerlig læring står i fokus, gir denne boka lærerstudentene verktøyene de trenger for å integrere forskningsbaserte metoder i sitt arbeid.

Hva Kan Du Forvente fra 'Læreren Som Forsker'?

  • Forfatterkompetanse: Redigert av dosent Mary Brekke og professor Tom Tiller fra Universitetet i Tromsø, sammen med en rekke bidragsytere fra fremstående utdanningsinstitusjoner i Norge, Sverige og Finland.
  • Spennende Tilnærming: Dykker ned i betydningen av praktikerforskning og tilbyr undervisningsmetoder som styrker læreres og studenters faglige utvikling.
  • Aktualitet og Relevans: Ikke bare for lærerstudenter, men også for aktive lærere og skoleledere som søker å implementere forskningsmetoder i klasserommet.
  • Inspirasjon til Endring: Boka oppmuntrer til en kultivering av åpenhet og nysgjerrighet, essensielt for å bygge en sterkere utdanningspraksis.

Hvorfor Skulle Du Velge 'Læreren Som Forsker'?

Har du noen gang følt at teorien og praksis står i kontrast? Med Læreren Som Forsker kan du bygge en bro mellom disse to ved å adoptere en forskende holdning allerede fra grunnutdannelse. Å være en lærer som forsker betyr å være nysgjerrig, reflektert og alltid i bevegelse – klar til å lære og tilpasse sin egen undervisning basert på forskning og erfaring.

Grunnleggende Informasjon

  • Forlag: Aschehoug & Co
  • Språk: Norsk (Bokmål)
  • Sidetall: 293
  • ISBN: 9788215021133
  • Utgitt: 2013
  • Veil. pris: 489 kr
  • Kategori: Pedagogikk

Ta steget inn i en ny æra med Læreren Som Forsker! Dette er ikke bare en bok, men en invitasjon til å bli en del av en voksende bevegelse som forvandler hvordan vi tenker om læring i skolen. Er du klar til å forbedre din undervisning gjennom forskning? Bestill din kopi i dag!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnBrekke Mary Læreren som forsker
MerkeAschehoug & Co
TypeBøker
Spesifikasjoner
FormatHeftet
Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 210,- den billigste prisen for Læreren Som Forsker blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
210,-
Gjennomsnittspris:
210,-
Høyeste pris:
210,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Ikke tilgjengelig