Slow Knowledge And The Unhurried Child Av Alison Clark

Slow Knowledge And The Unhurried Child Av Alison Clark

This book explores the relationship with time in early childhood by arguing for the valuing of slow pedagogies and slow knowledge. Alison Clark points to alternative practices in Early Childhood Education and Care that enable a different pace and rhythm, against the backdrop of the acceleration in early childhood and......
fra 399,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<P>This book explores the relationship with time in early childhood by arguing for the valuing of slow pedagogies and slow knowledge. Alison Clark points to alternative practices in Early Childhood Education and Care that enable a different pace and rhythm, against the backdrop of the acceleration in early childhood and the proliferation of testing and measurement. Diverse approaches are explored to enable an ¿unhurried child¿ and less hurried adults. </P><P><EM>Slow Knowledge and the Unhurried Child</EM> is divided in three parts.<EM></EM>Part 1, Reasons to be slow, looks at the pressures in Early Childhood Education and Care to speed up and for children to be ¿readied¿ for the next stage. The book then explores different relationships with time for young children and educators. Part 2, Slow pedagogies and practices, explore some of the forms slow practices can take including outdoors, in the studio, in everyday routines, through stories, in pedagogical documentation and in ¿slow
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
This book explores the relationship with time in early childhood by arguing for the valuing of slow pedagogies and slow knowledge. Alison Clark points to alternative practices in Early Childhood Education and Care that enable a different pace and rhythm, against the backdrop of the acceleration in early childhood and the proliferation of testing and measurement. Diverse approaches are explored to enable an ‘unhurried child’ and less hurried adults. Slow Knowledge and the Unhurried Child is divided in three parts. Part 1, Reasons to be slow, looks at the pressures in Early Childhood Education and Care to speed up and for children to be ‘readied’ for the next stage. The book then explores different relationships with time for young children and educators. Part2, Slow pedagogies and practices, explore some of the forms slow practices can take including outdoors, in the studio, in everyday routines, through stories, in pedagogical documentation and in ‘slow’ research. Part 3, Moving forward, shows what a ‘timefull’ approach to ECEC can look like, whilst debating the challenges and possibilities that exist. The book serves as a catalyst for urgent discussion about the need to slow down in early childhood education and teacher education and explores case studies of where slow early childhood educationare already happening. It will be a key reading for researchers, practitioners and policy-makers about the relationship with time in early childhood and the importance of taking a longer view.

Produktinformasjon

Oppdag 'Slow Knowledge And The Unhurried Child' Av Alison Clark

Er du nysgjerrig på hvordan tid påvirker utviklingen til små barn? 'Slow Knowledge And The Unhurried Child' av Alison Clark tar deg med på en reise gjennom tidens betydning i førskolealder. I en verden hvor hastverk og måling dominerer, fremhever boken verdien av langsomme pedagogiske tilnærminger som gir rom for undring og utforskning.

Hvorfor velge 'Slow Knowledge'?

  • Tre deler: Boken er delt opp i tre informative deler som gir en grundig utforskning av langsom pedagogikk.
  • Presset om å gå fort: Den første delen belyser presset feltet opplever for å tilpasse seg en raskere hverdag.
  • Langsommere tilnærminger: I del to finner du praktiske eksempler på hvordan en roligere pedagogisk praksis kan implementeres i hverdagen.
  • Fremover mot en 'timefull' tilnærming: Den siste delen diskuterer hvordan vi kan skape en mer tidfull hverdag for både barn og voksne.

Fordeler med 'Slow Knowledge And The Unhurried Child'

Alison Clark argumenterer for at en langsommere tilnærming ikke bare libererer barn fra stress, men også beriker læringsopplevelsen. Hun presenterer case-studier som allerede er i bruk, noe som gir boken en praktisk vinkel for både forskere, praktikere og beslutningstakere i feltet.

Denne boken er en essensiell lesning for alle som ønsker å reflektere over hvordan vi kan gi barn en bedre oppvekst gjennom forståelsen av tidens verdi.

En uunnværlig ressurs!

Ifølge Clark er det viktig å anerkjenne de alternative praksisene som lar barn være uskyldige og unhurried. 'Slow Knowledge And The Unhurried Child' inspirerer deg til å tenke nytt om barnehage og undervisning, og gir innsikt i hvordan en fredeligere og mer reflektert tilnærming kan gagne både barn og voksne.

Er du klar til å ta det første skrittet mot en behageligere, mer meningsfylt hverdag for barna dine? Skaff deg 'Slow Knowledge And The Unhurried Child' i dag!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkEngelsk
SjangerPsykologi og pedagogikk
FormatPaperback
Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 399,- den billigste prisen for Slow Knowledge And The Unhurried Child Av Alison Clark blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
399,-
Gjennomsnittspris:
410,-
Høyeste pris:
438,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig