Classroom Power Relations Av Mary Manke

Classroom Power Relations Av Mary Manke

This book is based on a careful theorizing of classroom power relations that sees them as constructed from the actions of all participants. Contrary to the common assumption that the teacher is the source of classroom power, it sees that power as arising from the interaction between students and teachers. If power is owned by......
fra 449,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
This book is based on a careful theorizing of classroom power relations that sees them as constructed from the actions of all participants. Contrary to the common assumption that the teacher is the source of classroom power, it sees that power as arising from the interaction between students and teachers. If power is owned by the teacher, she is completely responsible for events in the classroom, whether or not she chooses to share her power/control/authority with the students. If, as this book claims, power is the joint creation of all participants, teachers are freed from an excessive and damaging weight of responsibility for classroom events and outcomes. The shared responsibility between students and teachers for what happens in the classroom is brought to light. <br><br> Based on an ethnographic study of three elementary classrooms, this book offers a careful look at the workings of classroom power. It is of interest both to those seeking to understand power relations from this th
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
This book is based on a careful theorizing of classroom power relations that sees them as constructed from the actions of all participants. Contrary to the common assumption that the teacher is the source of classroom power, it sees that power as arising from the interaction between students and teachers. If power is owned by the teacher, she is completely responsible for events in the classroom, whether or not she chooses to share her power/control/authority with the students. If, as this book claims, power is the joint creation of all participants, teachers are freed from an excessive and damaging weight of responsibility for classroom events and outcomes. The shared responsibility between students and teachers for what happens in the classroom is brought to light. Based on an ethnographic study of three elementary classrooms, this book offers a careful look at the workings of classroom power. It is of interest both to those seeking to understand power relations from this theoretical viewpoint and to those whose concern is with the daily workings of classrooms, often called classroom management. Questions explored in this book include: * How do teachers organize time and space in classrooms as part of their contribution to the development of classroom power relations? * What kinds of discourse choices do they make, and why? * How do students contribute to defining what will count as classroom knowledge, and how do they resist teacher agendas as they play their part in constructing classroom power relations?

Produktinformasjon

Forstå Klasseværelsets Maktforhold med Classroom Power Relations Av Mary Manke

Ønsker du å dykke inn i de intrikate dynamikkene av maktforhold i klasserommet? Boken Classroom Power Relations Av Mary Manke gir deg en nyansert forståelse av hvordan makt ikke bare tilhører læreren, men oppstår fra interaksjonen mellom både lærere og elever. Denne innsikten frigjør lærerne fra et uforholdsmessig ansvar for klasseromsresultater, og legger vekt på den delte ansvarlighet som eksisterer i klasserommet.

Hva Du Kan Forvente Fra Boken

Gjennom en etnografisk studie av tre grunnskoleklasser, tar denne boken et nært blikk på:

  • Organisering av tid og rom: Hvordan lærere former klasserommet for å påvirke maktforholdene.
  • Diskursvalg: Hvilke kommunikative valg gjør lærerne, og hvilke implikasjoner har disse?
  • Elevenes bidrag: Hvordan definerer elevene hva som regnes som kunnskap, og hvordan utfordrer de lærernes agendaer?

En Nøkkelressurs for Utdanningsprofesjonelle

Enten du er lærer, forsker eller student av pedagogikk, vil Classroom Power Relations gi deg verktøyene til å reflektere over dine egne erfaringer og praksiser. Du vil finne dyptgående analyser og praktiske innsikter som kan brukes direkte i ditt eget klasserom.

I boken adresseres også kritiske spørsmål, inkludert:

  • Hvordan påvirker ulike klasseromsarrangementer læringsmiljøet?
  • Hvilken rolle spiller elevene i å forme maktstrukturene som eksisterer?

Oppdag en Ny Tilnærming til Klasseromsledelse

Ikke la deg skremme av de tradisjonelle oppfatningene om makt; Classroom Power Relations Av Mary Manke utfordrer deg til å tenke utenfor boksen. La denne boken være din guide til å forstå og navigere de komplekse maktinteraksjonene i klasserommet. Bestill ditt eksemplar i dag, og forbered deg på å se klasserommet på en helt ny måte!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnClassroom Power Relations av Mary Manke
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 449,- den billigste prisen for Classroom Power Relations Av Mary Manke blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
449,-
Gjennomsnittspris:
449,-
Høyeste pris:
449,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig