Great By Choice Av Jim Collins, Morten T. Hansen

Great By Choice Av Jim Collins, Morten T. Hansen

Great by choice : hvorfor noen virksomheter blomstrer til tross for usikkerhet, kaos og (u)flaks. Ti år etter den verdensomspennende bestselgeren "Good to Great" er Jim Collins tilbake med en ny banebrytende studie. Denne gangen handler det om hvorfor noen virksomheter blomstrer til tross for usikkerhet, kaos og (u)flaks. Bok......
fra 260,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Ti år etter den verdensomspennende bestselgeren Good to Great er Jim Collins tilbake med en ny banebrytende studie. Denne gangen handler det om hvorfor noen virksomheter blomster til tross for usikkerhet, kaos og (u)flaks.<br>Sagt om boken:<br>«Denne velskrevne boken er et must for alle som vil forstå hvordan virksomheter kan lykkes på tross av usikre og turbulente omgivelser. Basert på et omfattende forskningsarbeid avliver Jim Collins og Morten T. Hansen en rekke myter rundt hva som skaper fremragende resultater. For eksempel krever ikke raske og dramatisk endringer i omgivelsene automatisk raske beslutninger og handlinger. Likeledes kjennetegnes ikke godt lederskap bare av risikovillighet og visjoner; det handler vel så mye om disiplin, systematiske fakta, og en god dose paranoia. Nordmannen Morten T. Hansen bruker Roald Amundsen og kappløpet til Sydpolen som et illustrerende eksempel. Men som for Amundsens ekspedisjon finnes det ingen rask løsning for virksomheter som forsøker å lykkes under usikre og til dels kaotiske forhold. Men konseptene i denne boken vil kunne være en uvurderlig ledetråd.»<br>Even Bolstad - daglig leder av HR Norge<br><br>Ti år etter den verdensomspennende bestselgeren Good to Great er Jim Collins tilbake med et nytt banebrytende arbeid. Denne gangen stiller han spørsmålet: Hvorfor blomstrer noen virksomheter til tross for usikre og turbulente omgivelser når andre ikke gjør det? Basert på ni års forskning, systematiske analyser og engasjerende historier, oppsummerer Collins og hans kollega Morten T. Hansen prinsippene for å utvikle fremgangsrike virksomheter i uforutsigbare tider preget av høy endringstakt.<br><br>Great by Choice skiller seg fra Collins tidligere arbeider ved at den ikke bare fokuserer på prestasjoner, men også på de ustabile og uforutsigbare forholdene som dagens ledere møter.<br>Sammen med et team på over 20 forskere har Collins og Hansen studert selskaper som har oppnådd fremragende resultater. Dette er virksomheter som ikke bare har overlevd turbulente tider, men som også oppnådde minst 10 ganger bedre resultater enn bransjegjennomsnittet over en 15-årsperiode. Disse «10-X selskapene» er sammenlignet med et nøye utvalg av selskaper som ikke oppnådde tilsvarende resultater.<br><br>Resultatene fra studien ga mange overraskelser. Som f.eks.:<br>* De beste lederne tok ikke større risiko, var ikke mer visjonære og mer kreative enn lederne i sammenligningsselskapene. Derimot var de mer disiplinerte, mer faktaorienterte og mer paranoide.<br>*Innovasjon i seg selv viser seg ikke å være trumfkortet i en kaotisk og usikker verden. Viktigere er evnen til å skalere innovasjonen og blande kreativitet med disiplin.<br>* Å tro at ledelse i en verden i rask endring alltid krever «raske beslutninger» og «rask handling» er en sikker vei til skifteretten.<br>* Fremragende selskaper forandret seg i mindre grad som en reaksjon til radikalt endrede omgivelser enn sammenligningselskapene.<br><br>Forfatterne utfordrer konvensjonell kunnskap med tankevekkende og samtidig praktiske konsepter. De inkluderer: 10-Xere; Tremilsmarsjen; Skyt først prøveskudd, så kanonkuler; Lede over dødslinjen; Zoome ut for deretter zoome inn; og SMoK oppskriften.<br><br>I det siste kapitlet presenterer Collins og Hansen sin mest provoserende og originale analyse. Der definerer, kvantifiserer og analyserer de flaksens rolle. De fremragende selskapene i studien og deres ledere var ikke mer heldige enn sammenligningsselskapene. Derimot fikk de klart større avkastning på sin flaks.<br><br>I sum viser forfatterne på en overbevisende måte at selv i en kaotisk og usikker verden er fremragende virksomhet et valg og ikke flaks.<br><br>Sagt om Jim Collins og Good to great.<br>«Jim Collins ... er den mest innflytelsesrike nålevende ledelsestenkeren»<br>-Fortune<br><br>«En bok toppledere ikke venter med å kjøpe»<br>-USA Today<br><br>«For denne guruen er ingen spørsmål for store»<br>-New York Times.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Sagt om boken:«Denne velskrevne boken er et must for alle som vil forstå hvordan virksomheter kan lykkes på tross av usikre og turbulente omgivelser. Basert på et omfattende forskningsarbeid avliver Jim Collins og Morten T. Hansen en rekke myter rundt hva som skaper fremragende resultater. For eksempel krever ikke raske og dramatisk endringer i omgivelsene automatisk raske beslutninger og handlinger. Likeledes kjennetegnes ikke godt lederskap bare av risikovillighet og visjoner; det handler vel så mye om disiplin, systematiske fakta, og en god dose paranoia. Nordmannen Morten T. Hansen bruker Roald Amundsen og kappløpet til Sydpolen som et illustrerende eksempel. Men som for Amundsens ekspedisjon finnes det ingen rask løsning for virksomheter som forsøker å lykkes under usikre og til dels kaotiske forhold. Men konseptene i denne boken vil kunne være en uvurderlig ledetråd.»Even Bolstad - daglig leder av HR NorgeTi år etter den verdensomspennende bestselgeren "Good to Great" er Jim Collins tilbake med et nytt banebrytende arbeid. Denne gangen stiller han spørsmålet: Hvorfor blomstrer noen virksomheter til tross for usikre og turbulente omgivelser når andre ikke gjør det? Basert på ni års forskning, systematiske analyser og engasjerende historier, oppsummerer Collins og hans kollega Morten T. Hansen prinsippene for å utvikle fremgangsrike virksomheter i uforutsigbare tider preget av høy endringstakt."Great by Choice" skiller seg fra Collins tidligere arbeider ved at den ikke bare fokuserer på prestasjoner, men også på de ustabile og uforutsigbare forholdene som dagens ledere møter.Sammen med et team på over 20 forskere har Collins og Hansen studert selskaper som har oppnådd fremragende resultater. Dette er virksomheter som ikke bare har overlevd turbulente tider, men som også oppnådde minst 10 ganger bedre resultater enn bransjegjennomsnittet over en 15-årsperiode. Disse «10-X selskapene» er sammenlignet med et nøye utvalg av selskaper som ikke oppnådde tilsvarende resultater.Resultatene fra studien ga mange overraskelser. Som f.eks.:* De beste lederne tok ikke større risiko, var ikke mer visjonære og mer kreative enn lederne i sammenligningsselskapene. Derimot var de mer disiplinerte, mer faktaorienterte og mer paranoide.*Innovasjon i seg selv viser seg ikke å være trumfkortet i en kaotisk og usikker verden. Viktigere er evnen til å skalere innovasjonen og blande kreativitet med disiplin.* Å tro at ledelse i en verden i rask endring alltid krever «raske beslutninger» og «rask handling» er en sikker vei til skifteretten.* Fremragende selskaper forandret seg i mindre grad som en reaksjon til radikalt endrede omgivelser enn sammenligningselskapene.Forfatterne utfordrer konvensjonell kunnskap med tankevekkende og samtidig praktiske konsepter. De inkluderer: 10-Xere; Tremilsmarsjen; Skyt først prøveskudd, så kanonkuler; Lede over dødslinjen; Zoome ut for deretter zoome inn; og SMoK oppskriften.I det siste kapitlet presenterer Collins og Hansen sin mest provoserende og originale analyse. Der definerer, kvantifiserer og analyserer de flaksens rolle. De fremragende selskapene i studien og deres ledere var ikke mer heldige enn sammenligningsselskapene. Derimot fikk de klart større avkastning på sin flaks.I sum viser forfatterne på en overbevisende måte at selv i en kaotisk og usikker verden er fremragende virksomhet et valg og ikke flaks.Sagt om Jim Collins og "Good to great".«Jim Collins ... er den mest innflytelsesrike nålevende ledelsestenkeren»-Fortune«En bok toppledere ikke venter med å kjøpe»-USA Today«For denne guruen er ingen spørsmål for store»-New York Times.

Produktinformasjon

Oppdag hemmelighetene bak suksess i usikre tider med Great By Choice Av Jim Collins, Morten T. Hansen

I en verden preget av usikkerhet, kaos og tilfeldigheter, spør Jim Collins og Morten T. Hansen i sin oppsiktsvekkende bok: Hvorfor blomstrer noen selskaper mens andre bukker under? "Great By Choice" er ikke bare en bok; det er en veiviser for ledere som ønsker å navigere i de uforutsigbare farvannene av moderne forretningsdrift.

Hva du kan forvente fra "Great By Choice"

Ti år etter den kritikerroste bestselleren "Good to Great" tar Collins deg med på en reise gjennom ni års dyptgående forskning. Sammen med et team av over 20 forskere, har de utforsket 10-X selskaper - de som oppnår minst 10 ganger bedre resultater enn bransjegjennomsnittet over en periode på 15 år.

Hovedfunksjoner av boka

  • Uavhengig av flaks: Collins og Hansen avkrefter myten om at flaks er avgjørende for suksess. De viser hvordan fremragende selskaper kontrollerer sin egen skjebne.
  • Praktiske prinsipper: Boken presenterer tankevekkende prinsipper som "Tremilsmarsjen" og "Zoome ut for deretter zoome inn".
  • Disiplin og fakta: Læringene fra "Great By Choice" peger på viktigheten av disiplin og en pragmatisk tilnærming fremfor risikovillighet og impulsivitet.
  • Ledelse under kaos: Forfatterne viser at godt lederskap like mye handler om strategi og strukturer som om visjoner og drømmer.

Hvorfor lese Great By Choice?

Er du en leder som ønsker å forstå hvordan du kan styre bedriften din gjennom kriser? Ønsker du å avmystifisere hva som faktisk er nødvendig for å lykkes? Da er denne boken et must-read. Collins og Hansen gir deg ikke bare teoretiske ideer, men også praktiske verktøy som kan anvendes i det daglige. Glem konvensjonell tenkning - disse forfatterne inviterer deg til å tenke nytt.

Bestill i dag!

Ikke gå glipp av sjansen til å lese Great By Choice av Jim Collins og Morten T. Hansen. Med overbevisende bevis og inspirerende eksempler, er denne boken settingen for en ny forståelse av hva som ligger bak en suksessrik virksomhet i vår tid – skaff deg ditt eksemplar nå fra Aschehoug & Co!

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 260,- den billigste prisen for Great By Choice Av Jim Collins, Morten T. Hansen blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste økonomi og ledelse for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
260,-
Gjennomsnittspris:
260,-
Høyeste pris:
260,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Ikke tilgjengelig