Composing For The State

Composing For The State

Under the dictatorships of the twentieth century, music never ceased to sound. Even when they did not impose aesthetic standards, these regimes tended to favour certain kinds of art music such as occasional works for commemorations or celebrations, symphonic poems, cantatas and choral settings. In the same way, compo......
fra 569,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<P>Under the dictatorships of the twentieth century, music never ceased to sound. Even when they did not impose aesthetic standards, these regimes tended to favour certain kinds of art music such as occasional works for commemorations or celebrations, symphonic poems, cantatas and choral settings. In the same way, composers who were more or less ideologically close to the regime wrote pieces of music on their own initiative, which amounted to a support of the political order. </P><P>This book presents ten studies focusing on music inspired and promoted by regimes such as Nazi Germany, Fascist Italy, France under Vichy, the USSR and its satellites, Franco''s Spain, Salazar''s Portugal, Maoist China, and Latin-American dictatorships. By discussing the musical works themselves, whether they were conceived as ways to provide "music for the people", to personally honour the dictator, or to participate in State commemorations of glorious historical events, the book examines the relationship
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Under the dictatorships of the twentieth century, music never ceased to sound. Even when they did not impose aesthetic standards, these regimes tended to favour certain kinds of art music such as occasional works for commemorations or celebrations, symphonic poems, cantatas and choral settings. In the same way, composers who were more or less ideologically close to the regime wrote pieces of music on their own initiative, which amounted to a support of the political order. This book presents ten studies focusing on music inspired and promoted by regimes such as Nazi Germany, Fascist Italy, France under Vichy, the USSR and its satellites, Franco''s Spain, Salazar''s Portugal, Maoist China, and Latin-American dictatorships. By discussing the musical works themselves, whether they were conceived as ways to provide "music for the people", to personally honour the dictator, or to participate in State commemorations of glorious historical events, the book examines the relationship between the composers and the State. This important volume, therefore, addresses theoretical issues long neglected by both musicologists and historians: What is the relationship between art music and propaganda? How did composers participate in musical life under the control of an authoritarian State? What was specifically political in the works produced in these contexts? How did audiences react to them? Can we speak confidently about "State music"? In this way, Composing for the State: Music in Twentieth Century Dictatorships is an essential contribution to our understanding of musical cultures of the twentieth century, as well as the symbolic policies of dictatorial regimes.

Produktinformasjon

Utforsk Musikkens Forhold til Politikk med *Composing For The State*

Oppdag en fascinerende verden av musikk og makt i *Composing For The State*. Dette tankevekkende verket tar deg med på en reise gjennom **musikkens rolle under de totalitære regimene** på 1900-tallet. Her setter forfatterne lyset på hvordan musikk ikke bare var en kunstform, men også et verktøy for propaganda, identitet og statlig kontroll.

Innholdet i *Composing For The State*

  • Studier av betydningsfulle verk: Boka presenterer ti grundige studier av musikalske stykker som oppstod under ulike diktaturer, som Nazi-Tyskland, Fascistisk Italia, Vichy-Frankrike og mange flere.
  • Forholdet mellom komponister og staten: Hvordan forholdet mellom komponister og makthaverne påvirket musikken, og hvordan enkelte verk ble en del av statlige markeringer og patriotiske begivenheter.
  • Propaganda og musikk: Alle musikkverk diskuteres i lys av deres politiske kontekst og rolle som virkemiddel for statlig propaganda.
  • Reaksjoner fra publikum: Hvordan publikum oppfattet og reagerte på musikk i et autoritært regime, og hvilke spor dette etterlot seg i kulturhistorien.

Hvorfor Du Bør Lese *Composing For The State*

Dette essensielle verket i musikkhistorien gir dyptgående innsikt i hvordan **musikk og politikk** er vevd sammen. Den bidrar til å avdekke de komplekse relasjonene som eksisterte mellom kunstnere og regimer, og stiller spørsmål om hva musikk virkelig representerer i en politisk kontekst. Enten du er musikkenthusiast, historiker eller bare nysgjerrig, vil du finne utallige verdifulle perspektiver i denne boken.

Med *Composing For The State*, tar du et skritt nærmere en dypere forståelse av de symboliske politikkene som formet musikalske kulturer i det tjuende århundret. Ikke gå glipp av muligheten til å utforske denne unike sammenhengen mellom musikk og makt!

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 569,- den billigste prisen for Composing For The State blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
569,-
Gjennomsnittspris:
569,-
Høyeste pris:
569,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig