Men Hvordan Gjør Vi Det? Av Hilde Larsen Damsgaard, Cecilie Isaksen Eftedal

Men Hvordan Gjør Vi Det? Av Hilde Larsen Damsgaard, Cecilie Isaksen Eftedal

Det er allerede skrevet mange bøker om tilpasset opplæring. Så hvorfor skrive enda en bok?...men hvordan gjør vi det? er en praksisnær, realistisk og mulighetsorientert bok. Den er ment som en hjelp til å realisere kravet om tilpasset opplæring i skolehverdagen. Boken er et svar på spørsmål som ofte stilles i skolen: Hva bety......
fra 492,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<p>Det er allerede skrevet mange bøker om tilpasset opplæring. Så hvorfor skrive enda en bok? <br> <br> <strong>...men hvordan gjør vi det?</strong> er en praksisnær, realistisk og mulighetsorientert bok. Den er ment som en hjelp til å realisere kravet om tilpasset opplæring i skolehverdagen. Boken er et svar på spørsmål som ofte stilles i skolen: Hva betyr tilpasset opplæring i praksis? Hvordan gjør vi det? <br> <br> Sentralt i boken er læreres egne fortellinger om hvordan de forstår tilpasset opplæring, hvorfor vi har et slikt prinsipp i norsk skole og hvilke utfordringer prinsippet byr på. Lærerne forteller også om hvordan de jobber for å tilpasse opplæringen. Med dette som bakteppe beskrives ulike muligheter til å tilpasse opplæringen innenfor skolens eksisterende rammer. Boken tar opp viktige deler av lærerrollen og beskriver en rekke metodiske tilnærminger som egner seg til å tilpasse opplæringen i grunnskolen. Dette inkluderer også arbeid med vurdering og tilbakemelding. De praktiske eksemplene er viet mye plass, samtidig som boken har en teoretisk forankring og er empirisk basert. Gjennom boken tegnes det et bilde av tilpasset opplæring som viktig og krevende, mulig og givende.</p><br/><p><strong>Hilde Larsen Damsgaard</strong> er dosent på Høgskolen i Telemark der hun leder et masterstudium og jobber med både forskning, undervisning og veiledning. Hun har også jobbet med skoleutviklingsprosjekter og som lærer og mellomleder i grunnskolen. Tidligere har hun blant annet gitt ut bøkene <em>Med åpne øyne - observasjon og tiltak i skolens arbeid med problematferd</em>, <em>Når hver time teller – muligheter og utfordringer i en profesjonell skole</em> og <em>Den profesjonelle lærer</em>. <br> <br> <strong>Cecilie Isaksen Eftedal</strong> jobber med FYR-prosjektet som er en nasjonal satsing for å få flere elever til å fullføre og bestå videregående skole. Hun er også involvert i et prosjekt i regi av Nasjonal digital læringsarena (NDLA) som handler om å dele læringsressurser på nett. Tidligere har hun jobbet med utvikling av læremidler og som lærer i grunnskolen og videregående skole. Arbeidet med denne boken har imidlertid foregått i regi av Høgskolen i Telemark.</p>
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Det er allerede skrevet mange bøker om tilpasset opplæring. Så hvorfor skrive enda en bok? ...men hvordan gjør vi det? er en praksisnær, realistisk og mulighetsorientert bok. Den er ment som en hjelp til å realisere kravet om tilpasset opplæring i skolehverdagen. Boken er et svar på spørsmål som ofte stilles i skolen: Hva betyr tilpasset opplæring i praksis? Hvordan gjør vi det? Sentralt i boken er læreres egne fortellinger om hvordan de forstår tilpasset opplæring, hvorfor vi har et slikt prinsipp i norsk skole og hvilke utfordringer prinsippet byr på. Lærerne forteller også om hvordan de jobber for å tilpasse opplæringen. Med dette som bakteppe beskrives ulike muligheter til å tilpasse opplæringen innenfor skolens eksisterende rammer. Boken tar opp viktige deler av lærerrollen og beskriver en rekke metodiske tilnærminger som egner seg til å tilpasse opplæringen i grunnskolen. Dette inkluderer også arbeid med vurdering og tilbakemelding. De praktiske eksemplene er viet mye plass, samtidig som boken har en teoretisk forankring og er empirisk basert. Gjennom boken tegnes det et bilde av tilpasset opplæring som viktig og krevende, mulig og givende.Hilde Larsen Damsgaard er dosent på Høgskolen i Telemark der hun leder et masterstudium og jobber med både forskning, undervisning og veiledning. Hun har også jobbet med skoleutviklingsprosjekter og som lærer og mellomleder i grunnskolen. Tidligere har hun blant annet gitt ut bøkene Med åpne øyne - observasjon og tiltak i skolens arbeid med problematferd, Når hver time teller – muligheter og utfordringer i en profesjonell skole og Den profesjonelle lærer. Cecilie Isaksen Eftedal jobber med FYR-prosjektet som er en nasjonal satsing for å få flere elever til å fullføre og bestå videregående skole. Hun er også involvert i et prosjekt i regi av Nasjonal digital læringsarena (NDLA) som handler om å dele læringsressurser på nett. Tidligere har hun jobbet med utvikling av læremidler og som lærer i grunnskolen og videregående skole. Arbeidet med denne boken har imidlertid foregått i regi av Høgskolen i Telemark.

Produktinformasjon

Men Hvordan Gjør Vi Det? – En Guide til Tilpasset Opplæring

Er du lærer eller jobber med utdanning, og lurer på hvordan du faktisk kan tilpasse opplæringen i klasserommet? Men Hvordan Gjør Vi Det? Av Hilde Larsen Damsgaard, Cecilie Isaksen Eftedal gir deg svaret! Denne boken er en praksisnær håndbok som hjelper deg å navigere gjennom kravene til tilpasset opplæring i dagens skolehverdag.

Hva Du Kan Forvente av Boken

Boken utforsker sentrale spørsmål som:

  • Hva betyr tilpasset opplæring i praksis?
  • Hvordan implementerer vi dette i klasserommet?

Gjennom personlige fortellinger fra erfarne lærere får du innsikt i hvordan de forstår og anvender tilpasset opplæring. Du vil oppdage:

  • Metodiske tilnærminger som fungerer
  • Praktiske eksempler som gjør teorien gjenkjennelig
  • Metoder for vurdering og tilbakemelding som støtter læringsprosessen

Forfattere med Solid Bakgrunn

Hilde Larsen Damsgaard og Cecilie Isaksen Eftedal bringer med seg verdifull erfaring og kunnskap fra utdanningssektoren. Damsgaard er dosent på Høgskolen i Telemark med fokus på skoleutvikling, mens Eftedal har vært involvert i nasjonale utdanningsprosjekter for å støtte elevers skolegang. Sammen har de skapt en empirisk basert bok som er både informativ og inspirerende.

Detaljer om Boken

  • Forlag: Cappelen Damm AS
  • Språk: Norsk (Bokmål)
  • Utgave: 1 utg.
  • Sidetall: 239
  • ISBN: 9788202458744
  • Innbinding: Heftet
  • Utgitt: 2014
  • Veil. pris: 529 kr
  • Kategori: Undervisningsmetodikk og retningslinjer for utdanning

Gjør Læring Givende med Men Hvordan Gjør Vi Det?

Men Hvordan Gjør Vi Det? Av Hilde Larsen Damsgaard, Cecilie Isaksen Eftedal er ikke bare en bok – det er en verdifull ressurs for deg som ønsker å gjøre en forskjell i elevers liv. Balansert mellom teori og praksis, gir den deg verktøyene du trenger for å håndtere utfordringene som følger med tilpasset opplæring. Er du klar til å ta steget videre? Denne boken er for deg!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkNorsk
Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 492,- den billigste prisen for Men Hvordan Gjør Vi Det? Av Hilde Larsen Damsgaard, Cecilie Isaksen Eftedal blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
423,-
Gjennomsnittspris:
434,-
Høyeste pris:
464,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig