Men Hvordan Gjør Vi Det? Av Hilde Larsen Damsgaard, Cecilie Isaksen Eftedal

Men Hvordan Gjør Vi Det? Av Hilde Larsen Damsgaard, Cecilie Isaksen Eftedal

Dette er en praksisnær, realistisk og mulighetsorientert bok. Den er ment som en hjelp til å realisere kravet om tilpasset opplæring i videregående skole. Boken er et svar på spørsmål som ofte stilles i skolen. Hva betyr tilpasset opplæring i praksis? Hvordan gjør vi det?Læreres egne fortellinger står sentralt; hvordan de for......
fra 260,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<p>Dette er en praksisnær, realistisk og mulighetsorientert bok. Den er ment som en hjelp til å realisere kravet om tilpasset opplæring i videregående skole. Boken er et svar på spørsmål som ofte stilles i skolen. Hva betyr tilpasset opplæring i praksis? Hvordan gjør vi det? <br> Læreres egne fortellinger står sentralt; hvordan de forstår tilpasset opplæring, hvorfor vi har et slikt prinsipp i norsk skole og hvilke utfordringer byr dette prinsippet på? Lærerne forteller også om hvordan de jobber for å tilpasse opplæringen.</p><br/><p>Med dette som bakteppe beskrives ulike muligheter til å tilpasse opplæringen innenfor skolens eksisterende rammer. Boken tar opp viktige deler av lærerrollen og beskriver en rekke metodiske tilnærminger som egner seg til å tilpasse opplæringen i videregående skole. Dette inkluderer også arbeid med vurdering og tilbakemelding. De praktiske eksemplene er viet mye plass, samtidig som boken har en teoretisk forankring og er empirisk basert. Gjennom boken tegnes det et bilde av tilpasset opplæring som viktig og krevende, mulig og givende. <br> <br> Hilde Larsen Damsgaard er dosent på Høgskolen i Telemark der hun leder et masterstudium og jobber med både forskning, undervisning og veiledning. Hun har også jobbet med skoleutviklingsprosjekter og som lærer og mellomleder i grunnskolen. Tidligere har hun blant annet gitt ut bøkene. Med åpne øyne - observasjon og tiltak i skolens arbeid med problematferd, Når hver time teller – muligheter og utfordringer i en profesjonell skole og Den profesjonelle lærer. <br> <br> Cecilie Isaksen Eftedal jobber med FYR-prosjektet som er en nasjonal satsing for å få flere elever til å fullføre og bestå videregående skole. Hun er også involvert i et prosjekt i regi av Nasjonal digital læringsarena (NDLA) som handler om å dele læringsressurser på nett. Tidligere har hun jobbet med utvikling av læremidler og som lærer i grunnskolen og videregående skole. Arbeidet med denne boken har foregått i regi av Høgskolen i Telemark.</p>
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Dette er en praksisnær, realistisk og mulighetsorientert bok. Den er ment som en hjelp til å realisere kravet om tilpasset opplæring i videregående skole. Boken er et svar på spørsmål som ofte stilles i skolen. Hva betyr tilpasset opplæring i praksis? Hvordan gjør vi det? Læreres egne fortellinger står sentralt; hvordan de forstår tilpasset opplæring, hvorfor vi har et slikt prinsipp i norsk skole og hvilke utfordringer byr dette prinsippet på? Lærerne forteller også om hvordan de jobber for å tilpasse opplæringen.Med dette som bakteppe beskrives ulike muligheter til å tilpasse opplæringen innenfor skolens eksisterende rammer. Boken tar opp viktige deler av lærerrollen og beskriver en rekke metodiske tilnærminger som egner seg til å tilpasse opplæringen i videregående skole. Dette inkluderer også arbeid med vurdering og tilbakemelding. De praktiske eksemplene er viet mye plass, samtidig som boken har en teoretisk forankring og er empirisk basert. Gjennom boken tegnes det et bilde av tilpasset opplæring som viktig og krevende, mulig og givende. Hilde Larsen Damsgaard er dosent på Høgskolen i Telemark der hun leder et masterstudium og jobber med både forskning, undervisning og veiledning. Hun har også jobbet med skoleutviklingsprosjekter og som lærer og mellomleder i grunnskolen. Tidligere har hun blant annet gitt ut bøkene. Med åpne øyne - observasjon og tiltak i skolens arbeid med problematferd, Når hver time teller – muligheter og utfordringer i en profesjonell skole og Den profesjonelle lærer. Cecilie Isaksen Eftedal jobber med FYR-prosjektet som er en nasjonal satsing for å få flere elever til å fullføre og bestå videregående skole. Hun er også involvert i et prosjekt i regi av Nasjonal digital læringsarena (NDLA) som handler om å dele læringsressurser på nett. Tidligere har hun jobbet med utvikling av læremidler og som lærer i grunnskolen og videregående skole. Arbeidet med denne boken har foregått i regi av Høgskolen i Telemark.

Produktinformasjon

Oppdag "Men Hvordan Gjør Vi Det?" - En guide til tilpasset opplæring

Er du nysgjerrig på hvordan man kan tilpasse opplæring i videregående skole? Men Hvordan Gjør Vi Det? Av Hilde Larsen Damsgaard, Cecilie Isaksen Eftedal er svaret! Denne praksisnære og realistiske boken gir deg verktøyene du trenger for å håndtere kravene til tilpasset opplæring, med fokus på det som virkelig betyr noe i klasserommet.

Hva inneholder boken?

  • Praktiske eksempler: Lærere deler personlige fortellinger om hvordan de tolker og implementerer tilpasset opplæring.
  • Teoretisk forankring: Boken kombinerer empirisk data med en solid teoretisk bakgrunn.
  • Metodiske tilnærminger: Utforsk ulike metoder som kan brukes til å tilpasse undervisningen innenfor skolens rammer.
  • Vurdering og tilbakemelding: En viktig del av lærerrollen, som også belyses grundig.

Hvorfor velge "Men Hvordan Gjør Vi Det?"

Denne boken er mer enn bare en teori; den er et verktøy for lærere som ønsker å gjøre en reell forskjell i elevenes liv. Med 244 sider fylt med innsikt og erfaringer fra feltet, får du en dyp forståelse av hva tilpasset opplæring innebærer og hvordan implementere det effektivt i din undervisning.

Forfatterne bak verket

Hilde Larsen Damsgaard er dosent ved Høgskolen i Telemark og jobber med skoleutvikling, mens Cecilie Isaksen Eftedal er aktiv i FYR-prosjektet for å øke fullføringsgraden blant elever. Sammen bringer de en rik kompetanse og praktisk erfaring til bordet, og gir deg det beste fra begge verdener.

Detaljer om produktet

  • Utgiver: Cappelen Damm As
  • Sidetall: 244
  • Språk: Norsk (bokmål)
  • ISBN: 9788202470968
  • Utgivelsesår: 2014
  • Format: Heftet
  • Vekt: 471 g

Ikke gå glipp av sjansen til å berike din undervisning! Men Hvordan Gjør Vi Det? Av Hilde Larsen Damsgaard, Cecilie Isaksen Eftedal er din følgesvenn på veien mot en mer inkluderende skolehverdag. Gå til din favorittbokhandel og skaff deg et eksemplar i dag!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkNorsk
Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 260,- den billigste prisen for Men Hvordan Gjør Vi Det? Av Hilde Larsen Damsgaard, Cecilie Isaksen Eftedal blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
260,-
Gjennomsnittspris:
260,-
Høyeste pris:
260,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Ikke tilgjengelig