Spillfunksjoner:
Roguelike, Rogue-lite, roguelike-lignende, rogueschmike! Uansett hva du kaller dem, kan verden alltid bruke en annen! Som sådan vil vi presentere det uekte barnet til roguelike og metroidvania, RogueVANIA. Anywho, nok med salgshøyden, la oss se nærmere på.
Av metroidVania snakker vi virkelig om en fast, hånddesignet, sammenkoblet verden. Spillet foregår på en enorm øy som aldri endres. Alle biomene, sjefene og veiene mellom dem er tilstede helt fra starten. Å komme til dem er en annen historie ...
I Dead Cells erstatter imidlertid døden den tradisjonelle backtracking -mekanikeren til en metroidvania. Til å begynne med vil tilsynelatende utilgjengelige områder bli strødd over stien din, men svar på disse gåtene vil dukke opp mens du utforsker øya. Det være seg en nøkkel, en ny akrobatisk ferdighet eller en glemt stave. Når den er avdekket, vil denne kunnskapen forbli hos deg, slik at du kan låse opp nye veier til målet ditt. Sykt av de stinkende kloakkene? Gå over vollene og pust inn frisk luft! Det er din ferdighet, spillestil og selvfølgelig byttet du finner som bestemmer veien din.
Videre, som begrepet "RogueVania" kan (ikke så) subtilt antyde, var vi også ganske sterkt påvirket av den nylige bølgen av roguelitter. Når det ikke er noen sjekkpunkter for å redde deg fra oppbruddene dine, kommer adrenalinet inn. Og når du taper, taper du stort, så du må klare deg i live. I stedet for å stole på den klassiske formelen for å huske nivådesignet og fiendens plassering, lar prosedyregenerering belønne instinkter, reflekser og evne til å tilpasse seg situasjoner i utvikling.
Når vi har sagt dette, er vi klar over at ordene "prosessuell generasjon" fremkaller bilder av elendige nivåer og uinteressant spill i mange spillers sinn. Så vi har valgt en hybridløsning, hvor hver runde er en sammensetning av nøye designet "biter" av nivå. Ideen er å gi deg følelsen av en omhyggelig håndlaget verden, samtidig som du sørger for at du får en ny opplevelse hver gang.
Ikke forvent at det skal være en tur i parken skjønt. Mønsterbaserte monstre og krevende sjefskamper vil lære deg å velge kampene og bygge din styrke. Hvert våpen har sin egen unike følelse, og rulling og unnvikelse blir en annen natur, mens du lærer å håndtere monstrene av monstre som vil overvelde de uforberedte. Vi går etter den "tøffe, men rettferdige" følelsen.
Lei av vold og død? Utforsk litt, ta en spasertur, nyt utsikten fra vollene, finn et hemmelig rom. Thomas og Gwen, våre grafikere, går aldri glipp av muligheten til å imponere med sin pixelart og forme en verden verdt å utforske. Du kan til og med lære litt mer om stedets historie, hvem vet?
Produktnavn | Dead Cells (Game of the Year Edition) |
Merke | Other Brand |
Akkurat nå er 369,- den billigste prisen for Dead Cells (Game of the Year Edition) blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste nintendo-spill for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.