Den Medialiserte Politikken

Den Medialiserte Politikken

Den medialiserte politikken. Boka handler om prosessene som har endret maktforholdet mellom politikk og media i medias favør, og om følgene av dette. Den ser bl.a. på hvilke føringer medialiseringa legger på politikkens mulighet for kommunikasjon med folk flest, hvilke teknikker politikerne utvikler for å bruke medienes logik......
fra 200,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Gjør mediene oss mer kunnskapsrike om politiske spørsmål , eller er det bare «infotainment» som tilbys? Hvilke retoriske grep bruker mediene i dekningen av politikken generelt og valgkamp spesielt? Boka gir en engasjerende innføring i perspektiver på «medialiseringen» av politikken, med aktuelle eksempler.<br>Boka har tre deler. Del 1 ser på valgkamp som beslutningsgrunnlag, og spør blant annet: hvilken informasjonsverdi har dekningen av politisk stoff i media. Del 2 har et retorisk perspektiv, hvor et sentralt spørsmål er om mediene spiller på fornuft eller følelser i dekningen av politisk stoff. Del 3 ser på det disharmoniske samspillet mellom politikk og media. Stikkord her er selektiv dekning, nyhetskriterier, spissing og «den nye» debattlederrollen. Boka har et gjennomgående kritisk perspektiv: den diskuterer hvorfor dagens medialiserte valgkamp ikke fungerer optimalt.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Boka har tre deler. Del 1 ser på valgkamp som beslutningsgrunnlag, og spør blant annet: hvilken informasjonsverdi har dekningen av politisk stoff i media. Del 2 har et retorisk perspektiv, hvor et sentralt spørsmål er om mediene spiller på fornuft eller følelser i dekningen av politisk stoff. Del 3 ser på det disharmoniske samspillet mellom politikk og media. Stikkord her er selektiv dekning, nyhetskriterier, spissing og «den nye» debattlederrollen. Boka har et gjennomgående kritisk perspektiv: den diskuterer hvorfor dagens medialiserte valgkamp ikke fungerer optimalt.

Produktinformasjon

Oppdag 'Den Medialiserte Politikken'

Er du nysgjerrig på hvordan mediene påvirker politikken i vår moderne verden? Med Den Medialiserte Politikken, utgitt av Universitetsforlaget AS, dykker vi ned i de komplekse prosessene som har omformet maktforholdene mellom media og politikk. Denne boka gir innsikt i hvordan medialisering har revolusjonert den politiske kommunikasjonen og skapt nye utfordringer for velgerne.

Hva kan du forvente av 'Den Medialiserte Politikken'?

  • Engasjerende innhold: Boka er delt opp i tre hoveddeler, som tar for seg ulike aspekter av medialiseringen av politikken.
  • Kritisk perspektiv: Forfatterne diskuterer hvordan dagens medialiserte valgkamp ofte ikke fungerer optimalt, og hvorfor vi bør være oppmerksomme på dette.
  • Aktuelle eksempler: Enten du er en student, politisk interessert, eller bare nysgjerrig, vil boka gi deg innsikt i hvordan mediene bruker retorikk, følelser og selektiv dekning for å påvirke opinionen.

Detaljer om produktet

Med sine 286 sider og utgitt på norsk (bokmål), gir boka ikke bare et teoretisk grunnlag, men også praktiske eksempler som gjør temaet lett forståelig. Den er tilgjengelig i heftet format og veier 611 g, noe som gjør den enkel å ta med seg.

Hvorfor 'Den Medialiserte Politikken' er viktig for deg

Enten du følger med på valgdebatter eller ønsker å forstå medienes rolle i samfunnet, vil denne boka utfordre tankene dine. Hvordan påvirker journalistikken din oppfatning av politikere? Og hva slags retoriske grep bruker media for å fange oppmerksomheten din? La 'Den Medialiserte Politikken' være din guide til en dypere forståelse av disse kritiske spørsmålene.

Bli med på en reise hvor mediene og politikken møtes, og se hvordan de sammen former den virkeligheten vi lever i. Are du klar for å utfordre dine egne meninger? Bestill din kopi i dag!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnDen medialiserte politikken
MerkeUniversitetsforlaget As

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 200,- den billigste prisen for Den Medialiserte Politikken blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
200,-
Gjennomsnittspris:
200,-
Høyeste pris:
200,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig