Den medialiserte politikken

Den Medialiserte Politikken

Den medialiserte politikken. Boka handler om prosessene som har endret maktforholdet mellom politikk og media i medias favør, og om følgene av dette. Den ser bl.a. på hvilke føringer medialiseringa legger på politikkens mulighet for kommunikasjon med folk flest, hvilke teknikker politikerne utvikler for å bruke medienes logik...... Les mer...
fra 190,-
Tilgjengelig i 3 butikker

Produktinformasjon

Forlag: Universitetsforlaget AS Gjør mediene oss mer kunnskapsrike om politiske spørsmål, eller er det bare «infotainment» som tilbys? Hvilke retoriske grep bruker mediene i dekningen av politikken generelt og valgkamp spesielt? Boka gir en engasjerende innføring i perspektiver på «medialiseringen» av politikken, med aktuelle eksempler. Boka har tre deler. Del 1 ser på valgkamp som beslutningsgrunnlag, og spør blant annet: hvilken informasjonsverdi har dekningen av politisk stoff i media. Del 2 har et retorisk perspektiv, hvor et sentralt spørsmål er om mediene spiller på fornuft eller følelser i dekningen av politisk stoff. Del 3 ser på det disharmoniske samspillet mellom politikk og media. Stikkord her er selektiv dekning, nyhetskriterier, spissing og «den nye» debattlederrollen. Boka har et gjennomgående kritisk perspektiv: den diskuterer hvorfor dagens medialiserte valgkamp ikke fungerer optimalt. Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 286 ISBN: 9788215010632 Vekt: 611 g Innbinding: Heftet Utgitt: 2007 Veil. pris: 539 Kategori: Politikk og regjering

Spesifikasjon

Produkt
Produktnavn Den medialiserte politikken
Merke Universitetsforlaget As

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 190,- den billigste prisen for Den medialiserte politikken blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.