Produktinformasjon
Forlag: Universitetsforlaget AS Gjør mediene oss mer kunnskapsrike om politiske spørsmål, eller er det bare «infotainment» som tilbys? Hvilke retoriske grep bruker mediene i dekningen av politikken generelt og valgkamp spesielt? Boka gir en engasjerende innføring i perspektiver på «medialiseringen» av politikken, med aktuelle eksempler. Boka har tre deler. Del 1 ser på valgkamp som beslutningsgrunnlag, og spør blant annet: hvilken informasjonsverdi har dekningen av politisk stoff i media. Del 2 har et retorisk perspektiv, hvor et sentralt spørsmål er om mediene spiller på fornuft eller følelser i dekningen av politisk stoff. Del 3 ser på det disharmoniske samspillet mellom politikk og media. Stikkord her er selektiv dekning, nyhetskriterier, spissing og «den nye» debattlederrollen. Boka har et gjennomgående kritisk perspektiv: den diskuterer hvorfor dagens medialiserte valgkamp ikke fungerer optimalt. Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 286 ISBN: 9788215010632 Vekt: 611 g Innbinding: Heftet Utgitt: 2007 Veil. pris: 539 Kategori: Politikk og regjering
Pris og prishistorikk
Akkurat nå er 190,- den billigste prisen
for Den medialiserte politikken blant
3 butikker hos Prisradar.
Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap
for å være
sikker på at du gjør det beste kjøpet.