The Networked Image In Post-Digital Culture

The Networked Image In Post-Digital Culture

This collection examines how the networked image establishes new social practices for the user and presents new challenges for cultural practitioners engaged in making, curating, teaching, exhibiting, archiving and preserving born-digital objects.The mode of vision and imaging, established through......
fra 469,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<P>This collection examines how the networked image establishes new social practices for the user and presents new challenges for cultural practitioners engaged in making, curating, teaching, exhibiting, archiving and preserving born-digital objects.</P><P>The mode of vision and imaging, established through photography over the previous two centuries, has and continues to be radically reconfigured by a hybrid of algorithms, computing, programmed capture and display devices, and an array of online platforms. The image under these new conditions is filtered, fluid, fleeting, permeable, mobile and distributed and is changing our ways of seeing. The chapters in this volume are the outcome of research conducted at the Centre for the Study of the Networked Image (CSNI) and its collaboration with The Photographers'' Gallery over the last ten years. The book''s contributors investigate radical changes in the meanings and values of hybridised media in socio-technical networks and speak to the c
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
This collection examines how the networked image establishes new social practices for the user and presents new challenges for cultural practitioners engaged in making, curating, teaching, exhibiting, archiving and preserving born-digital objects.The mode of vision and imaging, established through photography over the previous two centuries, has and continues to be radically reconfigured by a hybrid of algorithms, computing, programmed capture and display devices, and an array of online platforms. The image under these new conditions is filtered, fluid, fleeting, permeable, mobile and distributed and is changing our ways of seeing. The chapters in this volume are the outcome of research conducted at the Centre for the Study of the Networked Image (CSNI) and its collaboration with The Photographers’ Gallery over the last ten years. The book''s contributors investigate radical changes in the meanings and values of hybridised media in socio-technical networks and speak to the creeping automation of culture through applications of AI, social media platforms and the financialisation of data.This interdisciplinary collection draws upon media and cultural studies, art history, art practice, photographic theory, user design, animation, museology and computer science as a way of making sense of the specific cultural consequences of the rapid succession of changes in image technologies and to bring the story up to date. It will be of particular interest to scholars and students of visual culture, media studies and photography.

Produktinformasjon

Oppdag 'The Networked Image In Post-Digital Culture'

Velkommen til en dypdykkende reise inn i det moderne digitale landskapet med The Networked Image In Post-Digital Culture. Denne unike samlingen av essays tar for seg hvordan nettverksbildet former nye sosiale praksiser. Den presenterer også utfordringene som kulturelle utøvere møter i en verden der digital kunst og kultur stadig utvikler seg.

Hva du kan forvente i denne boken

  • Interdisciplinært perspektiv: Boken trekker fra ulike fagområder som medier, kulturstudier, billedkunst og datateknologi, noe som gir en helhetlig forståelse av bildebehandlingens utvikling.
  • Fascinerende forskningsresultater: Kapitlene er resultatene av et tiår med forskning ved Centre for the Study of the Networked Image (CSNI) i samarbeid med The Photographers’ Gallery.
  • Radikale endringer: Bidragsyterne belyser hvordan moderne bildebehandling og distribusjon påvirker kultur og samfunnsvitenskap.

Betydningen av nettverket i dagens kultur

Med The Networked Image In Post-Digital Culture, vil du forstå hvordan vår oppfatning av bilder har endret seg dypt takket være utviklingen av algoritmer, programmerte fanger og et mangfold av online plattformer. Bildene i dag er ikke lenger statiske; de er flytende, mobile og distribuerte – og slik får vi nye måter å se verden på.

Hvem vil dra nytte av denne samlingen?

Boken er spesielt relevant for:

  • Studenter og forskere innen visuell kultur
  • Kunstnere og kuratorer som arbeider med digitale medier
  • Alle som er nysgjerrige på hvordan teknologi former våre visuelle opplevelser

Konklusjon

Oppdag hvordan bilder kan være mye mer enn bare bilder. The Networked Image In Post-Digital Culture gir nye innsikter i en tid preget av digitalisering og nettverkskultur. Bestill din kopi i dag!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkEngelsk
FormatPaperback
Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 469,- den billigste prisen for The Networked Image In Post-Digital Culture blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
469,-
Gjennomsnittspris:
469,-
Høyeste pris:
469,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig